tirsdag 22. juni 2010

Hverdagen og lavkarbo dag 16!

I dag blir det et kombinert lavkarbo og hverdagsinnlegg. Hvis de blir slått sammen, bloggene, så tror jeg at det vil bli sånn her...alt-i-ett-innlegg. :)

******************

I dag har jeg vært på jobb fra morningen av. Godt å være ferdig på jobb i rett tid, altså. Har fått arbeidslistene for sommern, og jeg skal jobbe MASSE på dagtid! ;) JIPPIII!

Etter som jeg begynte kl 09 i dag, så ble det ikke noe frokost. Hvorfor?? Jeg er treeeeg opp om morran! :p Snille søte gullongen sov til halv ni hun og, så da våkna jeg jo ikke av henne heller...

Fikk ordna meg lunsj da...jeg hadde med meg ostekjeks. De ble litt seige, men det gikk da an. Majones og kokt skinke på! ;) Ble 5 stk tror jeg...kan vel kalle det brunch da? :)

Etter jobb var det straka vegen hjem for å skifte, for vi skulle rekke ferja som gikk en halvtime etter jeg var ferdig på jobb. Vi skulle nemlig inn på middag til svigermor. Hun er jo svoren kostholdsentusiast, og har lest seg opp på lavkarbo, og serverte en nyyydelig middag! :) 
 Torsk og laks stekt i ovnen i fløte, med bl. a bacon og champ på toppen, brokkoli ved siden av, og stekte grønnsaker som champ, paprika, squash og aubergin, og grønn salat med tomat! Dette smakte virkelig godt! :)
TAKK for en herlig middag, Anne! :)

Desserten var heller ikke å forakte. Kirsebærfromasj! Eller...det skulle bli fromasj, men det har seg da sånn at bær/saft-blandinga med gelatin i, som ble satt i fryseren, på mystisk vis ble fort stiv???? WHAT?? :p Hehe. Så kremen som skulle i denne blandinga for at det skulle bli fromasj, den ble servert ved siden av Granateple funligtgele meg kirsebær! ;) Krem med splenda i vel og merke..det var kjempegodt. :)
(Denne feilen kan også ha bittelitt med at svigermor ikke alltid leser gjennom oppskrifta før hun begynner.)
Hoho! :)

Sara fikk pakker i dag også, for farmoren har vært på sydentur.
Får legge inn bilde av dem i morgen hvis jeg husker å ta bilde av dem!

Jeg kjente det mens jeg spiste kirsebærene at jeg var litt redd for å overskride karboinntaket i dag, men når jeg sitter her og skriver, så ser jeg jo at det skulle bli vanskelig med bare ett måltid tidligere i dag. :p

Ble sulten igjen til kvelds, men gadd ikke spise ordentlig mat, så jeg fant noe bacongull i skapet fra helga...
Bra kveldsmat ja! :p
;)

Mamman min har forresten bursdag i dag!!
GRATULERER MED DAGEN, MAMMA!!
Kjempeglad i deg.
Imorgen kommer vi på kake! :)
(tror det blir lavkarbo suksessterte)
Gleder meg!

I morgen kveld får jeg besøk av ei venninne som har blitt inspirert av blogginga mi om den nye livsstilen min. 
Hun ville ta en tur og prate litt om det. 
Kanskje jeg kan hjelpe henne i gang? :)
Det er iallfall utrolig morsomt at noen blir inspirert av meg, og det inspirerer meg til å fortsette å være åpen og dette. :)

Lavkarbobloggen min finner du her!
Men som sagt...det er mulig jeg fortsetter å gjøre det som i kveld, blogge om alt her. :)

Håvar ligger nå på sofan og furter!! Jeg sitter nemlig i go'stolen, eller som han liker å kalle den, "farsstolen".. Han vil altså at jeg forflytter meg til sofan så han får stolen "sin". :P
Mitt svar til dette er selvfølgelig at hvis han skal furte kan han bare gå å legge seg.
Hehe!

Kan legge til her at jeg så langt denne uka har klart å la vekt være vekt, og latt målebånd være målebånd. Er ikke bra å bli helt besatt av dette heller. Jeg er så fornøyd med at buksene mine snart faller av, at jeg trenger ikke spekkulere fanatisk i om jeg har krympa en cm i dag..

 Jeg skal i 4x50 års dag i helga, her snakker vi middag, dessert og en heidundrende fest. (Mat og drikke tar vi senere). Problemet mitt akkurat nå, i forkant av selskapet er at begge de svarte "finbuksene" mine er blitt så store og posete, at de sitter jo ikke fint på lenger.. Luksusproblem som mamma sier! :p Men det er jo ett problem da... WHAT TO WEAR!!! Jeg har jo ikke råd til å kjøpe nytt antrekk for hver gang jeg skal noe..
MEN! Så kom jeg på noe som kunne være redningen! :)
Jeg fikk nemlig masse klær av ei venninne for ei stund siden, mange av de var ganske mye for små, så de la jeg unna til en senere anledning...  ;)
Jeg gikk igjennom disse..MANGE fine jeans, som straks passer! :) JIPPII!
OG ei finbukse!!!! Og hellet var at den satt som ett skudd!
Den går ned på leggen, så jeg må ha strømpebukse under, og sko med høye hæler, hvis jeg går med flate sko så vil det se ut som to tømmerstokker går rett ned i skoene! :p
..utfordringen nå blir å finne en topp til..
Jeg skal hjem til mamma i morgen, får vel spørre fin der. Det gjelder forsåvidt skoene også...jeg har fine høye sandaler, men jeg tror ikke de blir helt rikige...

Jaja...jeg skal opp med lille i morra..Håvar skal på jobbe en tur.
Satser på at lille gjentar dagens suksess! ;)
Halv ni er perfekt tid å stå opp! ;)

Håper innlegget ikke ble alt for kjedlig uten bilder...
Lover bilder neste gang! ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar