tirsdag 28. juni 2011

Grytidlig...igjen!

05.30 i dag også...nå, en time senere så har jeg gitt opp å få henne til å sove igjen, så vi er påkledd og klare for dagen...mer eller mindre... Hun ser barne-tv mens jeg sitter i sofaen å prøver å få kroppen i gang med litt blogging før jeg lager frokost til oss...Jeg eeeer så trøtt! En liten stund der så trodde jeg faktisk hun hadde forstått at det var lurt å sove litt til, for etter å ha protestert og grått litt halvhjertet, så ble hun stille i sikkert ti minutter, og jeg hadde lukket øynene igjen og var på vei inn i drømmeland... men så mista hun smokken sin i gulvet, og den MÅ hun ha, så det betydde at jeg måtte inn til henne, som resulterte i ramaskrik...Bah!

Jeg skal ikke lure noen her, det at jeg vil at hun skal sove lenger er hovedsaklig av egoistiske grunner, men det er ett par ting til også som surrer i bakhodet... Nå har hun våknet etter kl 07 i langlang tid, og vi har alle vent oss til den rytmen og er fornøyd med den...egentlig Sara også. Hun legger seg halv sju - sju, sover til sju - halv åtte, og sover en dupp i bhg på halvannen time. Dette er rytmen. Alle er fornøyde og Sara trives. Kjempebra!

De siste dagene før helga ble lille forkjøla, og på søndag våkna hun kl 06. Jeg klamrer meg til håpet om at det er en sammenheng her...hun hoster mye om natta, og sikkert på morgenen også som gjør at hun kanskje våkner lettere...for hun sover jo ikke like tungt på morgenen som i løpet av natta...
Det ble iallfall en lang dag med to tulledupper fordi hun sovna i fanget til mamma, altså sin mormor, veldig trøtt Sara på kvelden. I går våkna hun halv seks, og det resulterte i at hun sovna under frokosten i barnehagen (!)!! Det er jo ikke tvil om at hun hadde hatt godt av å sovet lenger, for dette er hun ikke vant til selv heller... Jeg ser det på henne i dag også..hun er så trøtt egentlig. :S Likevel ga jeg opp. Den skrikinga hennes treffer meg sterkere nå enn noensinne før, og jeg ender ofte opp med å grine sammen med henne, og det er så vondt! Jeg er ett følelsesmessig vrak for tida, og det å ikke få sove nok gjør IKKE saken bedre... I tillegg greide hun å sette fast foten sin mellom sprinklene på senga si...det har aldri skjedd før, og hun ble nok litt redd, i tillegg var det sikkert litt vondt da jeg måtte tvinge foten tilbake, selv om jeg prøvde å vri den til så den skulle passe gjennom der..Da syntes jeg så synd på henne at vi bare stod opp! Nå kommer hun sikkert til å fortsette å kaste smokken i gulvet og å sette seg fast mellom sprinklene.....Hm.

I dag er formen min bedre, heldigvis, så i dag skal jeg dra på jobb. :) Lurer på om det blir 08-12 i dag. Sykemeldingen gjelder jo fra og med i går egentlig, men det forutsetter jo at det har vært mulig å skaffe folk... Nå tenker du sikkert at herregud, det er ikke mitt problem, og det har du rett i, men jeg er ikke i verre form enn at jeg stiller opp hvis det er ett problem i dag pga kort varsel for de han evt har fått tak i... Det handler mer om at jeg er veldig glad i de jeg jobber sammen med, og jeg gjør det for å lette dem i så fall, selv om det kommer sjefen til gode også... (Pluss at jeg kjenner at jeg protester litt svakt inni meg enda på denne sykemeldingen...) Tror kanskje poenget mitt her var at om jeg er ferdig kl 12, så skal jeg jammen meg dra rett hjem og SOOOVE!

Nå er det på tide å fikse frokost...

Ha en fin dag. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar