tirsdag 3. august 2010

10 mnd!

Nå sover lillemor. Vaskemaskina går. Stua er rydda. Kjøkkenet er rydda. NÅ kan jeg blogge! :)

I dag er Sara Victoria 10 mnd!
Hun drar seg fortsatt fram på magen. Har vært oppe på knærne inne på badegulvet, men nå virker det som om hun har glemt det igjen. :P  I sofan har hun ett par ganger reist seg opp og stått, helt på egen hånd, men der er det eneste stedet hun i det hele tatt har prøvd å reise seg..
Ellers er hun blitt ei skikkelig mammajente. :) Hun vil helst sitte i fanget mitt og hoppe og danse, rive i smykker og ørepynt og pirke i øynene.. Hadde dette vært for ti uker siden, så hadde jeg nokk blitt litt småsprø av det, siden jeg hadde vært hjemme med snuppa i 8 mnd da, og begynte å glede meg til å jobbe.. Men, nå som jeg har jobba hele sommeren, så er det faktisk bare hærlig å være hjemme med snuppa igjen. :)

Kjenner at det er så utrolig godt med late morgener, godt med babykos, godt å kunne pusle litt smått i hjemmet, spesielt når Sarasnuppa dupper. Og faktisk, så er det helt greit å dra på jobb kl 17! :) Det var iallfall det i går. :) Takket være den nye livsstilen min, så har jeg en hel dags energi igjen enda, når papsen kommer hjem, og da jeg kom hjem fra jobb i går kveld, så hadde jeg nokk energi igjen til antagligvis en rundvask av huset.. Jeg gjorde det ikke nei, fordi jeg er jo lat, men jeg var verken trøtt eller nevneverdig sliten etter en lang dag. :)

I helga tok vi med oss Sara på harry-tur. :) Det ble shopping av ost, bacon, og en del annet kjøtt, bl.a. pålegg og kebabkjøtt! :) Håvar har funnet oppskrifter på kebabsauser, så snart blir det kebabmiddag! GLEDES!! :))

Nå er det bare to dager til sydenfarerne kommer hjem igjen! Om de vil det eller ikke, så kommer nokk Sara og jeg til å være der hele fredagen! Hehe. :)

I går var vi forresten på besøk i barnehagen som Sara skal begynne i. :) Det er en helt ny barnehage, bygd til barnehagestart i år. :) Den er på ett plan, med 4 avdelinger. Den va kjempefin, men enda finere var uteområdet. Kjempestor plass for barna og boltre seg på. Den ligger i skogen, litt avsides i utkanten av ett byggefelt. :) Jeg gruer meg litt, hun er jo så lita....MEN...de er bare 12 onger på avdelinga hun skal gå, og Sara er jo supersosial. Veldig glad i både barn og voksne, så egentlig vil nokk de der tilvenningsdagene bli med for min del enn hennes. Hehe. Gleder meg jo litt å da....bare litt. :p

Så var det denne maten da...hva kan jeg si...jeg lever ketogent. Ikke alle dager er like "sunne", i den forstand at jeg spiser nokk grønnsaker, og noen ganger blir det for lite fett...i går spiste jeg ikke middag heller, fordi jeg rakk ikke til det, men jeg var jo ikke sulten heller. :) MEN, jeg er i ketose, og vekta kryper ned, ca en kg i uka...har vært ganske stabilt sånn de siste ukene, til min store glede! :)) (Altså selv om jeg drakk alkohol forrige helg og!! )
Jeg har laga meg jordbærsyltetøy! :) Kan ikke spise mengder av det, siden jordbær inneholder 6,6 g karbo på 100g, men litt innimellom vil det bli. :)

Nå f.eks. så laga jeg meg jordbæryogurt! :) Kjøpte en gresk yogurt i sverige med 5,8 g karbo pr 100 gram. Skulle egentlig ha Tyrkisk, men det hadde de ikke der jeg var.....SÅeh! Jeg brukte 50 g yogurt, og 20 g frosset jordbærsyltetøy, og bittelitt søtning. :) NAMM!

Jeg skal prøve å bli litt flinkere til å legge ut bilder. Holder på å overføre fra mobilen as we speak, men det kommer til å ta litt tid, lenge siden sist, SÅ, jeg skal få ordna et bildeinnlegg litt seinere i dag (eller i morra)! :)

Nå har vaskemaskina stoppa, og den uendelig store dungen med skittentøy skal få minke litt...
Vi snakkes! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar