søndag 18. juli 2010

Pizza!

Plutselig var det søndag!
Helga har gått så fort..har nokk mye å gjøre med at jeg jobba seint på fredag, og at jeg jobba på lørdag...for eller i helga har jeg gjort ganske lite. Sov lenge på lørdagsmorningen, så rett på jobb. Hjem kl seks, og var hjemme til lillegull la seg, så dro vi på fest til en kompis i Hasselvika. Vi satt ute på terassen der hele kvelden. De hadde diska opp med fiskesuppe til alle besøkende og det var felespilling, gitarspilling, bandoppsetning og masse synging utover hele kvelden. :) Kjempegøy! :)
Jeg var edru...ville heller kjøre enn å "ødelegge" kvelden med alkohol...lettere å komme seg hjem også da, når vi skal så langt...

MEN, nå er det bestemt at jeg skal drikke neste helg. Nå har jeg vært så flink, og gått ned så mye, at jeg unner meg litt vin og en ukes vektstagnasjon. :p (Ja, for jeg skal ikke skjeie ut, det er ikke det det er snakk om...bare litt lovlig vin.) Siljesnupp og jeg skal ta oss en fest. Da skal jeg være nøye den dagen med å spise masse mat, og spesielt mye fett, være opplagt osv. for å ha et
best mulig grunnlag for å ikke bli slapp og dårlig den kvelden! Jeg SKAL klare å drikke litt vin, og bli fin (i farta), uten å bli dårlig!! Jessjessjess!!!!!

Hva har jeg så spist denne helga da?? Det er faktisk IKKE no å snakke om...jeg har spist bare lovlige ting ja, men nå snakker vi ensformig! Vi laga oss taco på fredag før Håvar dro på fest. Det hadde jeg med meg på jobb også. På morningen etter...da laga vi oss taco!! Ja...jeg vet....er det mulig? Vi er så glade i taco vi!! Jeg hadde meg taco på jobb, og spiste litt taco før vi dro på fest...er jeg lei av taco nå, spørr du?? NEI! :p

Det har ikke blitt taco i dag da....i dag var jeg litt ekstra sulten, og har vært det i hele dag....(kan det ha noe med de røde dager å gjøre tro??) Jeg spiste iallfall 3 egg og masse bacon til frokost. Nå ikveld før Håvar dro på kamp laga vi oss pizza! Det har vi prøvd en gang før, siden vi starta på ketolyse, og da syntes jeg det var helt ok...Håvar fikk visst helt avsmak fra den pizzabunnen vi prøvde oss på da, men i dag fant vi ei bra oppskrift! :) Denne kommer vi til å fortsette å bruke, for denne var helt knall! :D
Jeg fant den på lavkarbo.no, så klart! :) Oppskriften finner du her!! Jeg anbefaler virkelig denne! :))))

Jeg regna litt på innhold av karbohydrater i pizzen. Desverre har jeg klart å lukke utregningsarket mitt, så jeg prøvde igjen nå, men det ble litt minder karber denne gangen enn da jeg regna på det i sted.. jeg må ha glemt ett eller annet, men kan ikke skjønne hva det er....

Iallfall. I røra brukte vi Hi Maze i stedet for Ketolyse Bakemix, for det hadde ikke vi, så det er det, og eggene som inneholder karber i røra. Ellers er det bare vann, olje og ost....

I fyllet brukte vi kjøttdeig, hermetiske tomater. Har funnet noen med bare 3 g karbo pr 100 g!! Det er det minste jeg har sett, tror jeg da... Änglamark sine på Coop! :) løk, champ og paprika, og ett fedd hvitløk... Tror ikke det var mer altså... Jaja... Det kommer mya ann på mengde da. Vi brukte ganske mye løk, en hel, så det drar jo i vei litt så klart... Tilsammen har jeg regna ut denne pizzaen som vi laga i dag ble på ca 27 g karbo. Vi delte pizzane opp i 20 stykker, og spiste to hver. Det vil si 1,35 g karbo pr pizzastykke det! :) Altså...jeg sjønner det ikke da, for jeg regna at det ble sånn ca 2,5 pr stykke i sted...men jaja! :p Da har jeg spist pizza i dag, tilsvarende enten 4,5 g karbo, 7,5 g karbo... :p for jeg spiste to og ble mett, men ble fort sulte igjen, og spiste ett til... :)

Jeg har noen karbo til gode i dag da, så jeg skal spise en sjokoladeprins nå! :)
Har forresten spist litt mandler i dag også....men har fortsatt litt til gode. :)

Etter å ha kommet inn i mitt første mål, buksa mi, OG ei anna bukse, som jeg skrev tidligere i uka, så har jeg funnet enda to til som passer nå! :) Nå er livet herlig dere! :) Ja, jeg har fortsatt MYE å gå på, men nå begynner vi å nærme oss mer normale størrelser! :) Jeg har jo krympa to hele buksestørrelser! :) Må faktisk legge bort en del klær nå, fordi de er for store og posete! Nå har jeg krympa bort alle svangerskapskiloene, og er godt i gang med de gamle kiloene...Det er litt deilig å vite at jeg faktisk er lettere og mindre nå enn da jeg ble gravid.

OH!! Premien min til meg selv for å ha nådd første delmål!!!!

 Det ble denne lommeboka! :) Såååå fin! <3 I love it!! Kosta hele 149 kr. ;)


 Nå blir det sjokolaaaade! :)

Snakkes!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar