torsdag 4. februar 2010

Ikke akkurat flink..

til å blogge for tida.... Har liksom ikke så mye å fortelle føler jeg...

Sara har begynt å smake på grøt, har gjort det i ei ukes tid nå, og hun vil mer enn gjerne ha det. :) Til nå har vi brukt Hipp sin Risgrøt med banan og fersken. Har planer om å lage kveldsmaten selv etter hver da, siden vi har en sånn fancy babymatlager fra Avent! :)

Philips Avent Wasabi

















Denne damper maten først, så snur man bare beholderen og moser den etterpå. Det er genialt! :) Vi får prøve oss litt fram etter hvert nå da, med litt grønnsaker og litt frukt. Blir spennende å se hva som faller i smak og ikke. :)

Sara får foreløbig bare litt grøt på kvelden. Jeg kan ikke egentlig påstå at hun hadde sånn kjempestort behov for å begynne med grøt da, annet enn at hun sov i kortere og kortere perioder på natta, også begynte hun plutslig med å våkne opp igjen et par timer etter hun hadde lagt seg for natta og ville ha mer mat, enda hun hadde fått flasketillegg...
Nå har hun lagt seg i 20.tiden i snart en mnd, og det at hun våkner en gang før vi legger oss selv er jo ikke noe problem egentlig...mat skal hun jo få. :) Og selv om hun begynte å sove i kortere perioder på natta så sov hun vel fremdeles lenger enn de fleste babyer på hennes alder... Men som de sier, man skal aldri sammenligne sin baby med andre babyer, for alle er så utroolig forskjellige.

Sara har sovet ca 6-8 timer i strekk hver natt hun, siden hun var en 7 uker gammel, og nå begynte hun med å våkne etter 4-6, så kunne hun sove i 2-3 nye timer...Ble jo ikke så ille de nettene hun sov lengst da, men vi gikk fra å sove omtrent hele natta til å måtte opp å amme to og tre og til og med fire ganger noen netter... (Blir jo sånn når man snur døgnet hennes med fire timer tilbake da, det forstår jeg jo, men vi berga lenge med å bare amme en gang på natta altså..)
I tillegg så har hun den siste mnd slått seg til ro når hun først har sovna for kvelden, men så begynte hun å tulle der også...

Vi bestemte oss i alle fall for å begynne å gi henne en liten smak på grøten, og som sagt så liiikes den. Vi startet med bare et par små teskjeer. Den siste uken har hun fått gradvis litt større porsjoner,. Nå tror jeg vi er oppe i en grei 4 mnd porsjon, iallefall ut i fra det som står på pakken..(Ikke for det, hadde vi gitt henne, så tror jeg hun hadde spist dobbelt så mye. :p) Men hun får iallefall såpass at det merkes på nettene nå. De to siste nettene har hun sovet i godt over ni timer i strekk, så vi holder oss på denne porsjonen tenker jeg. :) Det er ikke rare greiene som skal til altså. :) Det er jo bare snakk om ca en dl. grøt! :)

BTW så runda Sara 4 MND i går!!! Hipp Hurra for jenta vår!!! <3<3<3

Må kanskje si noen ord om dåpen også.. Vi hadde en kjempefin dag, både vi og gjestene. :) Sara var kjempeflink i kirka. Likte ikke vannet, men etter en melkeskvett halvveis, så prata snuppa omtrent like høyt og like mye som presten, nesten resten av gudstjenesten. De siste ti minutta sovna hun. :p
Selskapet foregikk i Fevåg Klubbhus, og vi var tilsammen 25 stk. :) Vi serverte sodd, pappa sin hjemmelagede sjokoladepudding som dessert, sammen med masse deilige kaker! :)

Jeg skal legge ut bilder når jeg får dem. Mamma har dem foreløbig.
Så vil jeg bare få si til de det måtte gjelde, TUSEN TAKK for all hjelp vi fikk, spesielt til min kjære mamma og pappa! <3
Og tusen takk for alle de fiine gavne som Sara fikk! :) Hun er så utrolig heldig! Jeg blir alldeles rørt. :)

Hm...jeg hadde vell litt å blogge om da....

Ingen bilder i dag dessverre.

God natt! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar