torsdag 14. januar 2010

3mnd kontroll!

I går var Sara og jeg på Barseltreff. Denne gangen var Sara litt urolig...Hun ville ikke sove dupp mens vi var der...alt for nysjerrig til det, samtidig så begynte hun å bli trøtt og grinete, så vi dro litt tidligere. Fikk henne omsider til å sove et par timer i vogna si da vi kom hjem da. :)

Vi fikk også blu-ray spilleren i går! :) Og multifunksjonsfjernkontrollen....(for et innvikla ord!!) Men jeg ELSKER den! :D Før hadde vi tre fjernkontroller liggende fremme til en hvar tid, nå trenger vi bare EN! Den gjør alt! <3<3<3

Vi måtte jo selvfølgelig se film på den nye spilleren vår da, så jeg sendte Håvar bortpå butikken for å leie "The Proposal", men den hadde de ikke på blu-ray...I stedet hadde han leid "The last house on the left", som var en kjempeskummel og nervepirrende thriller!! Jeg var sååå redd! Har visst blitt utrolig pinglete når det kommer til skumle filmer... Jeg satt under pleddet og bak den store ammeputa, og til slutt måtte jeg ta fram pc'n så jeg ikke ble så "inn" i filmen. Det er vel kanskje der et ligger, jeg lever meg sånn inn i det jeg ser! Nei, jeg skal ikke se skumle filmer mer! Fysj!

Må si jeg merker at Sara legges tidligere nå ja, rundt klokka åtte...hun sover ikke like lenge i gangen lenger heller... er oppe et par ganger på natta og morgenen nå, for å amme, før vi står opp. Plutselig ble mamsen trøttfis hele dagen igjen.. Har jo vært så fryktelig bortskjemt med denne sovinga hennes! :p Det er verdt det da. Det er utrolig godt å få ha kveldene bare sammen med Håvar. :)
Jeg prøver noe nå da...jeg gav henne flaske en kveld her, og da sov hun plutselig nesten NI timer igjen før hun våkna, i mot fem som har vært det vanlige den siste tida, så hun har fått flaske i kveld også. Jeg amma henne først, på begge sider, men likevel hadde hun i seg 200 ml morsmelkerstatning! :p FOR en appetitt da gitt! SÅ får vi se da, om det har noen innvirkning. :) Når hun spiste SÅ mye utenom puppen så trenger hun kanskje litt ekstra på kvelden. :)

I dag starta vi dagen uvanlig tidlig faktisk. Vi stod opp klokka åtte. :p Da var Sara klar for dagens utfordringer! Helt til vi hadde tatt morgenstellet og hun hadde fått frokosten. Da slokna hun igjen! Hehe. Klokka ett hadde vi time på helsestasjonen. Da skulle Sara få sine første vaksiner. To sprøyter, ett stikk i hvert lår. Huff. Det var IKKE morsomt. Den første sprøyta gikk ganske greit, gråt litt, men det gikk relativt fort over. Den andre sprøyta derimot....Den var visst GRUSOM! :( Hun har grått ganske heftig pga vondt i magen før, men dette overgikk det LETT!! Jeg begynte å bli redd for at hun ikke skulle puste igjen jeg. Hylskreik ei lita stund fordi det var vondt, så litt fordi hun var fornerma, så var det glemt. :) Gikk overraskende fort over syns jeg. Trengte ikke puppen for trøst heller. :) Etterpå har hun vært i kjempeform, og jeg har ikke merket noen bivirkninger i det hele tatt. Håper at dette holder seg, og at hun ikke får feber i løpet av kvelden og natta.

Hmm...hun sovna i halv ni tiden, men da jeg var inne og sjekket for litt siden så klarte lure meg å vekke henne! :p Påån igjen, og litt mer motstridig denne gangen! Hehe.

Blogges!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar