mandag 12. juli 2010

Forsømt!

OI!! Plutselig er det 4 dager siden jeg oppdaterte her inne sist... :S

Kort oppdatering:
- Fredag dro vi til Fevåg, og ble der til lørdag. Lone og jeg tok oss en ridetur igjen. Det var så finfint vær! Vi vassa med hestene å stranda også. Det var både skummelt og gøy...for hestene! :) For oss var det bare gøy! :p Mamma og pappa stod opp med snuppa på lørdag! :) Deilig!

- Lørdag var vi på Hasselvikadagen. Blåste litt vel mye, men vi ble der noen timer. :) Lone og jeg prøvde Ribb! Altså fjordrafting! OMG!! Takket være vinden så var det bra med bølger, og for å si det sånn, så var jeg stiv og støl OVER ALT i går, værst i ryggen faktsik! Litt bedre i dag! Det var "SHITARTI"!! :)
På kvelden var det Vassendgutane i Hasselvika, og der var jeg. .) Håvar var hjemme med snuppa. Jeg kjørte da...gadd ikke drikke, for det har jo gått skeis hver gang...i tillegg til at det bremser vektnedgang og alt det der....Hadde det artig likevel. :) Var ikke hjemme og i seng før i halv fire tiden.
(Nå ble det litt mer enn kort oppdatering her merker jeg..jaja.. )

- Søndag...gjorde ingenting. Vi kjørte til Fevåg igjen. Feira Lonemor sin 16-års dag. :) Så hjem, Taco, film...zzzzz! ;)

I dag har jeg stått opp med snuppa. Håvar sover enda, og nå sover Sara dupp. Jeg burde egentlig rydda her, for det trengs...(Det var vel derfor det passa så godt å blogge nå..) Planlegger en snartur på helsekost når snuppa våkner, skal kjøpe grønn te og johannesbrødkjernemel...Må få kjøpt gave til Lone også, og stakkars Jannike! :p Jeg er ikke så god på gaver... Altså...sånn å gi dem til rett tid... Skal på jobb i dag også...16-19.. Så skal jeg til Fevåg i kveld. Da blir det nokk en ridetur! ;) Hihi! Ja, hest har alltid vært en stor interesse, men jeg kom liksom aldri i gang igjen etter jeg var gravid...hadde liksom annet å henge fingrene i også da...! :p MEN, nå drar jo Perlegutten i August, og med han drar nokk Esperanza også, så da må vi benytte tiden som er igjen, MAX! :) Håper at det er vindstille i kveld...og fjæra...da kan vi vasse litt med hestene i dag også! :) Ja, det er sånn som man ser på film, vi galopperer langs vannet også! :) Traver mest...også er det jo litt mer stein på stranda vår da, så litt forsiktige må vi være... Har ikke noen bilder desverre, men forhåpentligvis får vi tatt noen i dag. :)

Huff, nei, nå må jeg se å komme i gang!

Mat?? Ja det var det ja.... (Hoho, da må ryddinga vente liiiit til!)
Fredag ble det vel litt grilling på kvelden.. Indrefilet, blomkålsalat (har funnet den perfekte oppskrifta nå), og hjemmelaga bernaise...ja, og stekte grønnsaker i fløte! :)
Lørdag..husker ikke frokosten, men det ble en tørr kotelett på Hasselvikadagen, og litt kyllinglår og vinger før jeg dro på fest. Ikke rare måltidene den dagen altså, men jeg ble ikke sulten utover kvelden faktisk. :) Drakk brus og spiste litt bacongull, og da klarte jeg meg overraskende bra! :)

Blomkålsalat:
1 boks rømme
1/2 pose majones  (sist ble det ALT for mye majo-smak, da brukte jeg hele pakken)
(nå kommer jeg på at jeg glemte sennepen denne gange, hadde ikke faktisk, men kommer nokk til å fortsette å bruke det! :)
1 blomkål i små buketter
Squash etter ønske, jeg brukte kanskje 2-3 cm av en stoooor en og hakka opp
2 sjalottløk
5 cm purreløk
Litt søtningsmiddel. Bare stø over et tynt lag lag...den skal jo ikke være søt på smak, men bare sånn at du aner søtheten! :)

KOK blomkålen og skyll den i kald vann før du tilsetter den, ellers så bare blander du alt og smaker til med salt og pepper! :)

I går ble det kylling fileter med grønnsaker i fløte til frokost...ja, det var en mektig frokost du! :p
Til lunsj ble det spekepålegg og blomkålsalat.
Dessert ble jordbær med litt fløte og søtning. Det var det jeg spiste på burdagen. :)
MEN, jeg fikk så lyst på sjokolademousse! Så da vi kom hjem laga jeg det! :) Den ble veldig god faktisk! :)
Bilde og oppskrift får jeg ta litt senere...Til kvelds ble det Taco! I dag blir det Bacalao! :p

NÅ, skal jeg rydde da!

Snakkes!! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar