onsdag 8. juni 2011

One day down...

Da har jeg snart avsluttet min første dag på lavkarbo..igjen.. Det har gått bra! :)
Faktisk ikke vært kvalm, ikke hatt hodepine eller vært uvel på noen måte, så lucky me! MEN, jeg har opplevd søtsug og småsult, som jeg har fått bukt med med litt mandler, en pepsi max på boks, og ost!
Er ikke over kneika enda da, det kan fortsatt slå til i morgen, eller dagen etter, men jeg tar en dag om gangen nå.

Håvar har laga eggsalat nå i kveld, så frokost og lunsj i morgen er redda! :) Det er det vanskeligste med dette...gå bort fra den himla enkle brødskiva!!

Men vet dere hva?? I dag og kveld er den første på lenge hvor jeg nesten ikke kjenner halsbrann. Oh yes! Det kan jeg like. :)

Har vært hos jordmor i dag, og vi snakka litt om kostholdet mitt der også. Hun har lest litt om lavkarbo på nett ettersom hun vet at jeg har gått på det, og etter å ha diskutert litt så er vi vel enige om at hvis jeg greier å bremse vektoppgangen og føle at formen blir litt bedre, samtidig som at lillebror legger normalt på seg, som innebærer at jeg må spise variert og sunt så klart, (noe som absolutt er fullt mulig på lavkarbo), så er det ingenting i veie for at jeg kan spise lavkarbo, dog ikke så strengt at jeg går ned i vekt så klart. MYE bedre og sunnere for lille i magen det, enn at jeg pakker innpå alt jeg kommer over, som innebærer daglige doser sjokolade bl.annet! Mhm!

Ja, nå skal jeg ikke skryte på meg sjokofri i dag heller da, men i dag har jeg valgt riktig(ere) sjokolade! 20 g 70% sjokolade med mandler attåt som kveldskos. Helt grei kveldskos, og et fint tillegg i det totale karboinntaket i dag, med tanke på at jeg ikke er på "slanker'n" heller. :)

Ses kanskje i morgen..? :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar