onsdag 4. august 2010

Veldig LAVkarbo frokosttips!

I dag laga jeg meg en frokost som er skikkelig god! :) Jeg har alltid vært veldig glad i eggsalat, den hjemmelaga så klart, og kom på at det, det er jo lavkarbo! :) Hva hadde jeg den på? OSTEKJEKS! :))

Vi kjøpte ost i Sverige, og den var det litt karbo i. 1,5g pr 100 g mener jeg at det var. Brukte denne i dag, som ostekjeks. :) Laga fire små kjekser av til sammen hog fort 35g ost. Så i kjeksene ble det 0,53g karbo. :)

EGGSALAT:
Kok 7 egg, mine ble på 400g til sammen.  (Vi bruker 7 egg fordi det er det som går i vår eggkoker)
165 g majones. Den feteste typen. :)
25 g purreløk
15 g paprika
Bland alt og smak til med salt, pepper og gastromat.

Det er jo så himla enkelt og fort gjort å lage!! :)
I hele eggsalaten som kom seg på 607 g, så ble det 8,6 g karbo! :)
Jeg la eggsalaten på kjeksene og ble overraska over hvor lett den salaten er! 3,2 g salat tilsammen på alle 4 kjeksene. :) Det vil si hårreisende 0,27 g karbo totalt i all den eggsalaten jeg spiste! :D

Så, min frokost i dag: 4 små ostekjeks med hjemmelaga eggsalat: 0,8 g karbo!!! :))

Dette må jo være suuper frokost og lunsj de dagene man vil spare inn litt på karbene pga. f.eks festligheter og alkohol, eller en litt karborik middag. :)

Skal ta bilde når jeg spiser dette neste gang, så dere får se! :)

1 kommentar:

  1. SV: Hehe, festlig at du innrømmer det;)Synes nok at det tar litt vel av til tider. Alle som ikke har sett lyset er jo stakars-mennesker:p

    Jeg er jo enig i at lavkarbo helt klart er det som er best for kroppen. Men jeg er ikke med på den der ketogene greia. Fin den, men den er ikke for alle.

    Er greit å være frelst altså, men noen bør kanskje åpne seg litt opp for at Ja, Lavkarbo er fint der og da, men når det gjelder tiden etter slankekuren så er det aaaakkurat som hvilken som helst annen kur. Totalt waste, hvis ikke man følger opp. Hjelper ikke om det er lavkarbo man har slanket seg med da liksom.

    Det går liksom sånn av segselv når man spiser sånn at folk glemmer helt å jobbe med det som virkelig ligger bak vekta.

    SvarSlett