torsdag 9. juli 2009

Ny bil og Oppussing!

Ei uke siden jeg har blogga nå ser jeg..
Litt kort kan jeg si at vi har nå fått henta hjem nybilen, Volvo V70. :) Vi er VELDIG fornøyd med den. :)


Vi var innom Barnas Hus en tur også, og handla noe småtterier til Sara kommer. :) Vi er nesten bestemt på at navnet blir Sara nå. Sara Victoria. Vi får se da, når hun kommer, om hun passer til navnet. :) <3

De siste dagene nå har vi rydda mye og pussa opp litt. Vi har renska vårt eget soverom, i tillegg har vi rydda på et roterom nede, ei bu og et hobbyrom. Vi har kjørt to hengerlass med ymse på Ålmo'n og gitt en fire-fem svartsekker med klær, gardiner og sko til frelsesarmeen! Nå begynner et gjesterom å ta form, samtidig som vi har plass til å sette ned det som står på "datarommet", som etter hvert skal bli barnerom. :) Vi er ferdige med andre strøk på listene på soverommet vårt, og i kveld maler vi første strøk på veggene. Håvar er på kamp i byen, men jeg får besøk av Jannike og Lone, så de skal hjelpe meg! :)
Jeg så for meg at selve oppussinga på rommet vårt kom til å gå mye fortere, men med all ryddinga innimellom så tar det tid... forhåpentligvis får vi på strøk nr. 2 imorgen i rett tid, så får vi kanskje begynt med gulvet i morgen kveld? :) Vært greit å fått ferdig rommet til vi drar på ferie på søndag, men jeg er ikke så sikker på at det går.. På lørdagen skal vi jo være i Hasselvika både på dagtid og på kvelden pga Hasselvikadagen, så da blir det ikke gjort noe... Kan godt hende gulvet må vente til vi er kommet hjem igjen..

På søndagen så tar vi Volvoen fatt og kjører mot Bergen. :) Vi tenker å overnatte ei natt på tur nedover, så vi ankommer Bergen på mandagen. Vi har leid oss hotellrom fra mandagen til onsdagen, så det blir tur på Akveriet på tirsdagen. Det gleder jeg meg masse til! :) Vi drar vel hjemover i rett tid på onsdagen, så det kan hende vi kjører helt hjem den dagen. Siden Håvar bare har to uker med ferie syntes han det var greit å komme seg hjem så vi får noen dager hjemme før han må på jobb igjen.. Vi trenger nok de dagene på å få ferdig soverommet og på å få rydda "ferdig" det som kan ryddes, så vi får utstyret til lille Sara opp på barnerommet. :)

Kjenner det tar på å rydde og pusse opp da...er mye TRØTT og sliten. Får vondt i beina og... Og hjertebanken er hyppig på besøk, så jeg tar meg god tid når jeg holder på med noe. Ikkeno stress!
En annen ting som er litt irriterende er at jeg kan gå HELE dagen å gjespe, og å kjenne på at det hadde vært skikkelig godt med en dupp, men når kvelden kommer, og jeg legger meg, da er jeg lys våken... :( Jeg fortalte om den der Lavendel sengesprayen jeg kjøpte som jeg skulle prøve.. jeg har ikke brukt den på en stund, men etter å ha ligget våken en times tid i går kveld, både Håvar og jeg, så prøvde jeg den, Håvar sovna da med en gang, mens jeg lå våken litt til, men sovna omsider. Jeg får spraye den på når vi legger oss ikveld å se om vi sovner noe fortere da...vanskelig å si om det er sprayen som gjør det egentli, men får prøve den en periode å se om det blir noen forbedring. :)

Nå skal jeg ta en Link kjenner jeg, og gjøre klart litt til søstrene kommer. :)
Blogges!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar