lørdag 17. oktober 2009

Sara Victoria er to uker i dag! :)

Har fått litt klager på manglende oppdateringer her, så nå må jeg vel ta meg sammen! :p
I dag er Sara to uker gammel, og de ukene har gått utrolig fort!! :o Det betyr også at over helga begynner Håvar på jobb igjen, og Sara og jeg må klare oss selv mesteparten av dagen, plutselig.. Det har vært utrolig godt å ha Håvar hjemme sammen med oss de første ukene, men vi skal nokk klare oss. :)

Akkurat nå er "far" og jeg ferdig med å innta kveldens Taco. :) Håvar lagde Taco mens jeg brukte en time på å legge lillemor. Nå ligger hun i senga vår og sover. <3 Hvor lenge det varer er ikke godt å si da, men vi fant ut at vi måtte prøve å legge henne i denne tiden, for hun bli så urolig og skriker, og klarer ikke å slå seg til ro når hun er oppe sammen med oss til sent på kvelden. I går kveld begynte jeg å prøve å legge henne i ti tiden, men da var hun så overtrøtt tror jeg, sutra og småskreik hele kvelden, og hun sovna ikke før rundt halv to. Hun duppa av innimellom mens jeg bar og bysset, men hun våkna like fort og begynte å gråte. Sånn har hun vært flere kvelder på rad nå...Blir litt fortvilet da, når hun bare skriker og skriker, og det eneste som hjelper er puppen, men det hjelper bare akkurat der og da.... Hun sovna omsider da, og da våkna hun ikke før halv seks!! Fikk litt pupp da, også sov vi til ni. :) Da hadde papsen satt på vekking, for vi skulle på bytur i dag. :)

Altså, i dag begynte vi leggingen halv åtte, sånn ca kvart over åtte sov hun og jeg kunne gå fra rommet. Hun sov i nesten tre kvarter før hun våkna og ville ha litt mat. Etter amming og enda nesten en time med synging, småprat, kos og trøst så sover hun igjen. :) Hvor lenge varer det denne gangen tro...? Forhåpentligvis til neste mating. :p
Om det har noe for seg å prøve å innføre rutiner når hun er så lita enda aner ikke jeg, for alt jeg vet så kan det vel hende at hun heller er våken i hele natt nå?? men en ting er sikkert, og det er at hun er roligere i kveld enn hun har vært tidligere. :) Hun bare kikker og himler med øynene og er trøtt og goddemt i stedet for hylende overtrøtt, og hun sovner jo! Vi får vel bare prøve oss fram.. :)

Nå skal Håvar og jeg se film, så det blir ikke noen fødselshistorie denne gangen heller..men den kommer! Jeg lover! :p Skal bli flinkere til å komme med oppdateringer også! :)





Vår nydelige datter, to dager gammel! <3

Snakkes!

1 kommentar: