tirsdag 20. juli 2010

Oppdatering cm.

Så var det cm da....
Sist jeg målte meg med såppass resultater at det var noe å snakke om var etter 2 uker på ketolyse. Etter det har det gått trått når det gjelder cm, og et par uker der med vekta og, og jeg skylder på alkohol. Likevel, så må jeg si at totalt sett, så har jeg et suupert resultat og vise til, både når det gjelder vekt og cm. :)

Såh! This is it! "Sist" er da for 4 uker siden, og totalt blir på de 6 ukene jeg har holdt på.

Hals: 1 cm siden sist. 2 cm totalt.
Overarm: 0 cm siden sist. 2 cm totalt.
Bryst: 3 cm siden sist. 9 cm totalt.
Midje: 1 cm siden sist. 19 cm totalt.
Navle: 2 cm siden sist. 16 cm totalt.
Ende: 3 cm siden sist. 8 cm totalt.
Lår: 5 cm siden sist. 7 cm totalt.

Totalt siden sist: 15 cm mindre meg. :)
Totalt alt i alt: 63 cm mindre meg. :)

Lite å regne på de siste ukene med andre ord, men er likevel fornøyd! ;) De 15 cm siden sist har i all hovedsak forsvnet den sist uka bare. Har jo tatt "stikkprøver" med målebåndet innimellom...

Ja, og nå skal jeg virkelig kaste bort den fine nedgangen igjen da, bare for litt vin på lørdag! :p Men det vil være verdt det! :)

Dagen så langt i dag?
Stod opp med snuppa i dag. Hun var våken kvart på åtte...og faktisk så våkna Håvar av henne før meg. :P Begynner å bli vant til at han tar henne på morran tror jeg....Jeg brukte jo å våkne av det minste kny for bare kort tid tilbake...

Sara har ikke noe "stor dag" i dag, men jeg fikk lyst til å si litt om hva hun kan likevel. :)

- kryper (drar seg fram på magen)
- setter seg opp i krabbestilling
- vinker
- kapper når vi sier klapp
- viser hvor stoooor hun er når vi spørr
- rister på hodet når vi sier neineinei
- sitter stødig på egen hånd, men setter seg ikke opp selv enda (så da får hun ikke sitte så mye enda, selv om hun fint kommer seg ned på magen når hun kommer på det...er ikke alltid hun kommer på det..)
- sier mamma, og noe som ligner på pappa...eller katta...?? Hehe...
- ser på og peker på katta når vi spør: Hvor er katta?
- peker generel på det hun vil se nærmere på
- viser en hel masse vilje

Nå venter jeg litt på at hun skal begynne å krabbe, noe jeg ikke tror er så veldig lenge til, siden hun er oppe på knærne nesten hele tiden nå, og da kommer vel det å sette seg på rumpa selv hakk i hel ser jeg for meg. Neste skritt blir vel å reise seg ved bord, vinduskarmer og hyller. :) Vi har en spennende (og svett) tid i vente. :) Tennene har heller ikke vist seg, men det er en ting vi IKKE savner! De får komme når de kommer. :)

Til frokost i dag ble det en kopp misslykka kakao. Får den ikke til god jeg altså... :S Og to ostekjeks av tomatost med majo og roastbeef, og to kokte egg med smør....er fortsatt litt småsulten...hm!

Tenker å ta en tur til Rissa når Sara våkner fra duppen, også er det jobb i kveld....håper kvelden går fort!

Snakkes!

2 kommentarer:

  1. Gratulerer så mye med utrolig flotte resultater!:D
    Er det ikke bare deilig når strevet faktisk gir resultater!:)

    Så søtt at hun snart begynner å krabbe:)
    Får litt rugeklare følelser hver gang småbarnsmødre skriver om babyene sine! Men, fattig student med masse gjeld + baby passer ikke så godt sammen=\ Så baby må bare vente:p

    Hva slags kakaopulver bruker du, siden den ble misslykket? Jeg har en økologisk en, blander 1 ts kakao med masse sukrinmelis, fløte, krem, kanel og litt sjokoladedryss og min blir genialt god:D

    SvarSlett
  2. Lone: Takk for det! :) Det er kjempemotiverende å fortsette nå ja! :) Kjempedeilig er det! :)

    Ja, det er herlig med baby! :) Sjønner godt at du blir litt rugeklar ja! :p Men som du sa, det er greit å ha jobb først! :)

    Jeg bruker det samme kakaopulveret som deg, men jeg gjør lite ut av den da! :P Jeg bare gjorde som det stod på pakken jeg. 2 ts kakao, 2 ts sukrin eller annet, og vann...Jeg får prøve å gjøre som deg, å bruke fløte og kanel iallfall...vet ikke hvor jeg får kjøpt sånn sjokoladedryss jeg...
    Takk for tips! :)

    SvarSlett