mandag 28. september 2009

Epidural??

GRØSS! for ei natt! :( Har hatt kynnere mesteparten av natta, og har ikke sovet særlig mye. Umulig å finne en god sovestilling når magen er steinhard og det er vondt å ligge! :( Sliten i dag... Tenker at det blir en dupp litt senere her. :)

Vært hos jordmora idag, og i dag var blodtrykket normalt! :) SUPERT! Håper virkelig at trykket holder seg nede nå da...det betyr at jeg må være flink til å slappe av! Sove litt i løpet av dagen å sånn... Jordmor fortalte det i dag at hvis jeg har høyt trykk under fødselen og den trekker ut litt, så kan det hende at jeg faktisk MÅ ha epidural, da det hjelper til med å senke blodtrykket! :( Jeg hadde virkelig håpa å slippe det, både fordi jeg er litt redd sprøyter og stikk, iallefall sånne sinnsykt lange som skal inn i ryggen å legge igjen slanger!!! :( Og fordi jeg ville prøve badekar som smertelindring og kanskje til og med føde i badekaret hvis det funker for meg! Hvis jeg må ha epidural får jeg ikke opp i karet i det hele tatt! :(  Jeg har jo tenkt en del på det, og har lenge hatt en formening om hvordan jeg håper at fødselen skal foregå.. Dette var en strek i regninga altså! Men på en annen side så hadde jo mamma høyt blodtrykk da hun gikk med meg og, og hun tok ikke epidural...Satser på at det går helt fint uten, og at fødselen går fort og greit! :p
Ny time til jordmor på fredagen, men satser vel strengt tatt på at den ikke blir nødvendig! :p (Jannike har fortsatt ei lilletå på morgendagen! Hehe)

Jeg var på butikken og kjøpte Schweppes Bitter Lemon i sted, for det sier de skal hjelpe med å sette i gang fødselen, altså nokk ett kjærringråd...men jeg vet ærlig talt ikke om jeg får i meg den halvlitern eg kjøpte jeg... :P Det er så surt, og jeg får helt horrible flashbacks fra den tida vi begynte å gå på fest, da vi blanda schweppes med hjemmebrent! :( Blir nesten kvalm bare av lukta! :(

Nå er det visst på tide med litt lusj kjenner jeg, før det kommer kakegjester! :)

Snakkes!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar