mandag 28. juni 2010

Helga!

Skal vi starte fra toppen da?? ;)
På fredag jobba jeg til kl. 14. Da jeg kom hjem ordna vi oss for å dra inn til byen. Vi dro hjem til svigermor, for der skulle Sara være mens pappan og jeg dro ut for å spise, og for å se Robin Hood på kino. :) Det ble mat på Frati. Biff på meg og scampi-spyd på Håvar.M'm'mmmmm! ;)

Robin Hood anbefaler jeg på det sterkeste!! Nå er jo jeg forholdsvis lett å underholde, det skal jeg ikke gjemme unna, men jeg satt fengslet og særdeles engasjert fra første stund. Nå elsker jo jeg sånne filmer fra datiden, menn på hester og i rustnig, kriger, mann mot mann, og sterke kvinner som tar opp kampen mot et urettferdig samfunn, som kjemper for sine, og hvor sorgen sitter langt opp i halsen når hennes nære blir drept for denne urettferdigheten, og gleden i hjertet når den krigende kjekke rustningemannen på hvit hest og den sterke kvinnen omsider finner hverandre! :) *Sukk* Klisje?? Oh yes! Men jeg elsker det, rett og slett! En annen favoritt i denne sjangeren er uten tvil Gladiator!! <3 Russel Crowe er jo med der også. ;)

Det ble forholdsvis seint, siden filmen ikke starta før kvart på ni, så da Sara våkna 06 morningen etter, så var vi riiimelig trøtte. Hun har begynt å bli mer urolig nå, når vi sover borte...naturlig nokk! :)
Etter frokost hjemme hos svigermor dro vi hjem igjen i ni-tida. Jeg skulle jo på jobb til 11..

Etter jobb på lørdag skulle vi på bursdagsfest. På med finstasen, rette ut hår, legge sminke...seint ute som vanlig! :p Innimellom måtte jeg jo kose med Sarami også, som har begynt å bli såå glad når jeg kommer hjem fra jobb. Det gleder mammahjertet inderlig! <3 Hun koser og klemmer leenge..og når jeg går da så blir hun såå lei seg! Gullami! <3 Iallfall. Vi kom oss på bursdag, og da fant jeg ut at middagen ble servert kl 19, ikke kl 18 som jeg trodde... (Ja, vi kom 18.15, TYPISK!) Så det var egentlig supert! ;) Middagen var elggryte med poteter, ris, salat, dressing og tyttebær! :) En time etter middagen ble det servert kaker av mange slag.. Mhm!
Så fortsatte festen med live band! Dansebandet AGES! Kjempeflinke er de! :) Det var stor stemining helt fra vi kom til vi dro, men desverre var jeg så trøtt og sliten at jeg bare ble kvalm av vinen...mistenker det der rødvinsglasset jeg drakk til maten også...er ikke så veldig godt med rødvin...sjønner ikke hvorfor jeg skal presse det i meg da?? Kan du si meg det?? Så jeg bare slutta å drikke, og vi dro hjem i 01-tida. Det var jammen godt å legge seg da.

Svigermor hadde fått prøvd seg som barnepasser for å si det sånn. Alt det vi håper Sara ikke skal gjøre når noen passer henne, det gjorde hun selvfølgelig. Hun våkna flere ganger i går kveld, og hun våkna i natt, RASENDE! og hun hold det gående i over en time! Hoho! Jeg er bra glad for at jeg sov godt da hun var våken, hvis ikke vet jeg ikke om jeg hadde greid å bare ligge å høre på...det gjør jo så vondt når hun skriker..
MEN, svigermor fikk ikke skrekken, Sara sovna igjen og sov til ti på ni, og det er jo supert! :)

(Ikveld da vi la henne var det selvfølgelig ikke en lyd! Vi var bare inn for å se om henne et par ganger. Den første gangen var hun våken og kravla rund i senga si, den andre gangen hadde hun sovna, feil vei i senga, oppå dyna.)

Var på frokost sammen med bursdagsgjengen i morrest, kjempekoslig det også, og da var Sara med. :)

Jeg må forresten legge til her at Sara har lært å klappe!! Jeg har prøvd leenge å lære henne det, men det har ikke gått inn hvordan man skal gjøre det, men i dag da jeg stod opp var det det første hun gjorde! SÅ GØY! :) (Ikke det at hun gjør det på kommando, bare nå hun selv vil, nemlig! Hehe!) Hun har funnet tonga si også, så nå driver hun å gjeiper uansett hva hun gjør! Herlige ongen! <3

Jeg lovte jo bilder av gavene Sara fikk tidligere i uka, men så langt har jeg bare tatt bilde av en av tingene:
 En søt spilledåse med kuer! :) De går rundt hverandre og snurrer rundt og rundt som om de danser! :) Sara elsker å se på dem! :)

SÅ, over til Lavkarbodelen av innlegget!
På fredag husker jeg ikke hva jeg spiste til frokost, men på Frati ble det grilla entrecote, spurte etter mer grønnsaker i stedet for potet, og det var selvfølgelig ikke noe problem. :) Det var bernaisesaus til, og det spiste jeg opp med god samvittighet. :) Satser på at den var laga fra bunnen av og at det var lite karber i den...om det ikke var det, så var det så lite at det uansett ikke spilte noen rolle. :) På kinoen tenkte vi å kjøpe oss sånn der Sjokoladeprinsen sjokolade, men vettu, jeg tror ikke det finnes en eneste Mix kiosk i midtbyen. Etter middagen hadde vi ikke tid til å kjøre bort på Meny på Solsiden, der vi visste de hadde... :S Sjekka også samtlige butikker og kiosker vi kom over bort til kinoen etter bacongull, men jammen så tror jeg det er et slags "landetsnacks"....tydligvis ikke å oppdrive på bysida...MAKAN!! Ble mildt sagt litt desperat etter å finne NOE å knaske på under kinoen, og til slutt så ble det en bitteliten sjokolade på hver, en sånn 70%..husker ikke helt hva den het... Det var iallfall 9 karber i hele plata som var 20 g ellerno sånt? Heh...jeg spiste litt under halve, og det var egentlig helt nokk. :) Er mektig den der...
Jeg sjekka dagen etter, og jeg var i ketose enda, så da berga jeg med sausen og sjokoladen! :)

Til frokost på lørdag ble det litt eggerøre, litt jordbær og stekt egg og bacon! :)
Hihi! Frokostsnuppa! :) Hun sitter ikke på stolen alene altså. Farmora har kjøt en sånn snedig sak som man spenner fast i stolen, og så rundt jenta, så hun sitter veldig godt der faktisk! :) Bare litt langt opp til bordet...hehe.

På bursdagen ble det servert elggryte med tilbehør, som jeg skrev lenger opp her...Jeg spiste kun elgkjøtt...ble med litt saus, men skrapte av det jeg fikk til...også spiste jeg kinakål til...ser fryktlig kjedlig ut ser jeg nå, men det var veldig godt! :) Av kaker spiste jeg ingenting, faktisk...jeg hadde veeeldig lyst på, men jeg greide å dy meg. Det er jeg så glad for..hadde angra meg som en hund hvis jeg hadde hatt en sånn spontansprekk i går! Jeg vet at jeg kommer til å sprekke før eller siden, men jeg håper at det blir en sånn sprekk der jeg på forhånd har bestemt at da, da skal jeg spise hva jeg vil...en dag eller kveld, også tilbake!

Idag har jeg spist dette:
Disse ble ostechips til tacoen..salt og chilikrydder på de.


Også har jeg laga sånn her:
Skinkesalat. Fant oppskriften på hjemmesida til Lena Beatrice. Det var MYE salat, og det var kjempegodt!!
Dette var oppskrifta jeg fant og fulgte, foruten noen justeringer:

Ingredienser:
  • 300 gram kinakål (ca 1 st)
  • 2 st paprika (260 gram tilsammen)  (Jeg er ikke sååå glad i paprika, bare litt, så jeg brukte bare 1..ca 150 g)
  • 540 gram skinke (2 bokser stabburet picnic)
  • 1 løk (170 gram) (Brukte bare en halv løk...synes det er nokk når den er rå)
  • 2 poser majones (320 gram tilsammen)
  • 1 Jarlsbergost (640 gram) (Jeg kjøpte en som var 450g, tror jeg, og brukte bare den)
  • 350 gram fløte (brukte en boks, altså 300g..kunne brut litt mindre og...siden de ble en del mindre av noen ingredienser.)
Kutt og bland sammen. Fløten skal piskes til milkshakekonsisten først.

Jeg sier bare OH MY GOD, dette var namm! Anbefales!!! :D Gleder meg skikkelig til frokost i morgen! ;)

Nå ikveld har jeg vært skikkelig snopklein! Ingen grunn til fortvilelse det vel!!?? Nånei! :) Bacongull og sjokoladeprinsen sjokolade som jeg fant på mix i Rissa! <3 Og Cola Zero! ;) Nå er jeg stappa...vi har tilsammen ikke greit å spise oss halvveis ned i bacongullskåla en gang, og jeg har på 3 timer ikke klart å spise opp sjokoladen...den er jo veeldig søt....og jeg greier MYE mindre mat nå enn for 3 uker siden...det er så rart alt...! Det går så fort!

BTW, den der finbuksa jeg skulle ha på bursdagen, som satt som et skudd da jeg prøvde den på onsdag, den var faktsik litt posete på i går...HOHO! :D Og den capribuksa jeg kjøpte sist jeg var på shopping, den som var litt trang, som jeg måtte slite over rumpa...nå sitter den som ett skudd! ;) Liver er herlig dere! <3

I morgen er det ny måle- og veiedag...tror det har forsvunnet et par kg, men ikke så mange cm...det er vel heller ikke normalt å krympe 30 cm hver uke, så det er jo ikke så rart om det stagnerer litt da! :p Hver cm teller! ;)

Her er bak kassen på jobben...varer som ikke kan selges av forskjellige grunner...gjett hva som frister mest!! Denne utfordringen møter meg hver dag, men mandler er godt det også! ;)

Nå er det langt på natt, og jeg må sove!!

Natta! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar