onsdag 3. november 2010

Update, om vekt og jul!

Å jadda, jeg oppdaterer i dag også, bare fordi jeg har lyst! :p
Ned 400 g til nemlig, siden i går. Er nå 700 g unna julemålet mitt.




GLEDER meg til å ha de 20 kg unnagjort og bak meg...det er jo lite å snakke om nå, før det er en realitet, og jeg vet jeg har sagt at jeg ikke skulle ha noen "Kg-mål", men det å ha klart å gå ned 20 kg er VELDIG stort på mange måter, så for meg føles det som ett slags delmål enten jeg vil eller ikke...jeg venter på den dagen. De muligens siste ti kan jeg bruke hele neste år på, liksom...de vet jeg kommer til å sitte KNALLhardt, for det er kg som har vært der siden ungdomsskolen antageligvis....Bortsett fra de på magen da...De som la seg der av alle steder, etter graviditeten...tenke seg til.. :p Altså, alle babykiloene er borte for leeeeenge siden altså, men de kg som er igjen nå sitter på andre steder enn de gjorde i 10, klasse, for å si det sånn...hehe. PÅ MAGEN!

Jeg tror jeg kjenner litt på at bare jeg kommer meg over den 20kg's kneika nå, så kommer jeg ikke til å tenke så mye på vekta framover...jeg veit det kommer til å ta lang tid å få av de siste ti kg, og jeg får bruke tida på å trene og å spise god lavkarbomat, så får det ta den tiden det tar. :) Godt med en sånn innstilling. Jeg vet jeg har sagt at jeg ville være "fornøyd" til neste sommer, men det vet jeg ikke om kommer til å skje...altså, jeg er 1000 ganger mer fornøyd til neste sommer, i forhold til denne, det er ikke det jeg mener, men altså, at jeg føler jeg er ferdig med slankinga...

Mange som sier til meg nå at jeg ikke må gå ned mer, jeg forsvinner snart...Vet ikke helt hva jeg skal si til det egentlig...Det er klart at forskjellen på meg nå, og for 5 mnd sider er drastisk, men faktum er at jeg har mye fett igjen på kroppen jeg gjerne vil ha bort..Mage, rumpe og lår..det er der det sitter, og jeg kommer ikke til å gi meg enda. Min bmi tippa nettopp over fra kraftig overvekt til bare overvekt, og den skal få krype seg nedover mot normal. Jeg vet bmi sier lite om muskelmasse og beinbygning, så derfor skal jeg ta en scanning etter hvert, men ned MOT normal skal jeg iallfall. Bare slapp av dere, jeg har ikke noen urealistiske forventninger av hvor tynn jeg kan bli...mitt mål er ikke å bli tynnest mulig, jeg kommer IKKE til å forsvinne. Jeg vil være sunn, og normalvektig for min kroppstype. Å gå ned 10 kg til er det jeg ser for meg kommer til å føles greit for meg, men det vet jeg jo ikke før jeg er der. Når jeg da har gått ned ti kg til, så kommer jeg til å veie 75 kg....do the maths! Jeg er langt fra å forsvinne enda.

I dag har jeg spist omelett til frokost. Laga så jeg har til lunsj også, noe som antagelig var det lureste jeg har gjort matmessig de siste dagene...har ikke spist feil, jeg har bare spist for lite.. I dag blir det vel nokk. ;) SKal ha "forening" i kveld, og skal lage lavkarbo pizzasnurrer til damene. Skal lage 4 ruller, så vi har både i dag, ikveld og i morra! ;) Greit å lage mye av sånn mat. Da blir frokost og lunsj så mye mindre stress. :)

Vi får besøk av tante Jannike i dag også, og det gleder vi oss til! :))

Nå om dagen tenker jeg julegaver HELE tida. Jeg har noe småtteri klart, også har jeg bestilt en del på nett som kommer i posten snaaart håper jeg! :) Da skal jeg så smått begynne å pakke inn gaver. ;) Får litt mer oversikt da...godt å kjenne at jeg er ute i litt god tid dette året. :)

GLEDER MEG TIL JUUUUL!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar