onsdag 23. juni 2010

Frokost og tanker..

Da er Sara og jeg oppe...for en time siden faktisk... Sola sov til halv åtte i dag. :) Trøtt sa du? Jeg var nemlig så lur at jeg la meg for å lese da jeg la meg rundt midnattstider! Hva jeg leser? Akkurat nå prøver jeg å bli ferdig med bok 19 av Arvesølv! Oh yes...! :p Det var så mye handling rundt spøkelser og gjengangere og hjemsøkte gårder og kirker i det kapitle jeg leste, så klart, så jeg la den fra meg ganske fort da...Vet ikke helt om jeg tror på sånt, men jammen gjør jeg da det når jeg ligger og leser om det i mørket, og døra står på gløtt ut til den mørke gangen, og det er helt stille i huset, bortsett fra de lydene jeg inbiller meg at er skumle... Jeg er så flink til å skremme opp meg selv! På kanten til slitsomt altså!

Frokost i dag ble kyllingboller mer goudaost på, og litt ketchup. Og en stooor kopp te! :) Grønn te med sitronsmak, og 4 suketter. Skal vel ikke bruke så mye av det....egentlig...men koppen var stooor altså! Kjempekopp! Den tilsvarer egentlit 2 kopper, faktisk. :) Drakk ikke opp alt da....Er vel igjen en halv kopp oppi der...Er det mange kh pr sukett da? Natreen!

Nå ble jeg jo usikker så klart, så da søkte jeg opp suketter på www.lavkarbo.no, som er min "bibel" for tida, i forhold til egentlig alt rundt mitt nye kosthold... Der står det skrevet at suketter inneholder 0 karbo, men det gjør det visst...altså inneholder karbo, men i så små mengder at de ikke er krav til å føre det opp... Altså så er det så liten megde karber i 100 g natreensuketter at det ikke er pliktig å føre det opp...hvor mye kan 4 suketter veie da? Jo, mellom 2 og 3 gram! Ja, jeg veide det. ;) Da blir det så lite det så liten mengde at det ikke er noe å tenke på...med mindre man ikke tåler kunstig søtning i det hele tatt da...hvis det er så lite som skal til før vektnedgang og alt stagnerer...? Tror ikke det gjelder her iallfall...

Lurer på hva som skal til her jeg, for å få fart på vekta...? Hehe, kanskje der ER søtstoffene?? Nei..jeg har krympa ekstremt, selv om jeg har drukket litt cola zero...
Jeg sa jo det i går at jeg hadde vært så flink til å la være å veie å måle meg...vel, gjett hva jeg gjorde da jeg stod opp i dag?? :p Vekta er akkurat den samme, og i mengde har jeg minka noen skarve cm...mest rundt lårene nå, faktisk...ikkeno over hofta. Grunnen til at jeg drikker grønn te i dag da, er jo at jeg har hørt og lest at det stimulerer fettforbrenningen...pluss at det er godt så klart! :) Jeg burde jo så klart trene mer også,men den siste tida har det vært vanskelig å få tid faktisk.. :S Sjønner ikke hva det er....vi planlegger for mye og lover oss bort for mye tror jeg...det er sjelden vi har ei uke uten planer, og har got tid til litt alenetid hver for oss, og sammen... Skal på boxing på torsdag da, og det er siste dagen på H.o.t før jeg kjøper årskort til høsten... Jeg gleder meg vilt, og gruer meg også...Det blir garantert hardkjør!! :)

Anyways...Jeg må finne på noe for å sysselsette lille...hun er litt utålmodig...
Snakkes! :)

2 kommentarer:

  1. Jeg veide meg selv i går og så at vekta ikke hadde rørt seg siden søndag hos meg heller, leste på lavlarbo.no at det kunne hende det var fordi jeg ikke var flink nok til å spise grønnsaker hver dag, de trengs visst nemlig for å få kroppen til å fjerne fettet. Dermed heiv jeg i meg en salat til middag i går og hadde gått ned 600 g over natta. Så for min del var det løsningen. Men ser jo ut som du har en del i kosten da forsåvidt :S

    SvarSlett
  2. Oi, det må jeg si! :)
    Kan være den brusen til meg da...jeg er for glad i den...men det er sååå vanskelig å slutte når jeg drikker det på jobb... Har med meg en 0,7 flaske med iskalt vann som jeg alltid drikker opp først da, men det går som regel fort..jeg er så tørs hele tida...Vannet på jobb blir ikke ordentlig kaldt og godt heller, så da blir der iskald zero...
    Hmm...må vel ta meg selv i nakken nå. :p

    Spiser litt grønnsaker ja..prøver å få med det...

    SvarSlett