fredag 17. juli 2009

Oppussing og biltur!

Ei uke er gått siden sist igjen gitt..

Update:

Lørdag 11. juli var det Hasselvikadag. Det ble ikke så vi tok turen utover på dagtid i år. Vi prioriterte å få gjort litt oppussingsarbeid. Vi fikk på plass resten av gulvet, og nesten alle listene. Vi har måtte kjøpe noen nye, det gjorde vi idag, så de er ikke oppe enda. Fikk vaska og flytta innpå senga igjen. Når de siste listene er oppe og vi har fått innpå kommodene, som enda ligger uutpakka ned i gangen mens vi bruker ikeaposer som klesoppbevaring, så kommer det bilder av vårt nye soverom! :) Er veldig fornøyd med gulvet og fargen vi valgte til veggene. :)
Dette er vårt første oppussingsprosjekt sammen, og selv om ingen av oss har særlig oppussingserfaring, så syns jeg vi har vært veldig flinke! :) Gleder meg kjempemye nå til å få innpå Baby-kurven som vi skal få låne av tanta til Håvar! <3 God tid enda til vi trenger å sette inn den da, og bilde av den kommer også når vi har fått den hjem. :)
Nå spora jeg litt av her...
På lørdagskvelden tok vi, Håvar, Stian, Thomas og jeg, turen til Fevåg på "førrefæst" hjemme hos mams og paps. Jannike hadde årna med det, og Lone og et par venninner var der og. Med oss hadde vi også to bilsyke kattunger. De skulle være i Fevåg mens vi var på biltur. De kom seg heldigvis fort. :)

Turen gikk så til Hasselvika på utefest med Sie Gubba. Var kjempeheldige med vær og vind, noe kanskje bare jeg brydde meg om som er gravid og var særdeles edru?? :p Var iallfall MASSE kjente og enda mer ukjente folk der. :) Gutta ble fulle og jeg ble litt sliten.. Fant vel ut den kvelden at det nokk ikke blir så mange flere sånne turneer på meg før lille Sara kommer..

Søndag: Var vell oppe i rett tid, men tok oss godt tid med frokost, og slappa av litt før vi begynte å pakke å gjøre klart til bilturen. Innen vi var klappet og klar til å dra så var klokka blitt...ja...halv fem, fem! :p Tror faktisk vi godt mulig kan være tregest i verden!! Var innom Stian med mobilen hans, som han NOKK EN GANG hadde mista i bilen, før vi dro! :p Turen gikk denne kvelden helt til Surnadal hvor vi leide oss ei campinghytte. :p

Dagen etter var vi oppe hal åtte, og var meget fornøyde med at vi hadde med oss brødskiver med egg som vi hadde smurt dagen før. :) Ære være kjølebag man plugger i sigarettenneren! :D Vi kjørte fra campingen kvart på ni, og etter å ha kjørt Atlanterhavsveien og gjennom Geiranger og tatt x antall ferjer, kjørt over fjell og gjennom daler, sett fantastisk natur og kjørt på utrolig smale og krokete veier innimellom, så var vi framme i Bergen rundt halv ett, ett på natta. Vi sjekka inn på hotellet, First Hotel Marin på Bryggen, bestilte frokost på rommet til dagen etter og la oss. Rommet var finfint, senga var alldeles fantastisk god og vi sovna vel ganske fort begge to. :) Det gikk helt rundt i hodet etter å ha være "på veien" i rundt 16 timer, så det var SINNSYYYKT godt å ha kommet fram! :)
ALL ære til kjærest Håvar som kjørte mesteparten av tiden, mens jeg satt og sutra over hovne småtær! :p (Etter noen varme dager med litt travel oppussing, mye rydding og mye gåing på festen så var beina mine blitt litt hovne..) Jeg kjørte bare en tre-fire timer...

Tirsdagen spratt jeg opp og tok en dusj før jeg tok imot roomservicen mens Håvar enda sov. Han våkna fort, og vi spiste en hærlig frokost bestående av brød, grove rundstykker, egg, bacon, skinke, melk, juice, kaffe og te! :) (vell...kaffen og teen ble stående, men resten fikk føtter å gå på.) Etter frokosten slappa vi av litt på hotellrommet..Det var godt å ta det litt rolig sånn på morraskvisten, vi var tross alt på ferie. :) Klokka ble vell halv tolv før vi dro ut til Akvariet. Været var fint, sol og litt skyer innimellom, og helt sykt varmt!! Iallfall for meg! Det var et mareritt å være ute. Var ufattelig varmt på Akvariet også, og jeg ble fort sliten... Beina var fortsatt hovne og litt vonde, så selv om det var mye interessant å se der, og jeg skulle ønske jeg var såppass at vi kunne brukt litt mer tid der, så var det UTROLIG godt å komme tilbake på hotellrommet! Vi ble der noen timer og slappa av. Jeg fikk lagt opp føttene og avkjølt meg litt, og Håvar sov seg en dupp! ;)
I 6 tida dro vi ut igjen, etter at jeg hadde gått gjennom både kleskrisa og hårkrisa og var rimelig mutt.. Gikk fort over da! :) Vi tok Fløybanen opp til toppen, og FOR en utsikt! :) Kilte godt i magen da vi nærma oss toppen da. Sykt bratt! Var veldig fint å sitte på toppen der og se utover byen, men det var så varmt der oppe, sola steika og ingen vind, så vi ble ikke der så lenge...
Neste post på programmet ble middag! Vi gikk en tur ned til bryggen og så oss så smått rundt, men endte opp på en Italiensk restaurant like ved hotellet. Satt ute der og spiste og kosa oss. :) Da vi var ferdige gikk vi tilbake på hotellet igjen. Fikk ikke sett så mye av Bergen by som jeg skulle ønska, og Håvar kunne nok godt ha tenkt seg og vandret litt i gatene utover kvelden etter vi hadde spist, men jeg var rett og slett ikke i form til det... :| Jeg er nå 6 1/2 måned på vei, og det må vi nokk bare ta hensyn til. Vi kosa oss masse likevel. :)

Onsdagen var vi oppe i rett tid igjen. Vi skulle kjøre hele dagen og ville komme i gang tidlig. Vi var nede til frokost, og var klare til å dra halv ni. :) Turen gikk rimelig radig. Stoppa et par ganger for å spise, noen småpauser for å strekke på føttene og tisse litt. Vi tok kvart på ti ferja fra flakk og var hjemme i halv elvetida. :)

Torsdag og fredag: SLAPPA AV! Jeg har gjort nesten ingenting disse dagene, og det har vært hærlig! I går var jeg i Fevåg noen timer, tok med meg kattungene hjem, og Taco! :) Vi skal passe voffsen mens de i Fevåg skal på en liten tur til Lom. De skal gå på Galdhøpiggen! :)

Idag har jeg gått et par småturer m bisken, og vært behjelpelig med å holde i noen lister mens Håvar har sagd... :p Har rydda litt og da! Hatt MYE hjertebank! :( Ble så ille at jeg bare gikk å la meg i to-tiden i dag. Sov ei times tid, og etterpå var det litt bedre.
I kveldinga gikk vi en tur ned til "Bakken". Håvar var der og hjalp Ottar med noe data og radiogreier, så jeg fant ut at Taco og jeg skulle gå ned dit og sitte på hjem. Mens han gjorde seg ferdig med PC'n så satt jeg sammen med Solveig på verandaen der og spiste is i finværet. :)
Etter det har jeg ikke gjort noe...

Nå er klokka blitt over midnatt, og jeg skal finne senga! Skal prøve å få lagt ut noen bilder fra turen vår i løpet av helga. :)

God Natt! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar