tirsdag 13. april 2010

Hvorfor stresse??

Jeg prøver å få Sara til å holde seg til to dupper om dagen. Til å begynne md gikk dette på skinner, men nå får jeg det ikke til! Hvor vanskeilg kan det være, tenker du??

Det er faktisk vanskelig!

I dag våkna vi klokka seks. Da klokka var åtte var hun stuptrett! Jeg prøvde å underholde henne litt, så vi fikk drøya tiden litt, hvis ikke vet jeg at det bare blir en powernap på 30 min, og da blir resten av dagen likens! Jeg fikk drøya den til nesten halv ni. Da måtte hun få flaske, for da var hun så trøtt at hun bare skreik. Kvart på ni sov hun i vogna si! Jeg tenker at det ble jo nesten tre timer oppe og hun har fått ei heilt flaske med mme, NÅ må hun sove en stund. Jeg går opp, setter meg i stolen, og sovner selv. Klarte ikke å holde øynene oppe, selv om jeg ikke egentlig vil sove når snuppa ligger ute...
Kvart over ni så hører jeg at hun ligger å krafser i vogna si! :p Jeg våkner til, går ned, og der ligger hun, så våken som aldri før! :p Jeg tenker at jeg kan jo alltids prøve, så jeg tar på meg en jakke å begynner å trille litt bortover gata her, men lillegull bare smiler til meg, leker litt med smokken sin og kunne ikke vært mindre trøtt! :p

SÅ! hva skal man gjøre da? Hva gjør jeg for å holde en stuptrett baby våken? Hadde hun vært våken en halvtime-times tid til hadde hun nokk sovet enda, og det hadde vel strengt tatt jeg også! Men hva er vitsen med å holde henne våken, hvis hun bare gråter? Det er ikke verdt det da synes jeg. 

Noen tips på hva man kan gjøre for å holde babyen våken og glad?

Sånn som det er nå, så gidder jeg rett og slett ikke å stresse med det lenger. Jeg får bare finne meg i, og slå meg til ro med at hun sover en halvtime her og en halvtime der. Om jeg får det til en og annen dag så får det bare være bonus! :p


Om noen har noen suverent gode ideer på hvordan jeg skal få til dette mottas det med TAKK! :)

Bare for å legge det til her; nå er det tre kvarter siden hun våkna...Nå gnir hun øyne og er grinete igjen...
OH YES!

1 kommentar: