onsdag 3. august 2011

Lurer på så mye, merker jeg..

Vi fikk til en dupp i dag på halvannen time. Det var deilig! Jeg fikk sovet en times tid selv også, så da kan jeg ikke klage. I dag så jeg forresten at vogna begynner å bli for kort for det lille trollet vårt..hun har jo en sånn sele-dings mellom beina når hun ligger i vogna som gjør at det er begrensa hvor langt ned hun kommer, og derfra og opp er det såpass kort avstand at hun stanger oppi kanten av ryggen nå. Ja, av en eller annen grunn så avsluttes ryggen i vogna med en liten kant...kanskje det er derfor hun alltid ligger med hodet oppå kanten, fordi det er ubehagelig og ligge liksom klemt nedi vogna der...Nå har jeg iallfall tinget på ei ny brukt vogn til lille. Hun skulle ha en ny uansett altså. Lillebror tar over Emmaljunga-vogna når han kommer, så Sara må ha ny vogn for å ha i barnehagen, så da er det bare å høre med papsen om han kan hente den en dag i neste uke når han har starta på jobb igjen. :) Den er svart og råååsa! <3

Sara har vært overraskende lite klengete i dag.. Det har vært så utrolig godt å kunne pusle med egne ting mens hun har lekt litt alene og bare vært fornøyd. Spekulerer fortsatt på hva det kommer av... Hun koser seg sånn sammen med pappan sin når jeg ikke er der, mye mindre mas og klenging, hun er liksom mer tilfreds og selvstendig, men når vi er der begge to så klamrer hun seg til meg hele tiden. Er det det at hun da vet at jeg har mulighet til å dra bort, når vi begge er hjemme? Separasjonsangst kanskje? merkelig greie er det iallfall...

Jeg lurer også på det der med duppinga nå...Vi har hatt flere dager i løpet av ferien med VELDIG lite søvn...vi snakker 5-15 minutter i bilen, og etter det har hun nektet å sove dupp. Det har stort sett gått greit de dagene, selv om hun har vært litt sliten innimellom i løpet av dagen, og hun har så klart sovnet som en dupp uten en lyd på kveldene...
I dag, og jeg har lagt merke til det på andre dager hvor hun har duppet greit også, så romsterte hun inne på rommet sitt, dro fram bøker (fant fem stk i senga hennes da jeg var inne etter hun hadde sovnet) kjørte rundt på gåbilen sin og dro utover bamser.. jeg var inne flere runder for å legge henne og for å gi beskjed om at det var kveld nå, og ikke leketimen, men hun var lys våken, og holdt det gående i halvannen time etter legging... Betyr dette at det er på tide å kanskje kutte ut eller iallfall ned på duppen? kan godt være det endrer seg når hun starter i barnehagen igjen neste uke, så vi får vel bare se det an, men jeg undres....hun er jo ikke to år en gang enda...er det ikke tidlig?? På den andre siden så legger hun seg jo tidlig, og på hverdager med faste rutiner og barnehage osv. så sover hun som regel minst til syv-halv åtte, og det vil jo si 12-13 timer med søvn hver natt...kanskje det blir nok?

De skulle virkelig ha kommet med bruksanvisning disse barna...det beste med det er jo at nr to kan bli HELT annerledes  og dermed må vi pønske ut helt nye løsninger på kommende utfordringer, fordi alt vi trodde vi kunne ikke fungerer i det hele tatt... Hadde ikke det vært knall?? :p Sånn var det visst for foreldrene mine da jente nr fire kom. Alle erfaringer de hadde gjort med de tre første beit ikke på atpåklatten, hverken når det kom til mating, soving eller trassing, og de har sagt at om hun hadde vært barn nr en hadde de bare hatt ett barn i dag. Hehe. Litt av ei snuppe hun minstesøstra mi. ;) 12 år nå, og må vel få si at det generelt er lite trøbbel med henne nå da. :p

Min elskede Acer har tatt kvelden, den finner ikke harddisken lenger, plutselig, så jeg blogger fra Håvar sin pc nå. Derfor blir det nok lite bilder en stund framover. En kompis av Håvar har en annen harddisk liggende som vi skal prøve, men om den ikke finner den heller så må jeg nok på utkikk etter ny pc. Kunne ikke vært bedre timing da...en mnd etter forsikringen utløp, og rett etter den har vært på reparasjon...så beleilig!! Jaja...kanskje det blir iPad på meg faktisk...Håvar har allerede begynt å se etter en ny sak til meg, jeg er så grønn på sånt egentlig, men det jeg har lest om iPad ser bra ut. Jeg trenger jo bare en sak jeg kan blogge og surfe fra, og å ha litt musikk og bilder på.. Vi får se. Blir ikke denne mnd uansett...

Bekkenplagene har vært stabile i dag, om jeg kan si det? kjennes likt ut som i morres. Vet ikke om det er bra eller dårlig...får vel svar på det i morgen, for da venter en ny liten dag på jobb. Æsj..jeg skal faktisk jobbe ni dager i strekk nå. Jippi for ferietid. Får bare ta en dag av gangen. Neste helg har jeg fri igjen. ;)

På tide at jeg finner senga. Håvar er omsider på vei hjem fra jobb han også, så han kommer vel og vekker meg i det jeg er på vei inn i drømmeland tenker jeg. :)

God natt!

4 kommentarer:

  1. Hvor gammel er pc'en din? Det er 5 års reklamasjon på pc ;) Så du kan fint levere den der du kjøpte den og få det fikset, selv uten forsikring ;)

    SvarSlett
  2. Pc'n er 3 år, men den er kljøpt på Elprice som har gått konk. Må undersøke det der litt nærmere da. :) Takk. :)

    SvarSlett
  3. ja, men da kontakter du Acer, for det er jo de som må betale for en reperasjon uansett :)

    SvarSlett
  4. https://www.elprice.no/elprice/default.asp?

    SvarSlett