tirsdag 16. februar 2010

Ferie i Fevåg! :)

Nå er Sara og jeg i Fevåg. Papsen er borte gjennom jobben, så da rømmer vi hit, for som dere kanskje vet så liker ikke jeg å være hjemme alene. :p Vet ikke enda om han kommer hjem i morgen eller torsdag, så vi får se hvor lenge vi blir. I morgen skal vi i alle fall på besøk hos Silje. Det blir trivelig. :)

Er riimelig trøtt nå, så det blir bare kort her nå.
Kan rapportere om at tvangsdupping og tidligere kvelder har hjulpet for kveldssint baby! ;)
Jeg bruker nå ganske mye tid i løpet av dagen på å få henne til å sove dupp. Jeg får gjennomført en 3-4 dupper nå, alle på en halvtime +/-... Hun kunne nokk fremdeles ha sovet enda mer, for nå sover hun jo strengt tatt ikke mer enn halvannen-to timer i løpet av dagen på det meste, men det er ikke gjennomførbart slik det er nå. Litt tid må hun da få ligge i fred å kose seg å leke litt, uten at jeg maser om denne sovinga. Pakker i henne mat og bysser og turer og laller. Hadde hun nå bare villet sove EN laang dupp i løpet av dagen hadde jo dette løst seg selv, men det skjer ikke, så da så... :p

På kvelden så starter vi nå med kveldsforberedelsene i fem tida! Da er kveldsgrøt et fast innslag nå, hjemmelaget sådan, av fullkornsrismel, blandet 50/50 med fruktpuré som jeg også lager selv. Har til nå prøvd banan og eple, og banan og pære. Begge er godt mottatt. :) Synes det er veldig greit å lage selv! Det er kjempeenkelt, og da VET man hva man putter i ongen! Ikke noe sukker og ikke noe søtningsstoffer. Trenger jo ikke det når man bruker banan i. :)
Når jeg lager grøt nå så lager jeg 4-5 porsjoner i slengen og fryser ned da, så jeg står ikke å lager grøt hver kveld. :)
Etter grøten er det kveldsstell, etterfulgt av litt melk. Snuppa legges nå ca halv sju, da ligger hun gjerne å prater med seg selv en halvtimes tid før hun sovner, og som regel sover hun nå hele natta, og om hun våkner etter 6-7 timer får jeg henne som oftest til å sove igjen uten å ta henne opp. Bare sette i smokken og stryke litt. :) Hun våkner (igjen) og får mat i 06-07 tida, så sover vi til rundt åtte. DA er det mornings! :) Heldigvis er hun forholdsvis tålmodig med mamman på morningen. :p Jeg er nemlig ALLTID trøtt og vil sove mer, så da er det finfint at min kjære datter er så flink til å underholde seg selv. Klokka nærmer seg vel som regel halv ni før vi faktisk står opp. ;)

Nå må jeg hive innpå en matbit og finne senga.

God natt alle sammen! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar