mandag 27. juni 2011

Sykedag, sykemelding, nye ting og tang.

Så ble det 50% sykemelding da...
Noe motvillig fra min side, siden jeg egentlig synes ordningen jeg har på jobb nå fungerer greit.... hvis vi ser bort fra hjertebanken da...å at bekkenet har vært litt vrangt igjen den siste uka...men bekkenet kan jo gå seg til igjen, hvis jeg bare er litt mer forsiktig med løfting og sånt, kanskje...og hjertebanken er jo ikke der hele tiden...

Legen var derimot klar i sin tale:
"Hvor mange ganger i livet skal du være gravid, da? 
Det er en begrenset tid av livet ditt. 
Jobbe kan du gjøre senere! 
Det viktigste nå er at du tar det med ro og har det bra!!" 
Kan si det sånn at tonen hans ikke innbød til innsigelser...

Han er nesten litt vel omsorgsfull når det kommer til gravide, men for all del, heller det enn det motsatte.

 Jaja. Jeg kan i det minste fortsatt gå på jobb da... Jeg har to uker igjen til ferie nå, så tre uker ferie og en uke på jobb før jeg skal tilbake til legen, så får vi vurdere det videre derfra. Da er jeg 28 uker og noen dager på vei, så jeg har fortsatt godt og vel 8 uker igjen før jeg går ut i permisjon. Krysser fingrene for at jeg holder til da. Å jobbe fra 08-12 i noen uker, det må da gå. :)

Jeg nevnte Reaktiv hypoglykemi, og han sa ganske kort at det kunne være det, men at de uansett ikke kom til å gjøre noe med det så lenge jeg var gravid, og de kom uansett ikke til å medisinere nå, og det var også siste utvei, så basicly virka det som om at jeg fikk bare prøve å styre dette med kostholdet, siden jeg sa at det stort sett fungerte. Var ikke så interessert i å snakke så mye mer om det, så at reaktiv hypoglykemi er noe er jeg sikker på nå, men at legene ikke ser på dette som en "lidelse" synes jeg at jeg har fått bekrefta. Det er en tilstand alle kan få etter å ha spist sjokolade, det er det inntrykket jeg sitter med etter å ha prøvd å lufte det. Tror ikke jeg kommer til å mase mer om akkurat det hvis jeg klarer å styre det med kostholdet i framtiden, men jeg må innrømme, det hadde vært herlig å få visshet i om dette ER NOE!! Om det jeg har er en lidelse, bare en plage, en sykdom, om det er psykisk eller samma faen.. Jeg skal ikke gjøre meg "sykere" enn jeg er, jeg plages ikke hver dag, og per i dag så er ikke plagene veldig sterke særlig ikke ofte heller, men GI meg et navn på hva dette er og gode råd på å bli kvitt djevelskapen!! Jeg vil bare vite!!

Ellers så har jeg fått svidd av litt skattepenger de siste dagene.
Bilder av ett par at tingene som har fått bli med meg hjem:
 NYDELIGE lykter fra Europris. Har ønsket meg noen store hvite lykter i evigheter, og her er de endelig! :)
De skal stå ute sammen med de nye utemøblene som også er kjøpt på Europris:
 Møblene er i kunst-rotting, bordplaten er av glass, og putene er store og herlige å sitte i. :)

Møblene må stå sånn akkurat nå, for nå regner det ute, så de får stå under tak enn så lenge. Skal kjøpe trekk så vi slipper å tenke på det. Nytt bilde kommer selvfølgelig når møblene er på plass og sola skinner. :)

Er kjempefornøyd med begge kjøp!
<3

Har også handlet i nettbutikken til lykkemamma. Hun har sommersalg nå, og der fant jeg en skjønn denimshorts med blonder og sløyfer, og en haremsbukse i denim. Sara skal bli såååå fin! :) Hun mangler litt sommerklær og litt andre bukser enn joggebukser og thigtser nå, så salg, det liker vi! :)
Bilder kommer når pakken har kommet og Sara har fått klærne på. :)

Jeg har også handlet på www.eyeslipsface.no. SMINKE! 
Jeg skal innrømme at når det kommer til sminke så er jeg litt grønn...
Jeg bruker sminke så klart, men det begrenser seg til øyeskygge, kajal, eyeliner, mascara og blush... 
Jeg har litt tørr hud, og selv om den ikke ser tørr ut uten sminke, så har jeg til dags dato ikke funnet en foundation som ikke gjør at jeg ser ut som ett flasstroll i ansiktet...ALLE jeg har prøvd har tørket ut huden nesten umiddelbart.. Har prøvd både flytende og pudder. Jeg ønsker jo å kunne bruke det, for huden min er langt fra plettfri, men selv om fargen blir jevnere i ansiktet og den dekker fint, så blir jeg så utrolig tørr av det, så det ser uansett ikke bra ut. Derfor vil jeg ikke bruke det..

Nå skal jeg gi det en ny sjanse. Mineral Concealer og Foundation har jeg bestilt, bl.a. Er spent. Det var uansett så billig at om det ikke funker dette heller, så får jeg bare gi det bort til noen.
Jeg bestilte varene på torsdag kveld, og på fredag fikk jeg beskjed om at varene var sendt, så det kommer forhåpentligvis i slutten av denne uka. Det sto at man måtte beregne 7-14 dager, det sendes jo fra Storbritannia (tror jeg..) så jeg får bare vente i spenning. :) 
E.l.f. har også en norsk blogg tilknyttet netbutikken. Det er en av bloggene jeg følger, så du finner den ett sted på høyre side her. De har stadig vekk fri frakt bl.a. så det er verdt å ta en titt. Iallfall om produktene viser seg å være brukbare. :)

Formen min er stigende kjenner jeg, heldigvis! En dupp, en legevisitt, litt mat å mye avslapning har hjulpet.
Jeg skal slappe av litt til tenker jeg, så får vi se om formen blir såpass at jeg får rydda litt her, for det trengs. Blir så urolig i kroppen av å bare sitte å se på det også, men det får vente litt enda. Lillebror våknet nettopp, så nå skal jeg bare nyte bevegelsene i magen en stund, sammen med tv'en. 

Snakkes!
<3





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar