onsdag 27. oktober 2010

Oppdatering av dagen så langt!

Det ble en skikkelig boost for bloggingen det der med å telle karber igjen plutselig. Føler for å legge det ut her som en slags matdagbok, så jeg kan se tilbake senere, hvis jeg stagnerer igjen. :) Kan se ut som at det har løsna litt for meg nå, selv om vi bare er inn i dag tre på "June teller på ny"...vekta har iallfall stadig vist mindre for hver dag denne uka, og det er lenge siden det har skjedd..som regel er det opp og ned 1 kg her og 1 kg der...og det har føltes litt trått. Nå føles det bra! :)
Vet ikke om det er tilfeldigheter jeg, eller om det er den bevisstheten på hva jeg pakker i munnen. Fikk tips på bloggen til Lena Beatrice om å "renske" opp litt i matvanene nemlig...Har kutta helt ut tyggis (sorry, folkens), som jeg spiste hver dag en periode her..så mye annet kommer jeg ikke på at jeg har endra så mye på, og at det er tyggis som har gjort at jeg har stagnert høres rart ut, men kanskje? Ble jo fort en pakke om dagen.... Iallfall, det føles bra å telle, føler at jeg har god kontroll, og jeg får i tillegg en slags bekreftelse på at jeg har gjort ting ganske riktig selv om jeg ikke har telt siden uke 2 på ketolyse. :)

Tidligere i dag: Ost med ketchup og Atkinsbar. 3,1 g karbo.
Middag: Løvbiff med ost, salat, litt ketchup og dressing: 1,5 g karbo.
Ble veldig lite dressing, fordi det var nesten tomt, og det ble bare 15 g ketchup denne gangen også, så da sparer man en god del karber. Ost og løvbiff er jo karbfritt! :)

Har også så klart smakt på sjokolademoussen! ;) Hele moussen inneholder ut fra mine beregninger, 7,8 g karbo. Moussen veier ca 450 g, så da vil det si ca 1,73 pr 100 g mousse! Ikke værst det eller? :) Jeg spiste ca 60 g tidligere i dag, som vil si ca 1 g karbo, men vi kan da si 2, siden jeg sikkert kommer til å snavvle litt av den i kveld! ;)

Totalt så langt (med litt ekstra mousse): 6,6 g karbo! :)

Egg til kvelds kanskje? Omelett...mhm. Er egentlig sulten nå....
Ja, omelett til Cæsar, det kjennes helt riktig ut. ;)

Snakkes!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar