onsdag 30. juni 2010

Gårdagen og idagdagen! :)

Ble ikke noe blogging i går...tenkte på det, men som med alt annet innimellom, så glemte jeg det! :S
Føst litt mat, så litt hverdag!

FOOD-STUFF!
Hva spiste jeg i går da? Jo, pizza! Pizza til frokost, pizza til lunsj og den der skinkesalaten før jeg dro på jobb... Eller det vil si, jeg spiste bare litt av skinkesalaten...helt til Håvar lurte på om ikke jeg syntes det smakte rart av salaten....?? Mer trengte han ikke å si før jeg nesten brakk meg!! Helt ærlig så syns ikke jeg det var noe rart med salaten, men ja, hvis jeg hører det, så blir jeg kvalm...spesielt ettersom jeg hadde hivd innpå et par store skjeer allerede! *grøss*

Ble middag da jeg kom hjem fra jobb. Ble gratinert kjøttdeigform med det jeg hadde i kjøleskapet. :)

Til kveldskos var Håvar så kreativ å fiksa mandelvafler!! :) Det var faktisk skikkelig godt! :) 
Ja...ble litt dårlig bilde, og selv om de ikke så så rålekre ut, så var dette NAMM! :)
Oppskrift?? Åjadda! ;)

MANDELVAFLER
1 stort egg
25 g sukrin
50 g mandelmel (malte mandler kan selvfølgelig også brukes, og er MYE billigere enn mandelmel)
litt vanilje (Dette hadde ikke vi, men brukte ørlite vaniljesukker i stedet)

Vi brukte en "en dæsj" fløte til også, fordi sambo syntes røra ble en anelse tørr.

1. Pisk egg og sukrin
2. Tilsett mandelmel og vanilje
3. Stek i vaffeljern.
Pass på, de brenner seg fort.
Legges på rist for å få de sprøe og gode!

Vi brukte creme fraiche og hvitost på, men rømme med rørte bær er også foreslått her...det tror jeg er nydelig, så det skal vi prøve neste gang! 
Dette ble 2 plater! Mer enn nokk til oss, vi spiste ikke opp alt heller.




I dag spiste jeg rester fra kjøttdeiggryta til frokost. Til lunsj ble det noen skive med kald skinkesteik. :)
Til middag ble det kylling...
I dag har jeg spist ALT for lite! Nesten ikkenoe fett, så det er ikke rart at jeg er sulten i kveld!
Oh, ja! Siden jeg har vaska hus i dag, så unna jeg meg en prinsesjokolade...
Har også spist litt bacongull i håp om å stille sulten uten å måtte ordn meg mat...ble skikkelig lat etter husvasken gitt!
Nå har jeg spist noen ostebiter, og drukke en kopp te med suketter og fløte. 
Jeg skal gå å legge meg så fort jeg er ferdig med bloggingen, å håpe at dagen i morgen blir en bedre mat-dag!


EVERYDAY-STUFF!


I går kveld fant jeg vår lille engel sånn her...
Ja, det er visst slik hun liker best å ligge!
Sånn går det når vi ikke bruker soveposen..den er til vask, men skal jammen meg på i morra!

Håvar har vært i byen i dag, og da tok han med et pyntefat hjem...
Vært svigermor sitt. Jeg fikk det! :)
Liker pyntefat! :)

Ellers så har vi nå fått opp sengehimmelen til prinsessa vår! :)

Synes den ble riktig så søt. :) Kjøpte den på ellos.no, lenge før hun ble født! :p
Har så klart vaska Sara sitt rom i dag også, og da fikk jeg hent opp ett bilde! :)
You are precious! <3

Håvar kjøpte med rullegardin til Sara-rommet! :)
Kveldssola står inn på rommet til Sara, like før den går ned, så da må man ha noe som blokkerer sola! ;)
(Hm...hvis det blir noe mer sol i sommer da...ser jammen ikke lovende ut..)

Det ble også kjøpt sånne her!
Vi har ikke så mange kanter som er så lave at Sara kan slå seg på dem, men de som er har fått sånne nå! :)

Ellers har Sara fått lampa som pappan kjøpte seg i fjor sommer, som han syntes var så kul! :))
Tenkte den kanskje passa bedre på barnerommet...??

JAH! Åsså the main reason for at Sara og pappan dro til byen: (Ja, bortsett fra at de måtte ut av huset fordi jeg skulle vaske..!)
En STOKKE TRIPP TRAPP!!
(Ja nå vet jeg mamma spekkulerer!!)
Vi fikk en sånn av mamma og pappa som var etter mine små søstre, som var rosa! :)
Problemet er bare det at jeg på finnurlig vis har klart å rote bort alle skruer og stenger som hører til...så da kjøpte vi en ny en. Ja, fordi vi hørte det at det visstnokk ikke var så veeeldig enkelt å få tak på de delene vi mangla...ja, for det var faktisk ikke bare skurer...iallfall ikke i følge den vi har nå da...det var en snedig duppedings til, som skulle være sammen med alle skruene for å få de til å sitte, og jeg vet ikke hva de heter, jeg har faktisk aldri sett sånne før heller...og jeg har sett ganske mye sånn skrueting! :p

Tripptrappstolen var på tilbud i dag! :)
Det var flax det! ;)

Vi tenkte også som så at hvis vi finner igjen de skruene, så kan det jo henne mamma og pappa får bruk for den tripptrappen hjemme hos seg når Sara kommer på besøk! :) Og om de heller vil ha en annen stol, ja, så kan det jo hende vi får bruk for to en gang i fremtiden...og de blir iallfall ikke vanskelige på selge! :p

Blablabla! 

I morra skal jeg kanskje vaske ferdig...åsså må vi pakke, for vi skal til Stallvika i helga...vi drar i rett tid på fredag og blir til søndag. :)
Vi skal besøke pappan til Håvar og Siri Beate.
Håper at det blir kino også, Sex and the City- filmen!  ;)

Nei..nå skal jeg legge meg..tung i hodet! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar