fredag 5. mars 2010

Fin dag! :)

ÅH! For et utrolig herlig vær vi har! :D
Strålende sol fra skyfri himmel!! Får litt vårfølelse faktisk, hadde det ikke vært for all den snøen over alt..! 

Har vært ute og gått tur med vogn og hund i dag. DEILIG! :)
Utrolig nokk, og **bank i bordet**, så sover Sara enda! Hun har nå sovet i to timer, og så lenge har ikke hun duppet på lange tider! Godt for oss begge det! :)
Hun fikk masse melk, og hun spiste nesten et helt glass med grønnsakspuré før jeg la henne i vogna i dag da, så det spørs om det var det som gjorde underverker. :) 

Hadde EGENTLIG tenkt å droppe det mellommåltidet en stund til, på grunn av en artikkel for jeg så for noen dager siden som antyder at barn som får fast føde for tidlig kan få problemer med overvekt som voksne: http://www.dagbladet.no
Men jeg tror jeg legger fra meg dette nå, fordi barn har forskjellige behov, og hvis jeg føler at Sara trenger mer mat noen dager enn det jeg har til henne, sånn som i dag, da hun fremdeles var sulten etter å ha ammet på begge sider, så skal hun få mat. Hun vokser jo masse nå og er veldig aktiv, og noen dager viser hun tydelig at hun har behov for mer mat. Andre dager er det helt greit med bare puppen også. :) 
Det er nokk mange andre faktorer som spiller inn, før akkurat det der med fast føde før 6 mnd.

Sara har begynt å få litt fakter nå! :) Blandt annet så har hun funnet ut at det er greit å riste litt på hodet...Jeg aner ikke hvorfor hun gjør det, men det gjør hun innimellom. Hun har også begynt å hoste litt sånn tørt når hun vil ha oppmerksomhet. Haha! Jeg trodde til å begynne med at hun holdt på å bli forkjøla igjen, men etter å ha holdt på sånn en uke så finner jeg ut at det bare er lureri! :p Sånn ellers er hun fremdeles størst i sikkling, spytting og frøsing, og hun jabber nesten hele tida! Hun ligger nesten bare på magen nå, bortsett fra i senga. Hun har heldigvis ikke funnet ut at det går an å snu seg rundt enda der. MEN! Dyna, den er umulig å holde på ongen! Da må vi nokk binde fast både Sara og dyna..Lille "Møffi" har blitt lugga i pelsen, revet i barten og stukket på øyet sitt allerede, men snille pusen er like glad, maler og vil kose mer. Hehe. Rare katta. :) Katta får bare komme bort til Sara når jeg har henne på fanget da!! De omgås ikke fritt.

Nå må jeg vel legge sammen litt klær!

Snakkes!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar