mandag 30. august 2010

Tittei, her er jeg! :) TANN!

Nå har jeg akkurat slengt ræva neppå, litt sånn svett og oppkava..
Vår dag begynte kl 06 i dag, til min forferdelse. Jeg prøvde desperat, men selvfølgelig helt forgjeves, å få lille til å sovne igjen, så 06.30 gav jeg opp og vi stod opp. Stell og frokost gikk greit, bortsett fra at snuppa som til vanlig spiser minst to brødskiver til frokost ikke ville spise én en gang...Lille lura spytta bare ut bitene igjen... Fikk i henne en halv Litago banan yogurt da, og litt banan, så det bli da en ordentlig frokost likevel. :) Hun var ganske tålmodig før første duppen, og hun sov i ca halvannen time. :)

Etter duppen nå har det derimot vært litt værre å være Sara...Dette har vi gjort siden: Mamman legger sammen klær (LES: 4 baljer med klær! Grøss..), Sara river de utover igjen, mamman legger de sammen igjen, Sara hyler, Sara hyler igjen når mamman skal legge klærne på plass, Sara bajser...Vi skifter bleie, legger på plass resten av klærne, Sara er sulten...Sara spiser bittelitt, så spytter hun ut alt igjen...prøver annet pålegg...namm...nei, æsj...spytter ut...leverpostei i håret og på gulvet...banan i håret og på gulvet...Sara bajser...Skifte bleie.... Altså...Nå er jeg litt svett.. :P

Saken er jo den at Sara nå holder på å få sine første TENNER!!!! :))) Det var på torsdag, altså 26. august, at jeg kjente et par spisser i gommene nede i munnen. :) Nå luurer jeg på om det kan være at det kommer en til...jeg ser tydelig en tann, men jeg tror det stikker opp en spiss ved siden av også...Asså, det er ikke kjempelett å bare se etter, siden det er heeelt pyton at mamman skal drive å se og pirke i munnen, (Altså, bilde kan vi foreløbig bare glemme), men jeg tror det kommer to. :) Ja, poenget her var at jeg regner med at løs mage,snørr og litt mild utolmodighet kommer av tanningen.. :)

Vi har selvfølgelig allerede starta tannpussekarrieren, og selv om vi ikke er helt inn i akkurat den rutinen enda, så har vi husket det nesten hver morgen og kveld. Hun synes det er helt greit å pusse tenner. :)

Sara kan forøvring nå å være både stor og sterk, slår på tjukkemagen, klapper og mye annet. Jeg prøver å lære henne dyrelyder nå, men foreløbig ser hun bare undrende på meg... Hun sa jo "øøøøøøø" i går da, da vi holdt på å lære om kua, men det var akkurat da..har ikke hørt det siden.. :p 

På fredag er Sara 11 mnd! Tenk det...snart ETT ÅR!!! <3 Snart går hun rundt her alene, uten støtte, og skal stadig lære nye ord. :) Tiden som har gått har vært så spennende, men tiden som kommer blir nok minst like gøy. :) Og utfordrende! :)

For de det måtte gjelde så blir det lagt ut ønskeliste til Sara sin bursdag her på bloggen. :)
Har ikke gjort så mye spennende den siste uka, egentlig. Vi har kjøpt ny bilstol til Sara. Volovo-stol, så klart. :p

Jeg har vært på barselbesøk til Siv Kristin, mitt søskenbarn. Hun fikk en datter for snart to uker siden. Så nydelig, med masse hår. :) Har ikke fått navn enda, tror jeg. :)
Utover det har det gått i soving, spising, jobb og Sara-kos. :)

Matmessig går det bra om dagen! :) Mye av energien er tilbake. :)
Isbergsalat, dressing (Fader Martin tror jeg den heter, litt over 4 g karbo pr 100 g), paprika, Beef Burger, OST, stekt løk og sopp, sukkerfri ketchup! Ny favoritt! Grisegodt!!! :D

Tickeren så sånn ut i morres:


Er en stund siden denne er oppdatert, men har stått stille på både -11, og -12 kg, så det er derfor. Nå går det litt ned igjen. :) Cm har jeg ikke målt, og tror ikke jeg kommer til å gjøre det før rett før jeg starter opp med treninga igjen. Det går treigt med de, akkurat nå, det merker jeg jo på klærne.

Apropos klærne, så sprengte jeg på meg den nye målbuksa mi om dagen. Fikk den igjen, og den så ikke så aller værst ut på heller, så jeg vurderte faktisk å ha den på på jobb...men jeg hadde den på meg i halvannen time, og rett før jeg skulle til å dra, så kjente jeg at nei, den er nokk LIIITT for trang enda likevel. :p Den er jo i tillegg lav også, det gjør ikke saken noe bedre, så jeg må nokk bare vente litt til. :) Tok ikke bilde av det...det ble glemt..neste gang! :)

Innimellom avsnittene her har jeg fått lagt ned lille til dupp nr. to, jeg har rydda kjøkkenet, hengt opp klær og satt på ei ny maskin med klær...nå er det nesten helt tomt med skittenklær på vaskerommet, og på badet er det tomt! :) Det er så godt å være i rute igjen med klesvasken. :) Snuppa sover forhåpentligvis i ca en time til, og nå skal jeg bare slappe av. Jeg skal jo tross alt på jobb i kveld, må ha litt å gå på da også. :)

Snakkes! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar