tirsdag 23. august 2011

Sinnataggen!

Ja, ikke meg denne gangen faktisk. Sara stod ikke bare opp med feil fot først, eller på feil side av senga...tror hun har stått opp på feil dag gitt. Hun våkna klokka seks, å det betyr som regel at hun kan være litt morgengretten og trøtt, for det er egentlig for tidlig. Jeg er også som regel morgengretten kl seks, men jeg fikk ligge til halv sju, også tenkte jeg som så at det kunne da være greit med god tid en morgen før jobb også da. Jeg starter ikke før ni i dag, så jeg så for meg en idyllisk morgen med ett bad for lille, en varm dusj for meg og en god frokost.... HEH!!

Det første hun gjorde da hun så meg var å kaste seg ned på gulvet å hyle litt. Jeg fikk avverget den helt store krisen da, men IKKE om hun hadde tenkt til å bade! NEEEEEI ropte hun da jeg spurte...hun som ALLTID vil bade... Neihei, tenkte jeg og fylte i stampen likevel, og som jeg håpte så ombestemte hun seg og ville bade litt likevel. Men det varte ikke lenge, så jeg fikk dusja meg ferdig mens hun skreik og sutra oppi stampen sin.... Jeg tok henne opp så fort råd var og tulla henne inn i ett håndkle, men det skulle jeg IKKE gjort! Ikke aner jeg hva jeg burde gjort i stedet her, men det var iallfall feil. Så jeg har prøvd å trøste, tørke å kle på mens den lille har vært helt ute av seg rasende. Foreløbig har jeg greid å tørke å få på bleie, så får vi se da, hvor dette ender. Forhåpentligvis er vi gode venner igjen før vi drar i bhg og på jobb. Hun har fått ligge i fred for å rase av seg i snart en halvtime. Hun vil jo IKKE ha trøst, og det hender jo ikke å få inn ett ord. Å prøve å kommunisere ved å rope høyere enn henne er bare å glemme, så det må bare få gå over.

Edit: Jeg satte på Drømmehagen i bakgrunnen, det fikk henne på andre tanker etter en god stund og litt tilbakefall, og til slutt kom hun og ville sitte i fanget å kose. Herlig. :)

Nå må jeg prøve å få i henne litt mat da, uten å trå feil...

Ha en fin dag kjære lesere! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar