tirsdag 29. juni 2010

Resten av dagen + rampejente! :)

Resten av dagen i dag har jeg spist skinkesalat, skinkesalat og Pizza til kvelds! ;) Jeg fant ei oppskrift på lavkarbo.no som så ok ut:

4 store egg
2 dl vann
1,5 ss bakepulver
4 dl soyaprotein (jeg brukte pofiber og litt soyamel..hadde ikke soyaprotein)
3-4 moste hvitløksfedd
2 ss olivenolje/rapsolje
Salt, oregano, timian, løkpulver...
100 - 150 gram revet god ost

Dette ble faktisk ikke så værst. :) Bunnen ble litt eggete i smaken, og konsistensen var litt...ja...hva skal jeg si...? Grøtete? Men med fyll på så var det ganske godt! ;)
Kommer til å prøve en annen bunn neste gang, men er ikke fremmed for å prøve denne igjen! :)

Jeg måtte selvfølgelig veie meg flere ganger i dag, og litt utpå dagen viste den at jeg helt klart hadde gått ned en kg siden forrige mandag, så nå sier vi det at det tickeren stemmer! ;)

I dag kom jeg på i min kjedsomhet at jeg skulle starte en joggekarriere!! (Ja, jeg vet, meg...jogge...haha!!)
Jeg kom på at jeg hadde sett ett sånt program i en av bloggene jeg følger, om hvordan man skal trene seg opp til å klare å jogge 20 min i strekk, på 10 uker, når man starter helt fra skrætsj!

Her er det ti uker lange treningsprogrammet:
  • Uke 1: Løp i ett minutt, gå i to minutter. Gjør dette sju ganger.
    Totalt 21 minutter med trening.
  • Uke 2: Løp i ett minutt, gå i ett minutt. Gjør dette ti ganger.
    Totalt 20 minuttet med trening.
  • Uke 3: Løp i to minutter, gå i ett minutt. Gjør dette sju ganger.
    Totalt 21 minutter med trening.
  • Uke 4: Løp i tre minutter, gå i ett minutt. Gjør dette fem ganger.
    Totalt 20 minutter trening.
  • Uke 5: Løp i fire minutter, gå i ett minutt. Gjør dette fire ganger.
    Totalt 20 minutter trening.
  • Uke 6: Løp i seks minutter, gå i ett minutt. Gjør dette tre ganger.
    Totalt 21 minutter trening.
  • Uke 7: Løp i ni minutter, gå i ett minutt. Gjør dette to ganger.
    Totalt 20 minutter med trening.
  • Uke 8: Løp i tolv minutter, gå i ett minutt, løp i sju minutter.
    Totalt 20 minutter med trening.
  • Uke 9: Løp i 15 minutter, gå i ett minutt, løp i fire minutter.
    Totalt 20 minutter med trening.
  • Uke 10: Nå er du klar! Løp i 20 minutter!


Man skal helst gjøre dette minst 4 gange i uka.
Fant dette på denne bloggen! :)

Såh! Jeg fikk lasta ned litt ny musikk, lagt det over på pod'n min, og så bars det ut!

Problem nr. 1 gjorde seg gjeldende så fort jeg starta å jogge...BUKSA! Jaddajadda...når man har krympa så mye rundt magen som jeg har til nå, da kan man jo tross alt ikke forvente at buksa skal sitte som den gjorde da jeg var gravid!!! :S Så den måtte jeg rett og slett holde opp mens jeg jogga! Starta med å gå i to min, så jogga jeg i et min, gikk i to..osv.

Etter hvert joggeminutt så kom problem nr 2. Ca 1 min ut i gå-økta kom en heidundrende ekkel hjertebank....BLÆH!!!!

 Problem nr 3 gjorde seg gjeldende under løpeminutt nr. 6...Mhm...hoftENE!!! I morra ringer jeg til legen! Shit altså! Når jeg endelig har funnet motivasjon til å gjøre noe så drastisk som å jogge, så skal ikke den dysfunksjonelle kroppen min stoppe meg! Ja, for jeg har faktisk lyst til å fortsette...helt utrolig, i know! :p
Se det for deg da...jeg, jogger...prøver å holde opp buksa samtidig som hoftesmertene gjør seg gjeldende... Sikkert et lekkert syn! :p
Neste gang får jeg prøve ei anna bukse...ei som kanskje holder seg oppe av seg selv..? Bør vel sikkert vente til jeg har væt til legen nå da..? Siden tidligere efaring sier at det bare blir værre dess mer jeg trener...merkelig nokk...ÆSJ!

Ellers da?
Lite som har skjedd i dag, men jeg kan jo fortelle at snuppa vår sov til HALV TI!!!! i dag! Helt rått! Jeg var uthvilt jeg og da! :) Gullet var sååå blid da hun våkna og fikk komme opp i senga vår! <3
Du snakker meg om hyper rampejente! ;) Jeg har nokk verdens herligste jente! <3 :)

Ingen planer for morgendagen...håper på fint vær, men vet det er meldt regn... :S
Seint igjen...natta nå!

Sov godt, dere! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar