torsdag 24. juni 2010

Dagen, Maten, KAKA, Buksa og Sjokoladen!

Ja, da har vi vært i bursdag til mamman min! :) Og lavkarbovennlig suksessterte ble det! :) Det var skikkelig godt!! :) Jeg glemte så klart å ta bilde av kaka, men den så ut som en helt vanlig "gulkake", som vi kaller den. :) Goosh, det var godt å spise kake! :D:D
Mamma hadde regna ut karbinnold i den, og den kom seg på hele 30 karber på hele kaka! ;) Jeg spiste to stykker, men var egentlig mer enn forsynt etter halvannet... :p Hvis mamma lager denne kaka til helgas selskap også (HINT,HINT) så tror jeg ikke det blir særlig vanskelig å holde seg i ketose...Ja, det sier jeg nå ja, jeg vet ikke hva det blir til middag en gang... :p

Det ble som sagt kyllingboller i dag til frokost, lunsj ble litt pålegg...har vært i litt dårlig form i dag, spesielt fra morningen av...Da vi kom til Fevåg spiste jeg litt kald kylling som mamma hadde i kjøleskapet, og så ble det kake! ;) Nå til kvelds har jeg spist litt bacongull, fordi jeg har hatt besøk! :) Også fiksa jeg kjøttdeiggryte med blomkål, brokkoli, og sopp, surret i creme fraiche med en dæsj ketchup til meg og gjesten. :)
Det var den gjesten jeg fortalte om i går, som har lest lavkarbobloggen og som lurer på å begynne selv.. :) Sendte med henne ketolyseboka og adressen til tre nettsider jeg bruker en del:
 Og selvfølgelig en god dose engne erfaringer fra de lange 2 og 1/2 jeg har holdt på! :p 


BUKSEOPPDATERING!!!
Ja,nei buksa er langt i fra passelig enda, men er et lite skritt nærmere! :)




Bilde 1: Ja...det tyter godt alle veier her...

Bilde 2: Har strømpebukse på under her, men det er ikke en som holder inn noe som helst da, så det man ser her er så godt som uten strømpebukse. :)
Tyter ikke så mye over kanten lenger, og ja...får dn kansskje liiitt mer sammen foran??
Langt igjen enda da...
*smiler fornøyd likevel*
:)

Må forresten bare få rette opp i en feil jeg har gjort!
Jeg kom hjem forrige uke fra bytur, sååå superhappy  for å ha funnet en sjokolade med 12,8g karbo pr 100 g!! 
 Der tok jeg veldig feil! Takker Mina Marie for å ha gjort meg oppmerksom på dette!
Karboinnholdet i denne oppgis nemlig pr porsjon som er 25 g, altså halve denne plata, så i hele denne er det jo over 25 g karbo!! Når jeg tenker på det så er det jo bare griseheldig at jeg har spist denne sjokoladen på dager da jeg har spist lite og veldig karbofattig resten av dagen...
Men jeg vet jo nå da, at jeg iallfall tåler over 25 g karbo i løpet av en dag uten å dette ut av ketose..for det sjekka jeg jo begge de kveldene..og egentlig resterende kvelder også...tester omtren hver kveld nå, fordi det er gøy! I kveld må jeg, jeg har jo spist kake! :p

Nå ble det plutselig stille i toppen...vet jeg har mer å blogge om, men får ta det i morgen! :)
Nå er det midnatt igjen, og jeg skal på jobb i morratidlig... (I alt for stor bukse...hm!)

NATTA!


5 kommentarer:

  1. Jeg lærte noe nytt om sukkeralkoholer i går, så nå skjønner hva det var :D Du KAN spise hele den sukkerfrie sjokoladeprinsen om du du har rundt 4,2 karber igjen, for sukkeralkoholer tas ikke opp i kroppen, og 10.8 av de karbene i den var nettopp det. Så da er det 2,1 g per 25 gram, altså 4,2 i hele greia. Så den er A-okey sånn sett :) Jeg ble sjeleglad da jeg fant ut dette :):) Leste på lavkarbo.no i går ;)

    SvarSlett
  2. Jeg synes du er modig, jeg! Og jeg absolutt forskjell :) Flinka!

    SvarSlett
  3. Mina Marie: Jeg har bare en ting å si...
    JIIIPPIIIIIIIII!!!!!!!! :D
    Jeg skal lese meg opp på det der jeg også! Greit å vite sånt. :)

    Maria: Tusen takk! :):)

    SvarSlett
  4. I know :D Det var det jeg sa og! For da kunne jeg nemlig spise alt det sukkerfrie godiset jeg kjøpte i Sverige forrige helg! Så da blir fest til helgen :D (Tenkte jeg skulle PRØVE å være flink å holde meg til da iallefall)

    SvarSlett
  5. Hehehe! :) Ja lykke til med det! :) Jeg er ikke så flink til å holde meg meg lovlig godt i hus! :p

    SvarSlett