onsdag 7. juli 2010

De siste dagene!

Så var det oss da! Ble akutt trøtt i går,så jeg valgte å legge meg i stedet for å blogge...

I helga var vi i Stallvika hos pappan til Håvar og Siri Beate! Vi hadde ei super helg! Eller, iallfall Sara og jeg. Håvar og Pål jobba hele helga med bilen til Håvar...men jeg tror nokk at Håvar har hatt det fint han også! :)
På fredag ble middagen sen grillmat. :) Kjøtt, blomkålsalat, bernaise, og vanlig grønn salat i magene våre! NAMM! ;)

På lørdag ble det Thai-gryte, gitt! Det har jeg vel ikke smakt før, men det var kjempegodt! :) Skulle nokk vært mer spicy, men siden jeg er skikkelig pingle på sterk mat, så ble den ganske mild, med ekstra sterkt krydder attåt for de som vill det. :) Mamma, pappa og Lone tok faktisk turen til Stallvika de også, og fikk middag! :) De kjørte båt over de da, og det tok dem rundt 17 minuter! Det tar nesten en time å kjøre rundt...

Været i helga har stort sett vært knall! Siri Beate stod opp med snuppa på lørdagsmorgenen, så vi fikk sove lenge! :) Ellers har jeg stort sett slappa av ute i sola med ei bok! :) Det var mer som å dra på ferie! Herlig!!

Frokost og lunsjer ble for det meste en eller annen variant av egg, og spekemat og salat...

Jeg drakk ikke vin i helga, (wow, for en prestasjon liksom), og jeg merker det nå at det har blitt fart i sakene igjen. Hadde jo måle og veiedag på mandag, og selv om jeg ikke har krympa nevneverdig, så hadde jeg på mandag gått ned til sammen 5 kg!! :) (Veide meg igjen i morrest, og da var det 6 kg!!) :)
Tickeren ser altså slik ut nå da:




Hurra for meg! ;)

Jeg skal på fest i helga, og har sett meg ut ei bukse jeg har tenkt å klemme meg inn i...er spent på om det vil gå gitt... :p Åsså....æsj...jeg har jo sagt at jeg ikke skal drikke alkohol på leeeenge, fordi jeg vet det bremser opp alt av nedgang....men jeg vurderer om det vil være verdt det...Venninna mi Ingunn skal på fest igjen for første gang ette lille prinsessa deres kom til verden, og vi skal sitte der før festen! Dette er liksom ÅRETS fest i nabobygda mi...Og som mitt kjære søskenbarn Sunniva sa; (ja, hun vurderer å bli med) "Hærregud, du har jo gått ne 5 kg på ein måna, da må du unn dæ d ja!! Æ syns du ska drikk!!" Hehe. Ja...hva sier dere? Plana var jo at jeg bare skulle kjøre, og da kommer jeg meg jo billig hjem også...det er så mye styr når jeg må finne sjåfør...og med taxi koster det unevnelig mye å kjøre helt hit!! (Les: over 700 kr!!) Er veeeldig usikker altså!


Noen bilder fra de siste dagene:
Sara, dukken Linda, og meg! :)
Sara sine nye joggesko! Fått av farfar og Siri Beate. :)
Gjett om det var ei som var kry da hun fikk på seg de skoene! :p Måtte se på de hele tida, og skulle gå, og gå, og gåååååå.....
Klarer bare sånn akkurat å stå stille så jeg fikk tatt et bilde som ikke er i fart, og dermed utydelig! ;)
Her er Sara på ei trampoline for første gang! Det var kjempegøy!! :)
Det morsomste var å finne rusk fra trærne over trampolina, og putte dem i munnen! :p 
Disse vil hun plukke og pakke i munnen, men brødskive??? Neheeeei! :p
Lure snuppa! :)
Lørdagskveld her, da mamma, pappa og Lone var på besøk. 
Snuppa våkna og fikk komme opp en tur og hilse på! :) Ganske så trøtt og fjern! :p
Snuppa på tur! :)
Fikk til og med sitte på i Lorry'n til farfar! :p
Og gliset til pappan, (som ikke er så glisete akkurat nå, der den står nedplokka, men den blir! ;))
Her er bilde fra i går, da Sara og jeg var på besøk hos min tante "Kikki". Der var Sunniva og Celine! :)
Vi var der forresten i dag også. Da fikk Sara prøve å bade i basseng! STAS! :)
Her er den deilige middagen fra i går! :) Blomkålsalat, stekte grønnsaker, grilla kjøttstykke og hjemmelaga bernaise...denne gangen MED estragon! ;)

Må bare få si at jeg vet at det forrige innlegget med alle disse oppskriftene var helt på jordet. (Jada, Håvar har lest og informert meg!!) Jeg skrev majones i stedet for sennep et sted der bl.a....og det skulle stå 200 g SMØR på oppskrifta til sausen...ikke bare 200 g! :p Jeg er kronisk når det kommer til rettskriving...jeg leser jo til og med gjennom alle innleggene på forhåndsvisning før jeg publiserer dem, men likevel greier jeg visst ikke å få det til rett! :S Jajja! Får håpe dere bærer over med meg. :)

Dette ble et litt rotete innlegg med litt kosthold og alt annet i salig blanding, men det får bare bli sånn når det er så lenge siden sist, og det blir så mye som skal ut på en gang! :p

Legger ut et til om litt...det skal handle om responsen jeg har fått på kuren!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar