onsdag 16. september 2009

Snartur på St. Olav, og husmor-robot!

I går var formen rimelig laber hele dagen. Magen var veldig spent og hard hele tiden og jeg var slapp og kvalm, så i kveldinga ringte jeg jordmora bare for å høre hva hun syntes. Hun tok turen hit og kjente og lytta...alt var bare bra med lille i magen, men jeg hadde i tillegg litt forhøya blodtrykk, så hun sendte meg til byen for en check up, bare for å være sikker på at det ikke er noe svangerskapsforgiftning på gang. Bedre med en tur for mye, som hun sa. :)
Da jeg kom dit følte jeg egentli at formen var litt bedre. Magen var ikke hard hele tiden lenger, bare når jeg hadde kynnere, og jeg var heller ikke kvalm.
På sykehuset målte de blodtrykket, som hadde sunket og var normalt igjen. De målte også hjertelyd og rier, (noe jeg ikke hadde), i en halvtime, og de tok i tillegg en kjapp ultralyd, og alt så fint ut. Ut i fra urinprøven mente de jeg kunne ha urinveisinfeksjon, men det får jeg ikke vite før over helga i så fall. Såeh...

Vi prøvde å vinne kvart på ett ferja hjem igjen, men den gang ei, så vi fikk ligge hos svigermor i natt.Der har jeg vært i hele dag, mens Håvar og svigermor har vært på jobb. Det har vært en veldig rolig dag, og jeg har bare sittet på rævva å sett tv eller fikla med mobilen...litt rastløs har jeg nokk vært, men tror det har vært godt for kroppen å fått slappe av litt...lenge siden jeg har hatt en dag med så lite kynnere... :)

Når jeg er hjemme klarer jeg jo ikke å sitte i ro...jeg MÅMÅMÅ!!!! male eller tørke støv eller rydde eller vaske kopper eller vaske klær eller henge opp klær eller legge sammen klær....eller støvsuge...eller vaske gulv... Jeg har en utrolig sterk trang til å føle at huset til en hver tid skal være prikkfritt, og hvis jeg vet at noe ikke er gjort, så får jeg IKKE slappet av...HVORFOR??? Jeg har ALDRI hatt hverken støv eller rot eller skittne klær på hjernen...Ikke før jeg ble gravid...men da ble jeg forvandla til en slags husmorsrobot! :p Merkelige greier.... Jeg satt i byen i dag å kjente at det kribla i hele kroppen etter å komme hjem, fordi jeg visste at jeg hadde litt skittentøy på vaskerommet som jeg kunne hive meg over med det samme jeg kom inn døra. Ja, og som tenkt så gjort. Har vaska og hengt opp to maskiner med klær ikveld. :)
Lurer på om det går over når jeg plutselig ikke er gravid lenger...Skjønner jo at det ikke vil være det første jeg tenker på når jeg våkner lenger, men det hadde vært fint om noe av husmorevnen fortsatt satt i etterpå og. :) Man kan jo håpe. :)

Når har kjære lagt seg...jeg er ikke særlig trøtt, så jeg venter litt til...blir da uansett bare liggende å vri meg og bannes hvis jeg ikke får sove, så da dryger jeg heller en halvtime til....

Jordmortimen i morgen ble utsatt i og med at hun var innom her i går kveld, og siden de sjekka alt på sykehuset, så da blir det ny time neste uke istedet. Skal male siste strøk på utsida av vogga i morgen tenker jeg, og da er den ferdig. :) Jeg har vurdert litt fram og tilbake om jeg skal ha to eller tre strøk, men Håvar og jeg ble enige om to...man kan fortsatt såvidt se litt struktur gjennom malinga, men synes det kan være like fint som at den er helt klin hvit. Det gir den litt mer særpreg. :) Gleder meg til jeg kan flytte den opp i stua og få redd opp i den. :)

Jeg er bedt på Tupperware party i morgen også...det kan jo bli koslig, så jeg får se om jeg tar en tur hvis formen holder seg så bra som den har vært i dag. :) Har vel egentlig ikkeno' penger i det hele tatt å handle for da, men bare det å komme seg ut å treffe folk er jo godt. :)

Ellers så gleeeeeder jeg meg til kino på fredag. :) Etter fredagen skal jeg begynne å prøve kjærringråd for å sette i gang fødselen. :P Om jeg har veldig trua på det, det er vel så, men det gir meg da iallefall noe å gjøre i dagene fremover, sånn bortsett fra husarbeidet da! :p Får tro at det også bidrar litt..

Det var det... :) Snakkes!

3 kommentarer:

  1. ooo, hva slags kjærringråd? jeg er spent!

    SvarSlett
  2. Hehe, det kommer jeg til å fortelle om etter hvert! :)
    Noen få av alle de tipsene jeg har funnet er å spise mye kanel, lage (og spise så klart) en føde-pizza, vaske vindu, hoppe tau å gå masse i trapper...
    Listen er uendelig lang da, så det skal bli morsomt å se! ;) Som jeg sa så får jeg iallefall fylt dagene mine med noe nå mot slutten... ;)

    SvarSlett