lørdag 20. november 2010

I mål..!!!

Med Julemålet!! 
I går viste vekta -20 kg, beint!!!
Denne morninge var enda ett halvt kg borte, så jeg oppdaterer like gjerne tickeren i dag jeg. 
Happylørdag!! :D

Jeg ser jeg har ikke oppdatert denne siden 3. november, noe som begynner å bli snart 3 uker siden...det har føltes som om jeg har stått litt fast i gjørma...men nå er jeg løs igjen...enn så lenge. :)

Nå har jeg nådd den magiske grensa føler jeg, og i forhold til de siste ti kiloene så skal jeg ikke stresse noe med dem. Jeg skal spise som jeg har gjort, forhåpentligvis kommer jeg i gang med litt trening igjen snart også, og fortsetter med det. Tenker årskort. ;) De kiloene får ta så lang tid de vil, bare jeg ikke hopper opp over 85 kg igjen, som jo var 20kg's grensa mi! :)

Jeg blir stadig påmint at jeg ikke må miste "fotfeste" når det kommer til denne slankinga.... MASSE positive tilbakemeldinger, kun det, egentlig, på det jeg har oppnådd til nå, men så bekymrede blikk jeg får når jeg sier jeg har ti kg igjen... Jeg kan godt forstå det også, for det er stor forskjell på meg nå og for 6 mnd siden. Men hvis jeg skal tenke litt helsemessig også, så vil jeg ned mot så normal Bmi som mulig, og har fortsatt mye og ta av, både rundt magen, rumpa og lårene, så jeg blir ikke "40 kg" med det første, for å si det sånn! Det er snakk om å ned på 75 kg...Jeg synes ikke det er så veldig dramatisk jeg...ett sunt mål for meg, tror jeg.. Det er jo alltids en fare for at man "aldri blir fornøyd", men da tenker jeg at det må andre ting til... Heller trene og stramme opp det man kan, og kanskje jobbe litt med innsiden av hodet. :) Som sagt, jeg er allerede VELDIG fornøyd med meg selv nå, og hvor langt jeg har kommet, så forhåpentligvis vil den biten gå greit. :)

Jeg har fri i dag, og så langt i dag så har dagen gått med til å sove lenge, stå opp, legge ned lille til dupp, spist Tacokylling med litt ost, rømme og salsa til frokost, rydde litt, se litt tv, og slappe av i godstolen og blogge. :)
Sara har sovet i to timer, og Håvar har duppet like lenge, så de våkner vel når som helst begge to tenker jeg. :p Planen i dag er vel egentlig å dra til rissa en tur, besøke Håvar sine besteforeldre, vaske litt her hjemme, og ellers bare koooose oss og nyte at jeg har frihelg, for det blir nokk den siste frihelga på lenge..muligens den siste før jul...Kanskje jeg får fri den 18. desember...men da må jeg muligens jobbe søndag 19....sånn er det når man jobbe i butikk. Søndagsåpen må vi ha... :/ Men det er egentlig helt greit. :) Jeg stortrives på jobb, uansett hvilken dag det er!

Jeg har også fått meg en tilkallingsstilling nå! Fikk telefon på mandag om at jeg fikk den stillingen. Europris kommer til Rissa, nemlig. :) En helt ny butikk, så fra 29. november blir det fult opp med dobbelt-opp-jobbing på meg for en periode. Et par-tre uker iallfall. Vi begynner den 29. nov. med å fylle opp butikken med varer, og åpningsdagen er 9. desember, så vi får nokk å gjøre. :) 
Blir godt med litt ekstra inntekt, så skal det bli gøy å få være med på åpningen av ny butikk, i tillegg til at det helt sikkert vil føles litt stresset å kombinere de to jobbene. Det vil bli travelt i perioder, spesielt nå i oppstartsfasen av Europris, men som sjefen der sier, så kan det jo gå ukesvis uten at de har behov for meg også, iallfall over jul...så da får man ta det man får, når jeg kan! :)

Sara måtte hentes i bhg igjen i går. Hun er så utilpass i barnehagen når hun er sånn forkjøla som hun er nå...gråter hele tiden og vil bare være i fanget. Ikke i form. Får håpe hun er klar for bhg igjen på tirsdag.
Ellers er hun bare søt og god da! :)
Sier "Hadet", helt perfekt nå, både når vi sier hadet til noen, slår av tvn, slukker lys eller når hun ikke vil ha mer mat. Hihi. Er veldig opptatt av lys, peker og sier "Dææ". Sier "tatt", mye, som betyr takk, spesielt når hun vil gi noe til meg, eller vil ha noe som jeg har. "TATT". ;) Hun sier også "æsj" ganske mye...vi har prøvd å ikke si det så mye til henne, men det har hun plukka opp ett sted likevel gitt. Hihi. Æsj..æsj...æsj....ÆSJ! Kan plukke opp ett lite rusk fra gulvet, se på meg å si "æsj?".. :) Men egentlig går det meste under kategorien "æsj" om dagen. :) For en morsom alder, når de begynner å lære og bruke ord. Herlig!! <3

Nå skal jeg kanskje tenne opp og vaske litt klær...hvis ikke latmarken tar meg først....
Ha ei glimrende helg! :)

2 kommentarer:

  1. Kjenner meg igjen i det du skrive om at folk kommeneterer antall kilo man vil ned. Ikke at jeg har blitt så mye tynnere, men jeg har gått ned 13kg, og er enda ikke hallveis. Skal som deg ned på 75kg, selv om enkelte sier jeg vil komme til å forsvinne. Tror nok ikke man forsvinner selv om man veier 75kg altså! Verken du eller jeg..! Stå på! Snart er du helt i mål!

    SvarSlett
  2. Ja, 30 kg høres jo fryktelig mye ut da, jeg ser jo den, men jeg tror vi har ganske greie målsetninger, ingen fare for å forsvinne. Dette klarer vi! :) Lykke til videre til deg og. :)

    SvarSlett