torsdag 8. juli 2010

1 mnd på lavkarbo!

Jeg måtte sjekke nå, og ja, i går var det faktisk en mnd siden jeg starta på lavkarbo! Jeg skal ikke si så mye om det i dag, for mine meninger og tanker rundt lavkarbo kom vel tydelig nokk fram i forrige innlegg vel?? ;)

I dag ble det ikke noe skikkelig frokost... Jeg sovna av, og våkna 20 min før butikken åpna!!!! :S Jeg kom meg heldigvis på jobb til rett tid, men det ble lite tid til å tenke på mat desverre. :S Maten ble litt blomkålsalat, med kylling oppi! Jeg hadde det med i en boks på jobb, så jeg måtte snike meg unna innimellom å fylle på en gaffel med mat. Det ble ikke rare greia tilsammen, men jeg gikk ikke og kjente sult heller, så det var helt greit... :)

Til middag i dag ble det ei kjempegod fiskesuppe! Håvar hadde laga fra bunnen av, og den var bedre enn fiskesupper jeg har smakt før! ;) (Jada, funnet på lavkarbo.no så klart! ;)

Nå har jeg spist 3 jordbær, litt over 50 g, til dessert, med bittelitt canderell strø på, og krem! ;)
Jeg prøvde å veie den kremen en dag her, og jeg endte opp med å fylle et helt melkeglass med krem for å komme opp i ett gram, så det her er jo godt under et gram krem....og når det gjelder canderell, så vet du sikkert hvordan de boksene ser ut? De er ganske store...hele den boksen veier noen og 70 g....så det som er på bæra her, det er også så lite at det ikke gav utslag på vekta! :p Greit å vite, ikke sant? ;)

Sara og jeg var nede hos naboen i dag, så hun fikk leke litt i sandkassa. Det er første gang hun har prøvd det, og foruten å krafse litt i sanda, så tror jeg ikke hun skjønte helt hva hun gjorde der! :p
"Hvorfor har du satt med ned i sanda da, mamma??"

Var så heldige å få arve et kjempefint skaut og en kjole av nabojenta mens vi var der! :) Skautet har hun på seg på bildet over. :)

Nå sover sara dupp i vogna si, og jeg venter på min kjære lillesøster, Jannike! Vi skal nemlig til Fevåg når hun kommer, og da skal vi få med oss mindresøster Lone ut på ridetur! :) Vi har nemlig tre hester til vår disposisjon nå, sa da blir det en på hver! :)
(Ja, den ene hesten er familien sin, Perlegutt, så har vi Esperanza, som Lone har passa på siden i vår, som egentlig er fra byen, og nå har de fått enda en beitekompis. Kolfina heter visst hun og er islending, så vidt jeg har forstått? :) Hun passer de ikke da, hu er vel her på sommerferie sammen med sin eier, så de bare deler beite, så slipper hun å stå alene også. :) Ja, hun er ikke til vår disposisjon hele tiden da, men nå tror jeg Lone har fiksa tillatelse til å ta med oss hesten ut.)
Jeg GLEDER MEG til rideturen! Lenge siden sist! Har jo ridd litt siden Sara kom...et par ganger...men ikke på tuuuur! ;)

Snakkes i kveld! :)

2 kommentarer:

  1. Heia:) Matgud på lavkarbo.no :D hehehehe! :) Blogger jeg og vetu!

    SvarSlett
  2. Oh! Da skal jeg sjekke bloggen din! :)
    Hyggelig at du stakk innom! ;)

    SvarSlett