lørdag 31. desember 2011

Bilder av ungene sånn avslutningsvis dette året!











De neste fire bildene er tatt i dag. Storesøster synes det er så kos å ligge sammen med lillebror når han ligger på gulvet. :)




Her er årets julekortfotografering! :) Kjempefornøyd med bildene. Jeg har så fine onger! ;)








Dagene er fortsatt hektiske. Jeg skjønner ikke hvordan folk med TRE barn får dagene til å gå rundt jeg...jeg føler at jeg kaver og svetter meg igjennom dagene stort sett hver dag, fortsatt. En ting som har gjort dagene litt lettere nå er at ammingen endelig har blitt bra. Jeg har hatt vondt under amming siden Emil ble født og fram til for en 4-5 dager siden. Starten er jo vond for alle, men det gikk liksom aldri over. Litt pga at vi amma så innmari ofte tror jeg, lufttørka ikke ofte nok heller, jeg var sår og øm lenge, og til slutt fikk både jeg og gutten sopp. Rett og slett et smertehelvette under ammingene, tårene spratt og jeg gråt mye og ofte. Fikk vondt i magen hver gang han skulle ha mat fordi jeg grudde meg, og ikke minst så var det så innmari vondt i langlang tid etter vi var ferdig med ammingene også. Han fikk flaske innimellom da det stod på som verst for å avlaste meg selv litt, og jeg var veldig nær å gi opp hele amminga. Var hos lege som gav meg penicillin..det kan jo gjøre sopp værre, så aplaus til han for det. Etter å ha ringt igjen, to dager på rad og ikke fikk komme inn hos lege dro jeg på apoteket og kjøpte corsodyl. Et tips jeg fikk av av andre mødre som har hatt det samme. Etter å ha vaska brystvorter å munnen til Emil med det før og etter amming i to-tre dager så var jeg bra! ENDELIIIIG! <3

Emil Andreas er fortsatt VELDIG glad i mat og spiser ofte, sover ikke så lange dupper med mindre han får sove PÅ MEG, han er fortsatt vanskelig å få til å sove på kveldene, så vi sitter gjerne oppe seint. Forskjellen nå er at han sover på nettene. DEILIG! han sover som regel 4-6 timer i strekk nå, får litt mat, så nye 2-5 timer...varierer veldig den der andreøkta. Kommer vel an på hvor mye mat han får i seg før han sovner igjen. Han begynte å sove over da han runda 8 uker. Lik søstra si som gjorde det samme fra rundt 7 uker. :)

Sara Victoria er ei tullejente som finner på nye sprell hele tida. :) Hun elsker lillebror og koser masse med han, men skjønner ikke at han ikke tåler så mye, så jeg kan aldri slippe dem av synet. Samtidig så kan hun være innmari trassig, særlig til meg, så klart. :p Hun er så gøyal, prater som en foss og dikter sanger dagen lang, og samtidig så driver hun meg til vanvidd innimellom. <3 Hun har hatt en lang periode nå hvor hu har vært vanskelig å legge, men nå ser det ut som at det holder på å gå over. Samtidig så sover hun plutselig bedre på kveldene og nettene, og våkner som regel etter kl 07 nå. halv ni i dag faktisk, men det er leenge siden sist det.

Selv om jeg kaver og svetter meg gjennom dagene så er tilværelsen som tobarnsmamma helt fantastisk. Øyeblikk som når Sara kommer løpende mot meg, slår armene rundt meg og gir meg en klem så hard som bare hun kan, og som når Emil ser på meg og lyser opp i verdens største og nydligste smil, og ikke minst øyeblikk hvor storesøster og lillebror koser og smiler til hverandre, det får hjertet mitt til å nesten eksplodere av mammastolthet og lykke! Haha, bare tanken på det gjør at jeg må svelge en ekstra gang her nå! :p

Jeg vet ikke helt når jeg skal klare å få til noe regelmessig blogging igjen..vi får se litt hvordan hverdagen UTEN juleforberedelser og farting hver dag blir. Gleder meg til det. :)

Jeg kan jo fortelle dere en ting da.. Den siste mnd har jeg kobla fullstendig ut hva kosthold angår, og det har jeg gjort bevisst. Hadde stort behov for en liten utkobling og nullstilling i forhold til mat etter å ha vært sånn halvveis på og halvveis av lavkarbo i nesten et år. Det har vært VELDIG godt!!
Nå er jeg derimot klar til dyst igjen. På mandag 02. januar så kjører vi i gang. Nå skal jeg være streng med meg selv. Bli kvitt søtsug, få mer energi, begynne å trene litt igjen og forhåpentligvis sakte men sikkert komme meg tilbake til der jeg var før jeg ble gravid. Det er en laang vei å gå, men jeg har det ikke travelt. :) Jeg har satt meg et første delmål: Jeg skal på Metallica-konsert i mai. Da skal jeg ha kvitta meg med 10 kg!! Det skal være grei skuring med ca to kg i mnd fram til mai. Jeg velger å ikke være for ambisiøs her, ikke fordi jeg har planer om å være slarkete, men fordi jeg aner ikke hvor "villig" kroppen blir med på det denne gangen, og jeg ønsker å lykkes med dette første delmålet mitt. :) Jeg GLEDER meg!

Nå må jeg finne senga. Er trøtt, lillbror våkner nok og vil ha litt mat om noen timer, og jeg skal stå opp med begge små i morgen tidlig da H er på fest i kveld. Trenger timene mine. :)

God natt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar