mandag 22. august 2011

Ribbein!

Lillebror har jammen meg funnet ribbeina mine! Jeg må liksom rette meg opp litt innimellom, for han krever sin plass nå, gutten. Når han ligger på langs og strekker seg og sparker er det rett og slett vanskelig, for ikke å snakke om ubehagelig å få bøyd seg. Herlig med masse bevegelse, men ser for meg at det kan bli en del ømme ribbein etter hvert. :p

Rett før Sara og Håvar kom hjem kom jeg på at jeg skulle rydde litt i lekene og bøkene til Sara. Et par store ting havnet ned på roterommet, sånt som hun ikke har lekt med på lenge og som tar litt stor plass, både her på stua og iallfall om det blir stående på rommet hennes, for det er ikke så kjempestort. En del bøker måtte jeg flytte ut på rommet hennes da det er blitt trangt om plassen i bokhylla på stua. Hun er fortsatt med i Go'boken, og setter veldig stor pris på bøkene sine nå. Vet mange sier de melder seg ut fordi når ongene er mindre så er det begrensa hvor stor interesse de har for bøkene som kommer hver mnd. Jeg husker jeg tenkte det samme selv, men når jeg ser hvor utrolig stor glede hun har av alle bøkene sine NÅ, så angrer jeg ikke på at vi fortsatte. :) I lekekassene har jeg sortert bort en del og lagt det hun nesten aldri ser på i en kasse på rommet hennes. Hun leker både på stua og på rommet sitt. Døra til rommet hennes står alltid åpent så hun kan være der når hun vil, og hun er mye der inne og finner på ting og kan leke seg der alene lenge i gangen, men mest er hun her på stua, så når hun kommer på å leke på rommet og roter gjennom lekene i kassen sin der, så hender det at hun gjenoppdager ting som har ligget nederst der lenge. Ikke dumt. :) Gjør seg med en sånn runde innimellom.

Sara og jeg lekte oss masse da hun kom hjem fra barnehagen i dag. Det var så godt å kjenne seg opplagt til en forandring. Jeg har fått sove, jeg har fått hvilt, jeg har fått holde på med husting i mitt eget tempo, helt alene. Det er gull! Da er det så utrolig deilig når snuppa kommer hjem, glad og fornøyd, og strålende som ei sol etter en flotters dag i barnehagen sin. <3 Håvar glemte å spørre om hun har sovet dupp i dag, men ut fra trøttrampen som dukket opp i kveldinga her så lurer jeg på om hun ikke har det...vanskelig å si. Trøttrampen dukker jo opp innimellom likevel. Hun sovna iallfall på bare noen minutter i dag, så sliten til kvelds det var hun.

I morgen venter en 4-timers arbeidsdag på meg, ett par timer med hvile og en ettermiddag og kveld alene med snuppa. Håvar skal jobbe. Det kommer nok til å gå helt fint. Positiviteten og energien er på vei tilbake i skrotten, heldigvis. Det er godt. Hadde dette vært på torsdag i forrige uke hadde jeg ikke visst hva jeg skulle gjort for å komme meg gjennom morgendagen.

På onsdag har jeg fri igjen. Da venter en roadtrip på dagtid med ei eller to venninner, og en kveld med de samme jentene. På dagen skal vi til Ørlandet, for jeg skal prøvesitte en sofa. På kvelden skal vi se Fødeavdelingen og grine i kor. Det blir en fin dag. :)

Nå skal jeg finne fram litt jordbær med fløte og brus. <3

PS: Mitt søskenbarn Sunniva fødte i går en gutt. Han har fått navnet Lucas. Gratulerer så mye til dere Sunniva, Kenneth og lille Celine som har blitt storesøster! <3 Gleder meg sånn til å se han. Jeg kommer til å bli helt forferdelig babysyk, jeg bare vet det.... Har drømt om føding i hele natt, så er nok litt påvirket av hendelsen ja. ;) Snaaaart er det min tur.... *Venter*

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar