fredag 24. juli 2009

Rydding og Bålkos! :)

Nå er jeg visst kommet i "Nesting" fasen av graviditeten. Jeg har fantastisk mye energi og arbeidslyst, og jeg rydder og rydder og rydder! Jeg kunne ha holdt på konstant hele dager, hadde det ikke vært for at kroppen ikke henger helt med. Magen er stoor, og jeg blir fort sliten i føttene, og i hofta, og når jeg setter meg ned for å hvile litt så stivner jeg. Jeg ser ut som ei 90 år gammal kjærring når jeg reiser meg igjen da! :p Hehe. Humper og vagger meg bortover gulvene her! Går greit når jeg har kommet i gang igjen da... :)

De siste dagene har jeg rydda på plass klær i de nye kommodene, gidd bort minst like mye klær, rydda rot ut av kommoder, sortert MYE babyklær som vi har fått, kasta UTROLIG mye rask, brent en del, satt ting på mørkloftet, organisert hyller og skap, rydda omtrent hele barnerommet, det som gjenstår er stasjonær pcn til Håvar og en diger datapult som han får ta seg av, å no papirer som han sjøl må gå gjennom. Når det er gjort så kan jeg begynne å vaske å flytte inn babyutstyret!! :D:D GLEDER MEG! Jeg føler jeg er så stressa med å få ting på plass nå. Det er jo enda over 9 uker igjen til jenta vår er venta, og jeg vet at vi egentlig har ganske godt tid enda, men jeg klarer bare ikke å slå meg til ro med det... Nå vil jeg ha ting klart, og på plass!! Tida går jo så fort og! Det skal bli godt å kunne kjenne på at alt er klart, og at jeg bare kan gå å vente den siste tiden. :)

Ellers så har jeg vært to turer i byen denne uka. Var i byen med mamma på onsdagen, det ble handla litt klær til baby, og så fikk vi henta ut en gratis bleiebøtte på Barnas Hus. :) Tips til alle gravide som er i uke 28 eller over! Meld dere inn på barnashus.no så får man denne bøtta gratis. :) Fikk litt liten tid da, siden jeg og Håvar skulle på kino og, så jeg fikk ikke handla alt jeg hadde tenkt. Det resulterte i at jeg bare MÅTTE!!! inn til byen for å handle igjen på torsdagen. Lone og Charuta var i byen da så jeg fikk med meg dem på jysk og kid for å handle madrass til sprinkelsenga, ei lita dyne og sengeklær. Handleturen var over på en time, og da kjørte jeg hjem igjen. :p

Det som gjenstår av utstyr nå er barnevogna som antageligvis blir handlet i september, iallefall så fort de får inn de nye Emmaljunga modellene, og stellebordet som vi arver av naboene her. :) Når vi får det i hus vet jeg ikke helt, men intill videre får jeg bruke en kommode jeg har her til å oppbevare babyklærne i etter hvert som jeg vasker dem. Forutsatt at vaskemaskina ikke svikter nå, den har vært heller tvilsom de siste dagene...virker bare innimellom! :( Det siste er bilstolen og babykurven som vi skal låne av tanta til Håvar. :) Utover det er det bare småting igjen tror jeg.. Salver, bleier og ammeinnlegg liksom! :) Det er bare å få det på plass nå! :)

Nå ikveld har Håvar og jeg rydda litt nede i vedbua og fått unna en del brennbart, som vi kjørte ned i fjæra og brente. Det tok så lang tid før bålet roa seg at Håvar kjørte på butikken å kjøpte pølser og brød vi kunne grille mens vi venta. :) Det var koslig å sitte i hengeren nede i fjæra å spise grillpølse ved bålet. :)

Nå er det på tide å finne senga igjen snart tror jeg... Håper virkelig at jeg klarer å sovne rimelig fort ikveld... I morgen tar vi en tur til Fevåg på fiskekonkurransen. :) Håper på finfint vær! Ja...oppholds iallfall... ;)

Natta! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar