mandag 8. februar 2010

Update!

Fredag fikk jeg litt sårt trengt alenetid. Håvar var litt pjusk og ble hjemme fra trening, så da kunne han være hjemme med Sara, mens jeg tok meg en tur ut i den store verden. :) Av alle ting jeg kunne ha funnet på når jeg først hadde litt tid for meg selv, så endte jeg opp i en litt avsidesliggende garasje, sammen med 4 andre damer, og gjett hva vi gjorde!? Vi spilte radioBINGO!!! Hahaha! :D Jeg storkosa meg, og var nesten ikke bekymra for de hjemme i det hele tatt! ;) Ikke det at jeg har noe som helst å bekymre meg for da. Håvar er jo kjempeflink, og Sara spiser, drikker og legger seg, og har som regel sovna før kl. åtte, enten jeg mater og legger eller noen andre gjør det, men mammahjertet MÅ VITE!! Sånn er det bare.. :p

Nå skal det sies at hele kvelden ikke gikk bort i bingo da. Da vi kom hadde Ramona og Renathe fiksa Taco til oss, (Silje, Janne og meg), og etter bingo'n ble det mye prat, fliring, litt kortspill, og snax! ;) Var ikke hjemme før halv ett jeg, og da sov både Sara og Håvar godt. :) Lille snupp sov faktisk 11 og en halv time den natta! :)

Må sende en hilsen og en klem til Renathe og Ramona som fortalte at de er faste lesere av bloggen min!
Alltid morsomt å høre.

Hilser til Silje også, som lovte at hun skulle bokmerke siden min! ;) Hihi!

Og til Janne, (hvis hun leser dette) Kjempekoslig å bli kjent, håper vi treffes igjen. :)

Jeg trenger iallefall slike kvelder innimellom! Det gjorde orntli' godt! :)

I helga har Håvar fortsatt vært litt pjusk, så vi har ikke gjort all verden. Sara og jeg tok oss en tur til Fevåg, fordi det var litt kjedlig at pappan sov hele dagen. I går hadde vi besøk av Jannike og Knut.

I dag har Sara og jeg vært ute og gått tur sammen med to naboer. :) Det var friskt og godt! :) Resten av dagen har vi ikke gjort så mye...Sara har ikke villet ligge alene særlig lenge av gangen, så vi har lekt masse sammen i dag da. :)
Til kvelds oppdaga jeg at det var litt lite grøt igjen, så jeg kokte noen eplebiter som jeg kokte, mosa og blanda oppi grøten. Det var visst godt det også. :)
I morgen skal jeg lage kveldsmaten til Sara fra scratch. Lurer på om jeg skal lage potet, gulrot eller fruktmos... Forslag?

Sara driver nå å tygger og gnager på alt hun får tak i, det være seg leker, mammas finger eller suttekluten. Tydelig at der klør det fælt. Skulle hatt en sånn bitering man legger i kjøleskapet kanskje..? Og hva er det det heter det man smører på gommene for å lindre kløen...Dentinox? Må man på apoteket for å kjøpe det?

Hun sover MYE om natta nå, og nesten ikke'no på dagen. Etter at hun begynte å sove rundt 10 timer på natta, så sover hun nå max en halvtime i slengen her. Kan bli en tre-fire dupper i løpet av en dag kanskje, og noen varer ikke lenger enn ti min altså, så det er ikke rare greia... Men, med tanke på at mamman får sove så leenge på natta, så er det helt greit om hun ikke har behov for å sove så mye i løpet av dagen. Heller det enn våkne netter. :)

Amminga for tida er et morsomt kapittel da.. :p Med mindre hun er trøtt og sovner, så spreller, vrir og åler hun seg, plutselig slipper hun og har helt andre planer, skravler og hyler, kjempegøy å høre på seg selv, så biter hun litt, spiser litt mer, ser på meg og gliser, så er det noe annet som fanger oppmerksomheten igjen...Enkelte ganger kan amminga bli rene treningsøkta.. :p Hun er ei herlig og sprudlende lita tuppe! :) <3

Legger med litt bilder fra forskjellige anledninger i januar! :)

 
 Ligger på leketeppet hun fikk i julegave. :) Synes det er gøy å se seg i speilet.

  
Har fått seg tannbørste...ingen tenner enda da, men tenkte det var greit at hun ble vant til tannbørsta. :) Foreløbig stikker hun bare busta på øyet, så hun får spise litt på den andre enden i stedet. :)

  
På besøk til tanta mi. Der var Sunniva og Celine også. :) Sara er litt lita til å lekes med enda, men Celine var veldig flink. Prøvde ikke å knøvle denne gangen. ;)

  
Tante Jannike er på besøk... Hva ser de på da?

  
Nawh!! :) <3

  
Krabbeteppe som Sara fikk av min fingernemme Tante Tove. :) Tusen takk tante! :)

  
 Noe av dåpspynten. Måtte prøve litt.
  
  
Sara spiser på tanten. :p

 
Et av armbåndene Sara fikk i dåpen sin. :)  

 
Sarapiiii. :)


Ellers kan jeg melde at jeg ønsker meg permanent! Lillesøster har tatt permanent;
Fiiint. Jeg vil også ha sånne krøller! Jeg har jo masse fall i håret, men det der er mye finere. Blir nok sånn hår når jeg får lønn. Blir godt å få gjort noe heelt nytt med håret. :)


Tror jeg gir meg for i kveld nå....
Snakkes! :)

PS: Husk at det nå er mulig for ALLE å kommenter innleggene mine nå! :)
Bare trykk på under innlegget hvor det står hvor mange kommentarer innlegget har fått, også velger du; Kommenter som: Navn/Nettadresse, der holder det at du skrive navnet ditt eller du kan velge Anonym. :)

KommenterkommenterKOMMENTER!!!! :D:D:D

8 kommentarer:

  1. kommenter, kommenter, kommenter...hihi....

    jada, nei....sådet....

    villa bare sei at dentinox får du kjøpt på apotek eller medisinutsalg, men tru ikke d lindre kløe, kanskje mer smertestillende når tennene presser å... er ikke helt sikker.

    klemmmmm fra mamma/mormor :)

    SvarSlett
  2. får vel legg ijæn en kommentar da ;-)
    hørtes godt ut me alenetid! magnus vil ikke ha flaske, så d kan æ sjå laangt etter enda.. e forestn håpløst å amm her å t tider, bli sterk i arman ja ;-)

    dentinox hjelpe lite mot kløen, syntes itj d verka nå sæli smertestillanes heller på petter. men mang som synes d hjelpe veldi my. kald bitering eller en kald klut jær susn d å =)

    SvarSlett
  3. Aha.. Da glømme vi dentinoxn foreløbi, ferr æ tru itj hu har nå vondt..bare klør intenst.

    E bra gla for at snuppa tar flaske ja. Jær godt å kom sæ ut en tur. :)

    SvarSlett
  4. kjøp kald bitering du;) Dentinoxn hjelpe litt når tennern kjæm gjennom, men her kjem jekslan no, så da tyr vi t litt flytende paracet. :)) Må treffes igjen snart:D

    SvarSlett
  5. Ja, æ må no innpå her å læssa før æ ska lægg mæ da, vettu ;) hehe.. Sara e no bærre såå søt da, æ vil hold ti <3 hihi.
    va koslig på fredan da, June. Arti at du koinn bli m ut ein tur :)

    å btw, så ska du få kom t mæ å ta krøll om du vil ;) hihi.
    nattinatt :)

    SvarSlett
  6. Ja, d bli så æ får ti bitering når æ kjæm over en! :) Veit dæm har i ressa. :)

    Hehe, takk for det, Ramona, syns no hu e søt æ å ja! :) <3
    Vess æ ska krøll mæ t dæ så må æ antagelig ha m mæ Sara vettu, så da kan du få hoill ti. :) Æ vente bare på lønn, så æ ringe litt utti månan her å avtale! ;)

    SvarSlett
  7. Linn Marita kommenterer:P

    kjæmpe fin sie du har pia, å tusn takk for kjæmpekosli besøk i dag:D det va masse nye inlegg å læs t mæ no ja:D
    glaii:)

    SvarSlett
  8. ja, men æ kain sættav litt ekstra ti vettu june, så æ kain kos m Sara å :D hihi. <3

    SvarSlett