søndag 23. oktober 2011

Lillebror!

ENDELIG!! <3
Den 20. oktober kl 20.47 kom lillebror til verden, 9 dager før termin.
Han var 3830 g og 54 cm lang. 

Vi kom hjem fra sykehuset i dag. Deilig. Lillebror, som foreløbig ikke har fått noe navn, spiser og sover og er ellers stort sett fornøyd nå. Det andre døgnet hadde han mye vondt i magen sin, men det ga seg heldigvis, så nå er vi mer avslappa alle sammen. Har ikke sovet så veldig mye selv enda, for på nettene vil han gjerne puppe mer, og han er ikke så glad i å ligge alene. Samsoving blir enklere nå som vi har kommet oss hjem, så forhåpentligvis får vi noen timer på øyet i natt.

Storesøster Sara besøkte oss på sykehuset da lillebror var 1 dag gammel. Hun syntes han var veldig fin, og var så god med han. Ingen negative reaksjoner i det hele tatt, og det var også helt greit å bli med hjem til farmor igjen uten oss. Hun fikk storesøstergave fra lillebror som ble veldig stas, og mesteparten av besøket brukte hun vel strengt tatt i heisen sammen med pappaen. Heis er kult! ;)

Vi var hjemme rundt kl 13 i dag, og i 16.30 tiden kom Sara hjem. Jeg har grått hver gang jeg har tenkt på Sara i hele dag. Jeg har vært sliten og veldig fokusert på lillebror de første dagene, men i dag kom savnet. Jeg visst vi snart skulle få henne hjem, og det ENORME savnet rev fælt, i tillegg til masse hormoner og en god porsjon dårlig samvittighet for det ene og det andre... Jeg klarte ikke å holde tårene tilbake da hun kom hjem heller selvfølgelig. Det var så herlig å se henne igjen, og å få en stooor god klem fra godjenta. Hun har vært helt propell i hele kveld. Mamma og pappa og to av søstrene mine har vært her på besøk, Sara har fått enda flere pakker og masse oppmerksomhet, og også fått kost litt med lillebror som hun er så fantastisk god med. Hun har delt ut kos og klem, og hun har delt druer, smokken sin og kosebamser med han. <3 Foreløbig går alt kjempe bra! I morgen skal hun i barnehagen igjen. Blir godt for henne med litt hverdag, og det blir godt for oss (iallfall meg) med en rolig dag hjemme. I morgen skal jeg benytte alle lillebrors dupper til å ta igjen litt tapt søvn selv, så formen kanskje stiger litt.

Formen er etter forholdene bra altså, men jeg kjenner at det mangler noen timer på øyet for å si det sånn...

Bilder får komme i morgen. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar