onsdag 28. juli 2010

Sjokolademousse!

Jada, neida!!
Nå sitter jeg her sammen med fire karer som ser fotball...du kan si det er liv i stua...!! :p

Dagen i dag starta med jobb fra 9-16...i mårra starter jeg seint, og det skal bli litt godt, faktisk! :) Får ikke sove lenge da, for jeg må vel stå opp med snuppa, så pappan får sovet litt han og. :) Men det er så godt å ta det litt piano på morningen. Bare slappe av, lage meg god frokost i stedet for å hive i meg på vei ut døra, og ta meg tid til å spise frokosten samtidlig som supersnuppa mi! :) <3 Lurer på hva jeg skal spise...kom gjerne med forslag! Ønsker meg en frokost som er kjempegod, og som metter lenge! :)

Middagen i dag ble fiskegrateng med eggesmør og brokkoli og rosenkål surra i baconfett, sammen med bacon! :) Hærregud, det var godt!!!

 Kjæresten min er så FLINKflinkflink! til å lage mat! :))) Jeg er heldig! :)

Selv har jeg laga sjokolademousse i dag også....heh! Det er altså så utroolig godt!! Vil dere ha oppskrift? Har jeg lagt den ut før?...Gjør det igjen jeg, i så fall! :)

SJOKOLADEMOUSSE!
Du trenger:
3 egg
2 dl fløte
10 g kakao
4 g natreen
4 ts gelatinpulver (eller 4 plater)




Gjør så her: Visp eggene med litt natreen til det blir skikkelig luftig. Mens det vispes, legger du gelatinen i vann et par minutter så det får svelle, så heller du i kokende vann, ca 1 dl, så det smelter helt. La gelatinen avkjøle litt, før du heller eggedosisen i gelatinen, ikke omvendt!! Det har jeg prøvd, og det ble fiasko! :p (Ja, altså, eggedosisen ble helt rennende igjen..laga den den likevel da, og da ble det mer som pudding, var jo veldig godt det og da, egentlig!) Pisk så fløten med resten av natreenen og kakaoen. Jeg bruker å blande kakaoen i resten av natreenen, så blir det ikke kakaoklumper i moussen.. Når det er blitt til krem, så blander du den forsiktig inn i dosisen. Avkjøl i ca to timer! :)
NYYYT! I hele denne moussen blir det 12,15 g karbo!!! Den hele veier ca 600 g har jeg regna meg til, så en porsjon på 50 g er det ca 1 karbo i! :) Så, ja, man kan trygt spise TO!!! Hehe!

Gutta sitter her å roper sammen med fansen på tv, og det er mild sagt litt forstyrrende under blogginga, så nå tror jeg at jeg sier hade! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar