søndag 14. november 2010

Ett syyyyyteinnlegg! Liker du ikke sånt? STYR UNNA!!!!

Jeg får nesten ikke puste...det føles sånn her jeg sitter nå. Ble plutselig påmint hvordan hjertebanken egentlig var..hvor ILLE det faktisk var...For det er det jeg har nå... Fortsatt svimmel..ikke så ille som på torsdag, men det er der hele tiden. Ganske slitsomt. Og nå har jeg i tillegg fått hjertebank, og jeg får ikke puste. Det er tungt å puste, og når jeg puster, dype drag, så kjennes det ut som om det ikke er noen vits... mer som om at jeg ikke får det jeg trenger av pustinga...Dette er IKKE gøy! :S
Å bare så det er sagt, jeg IKKE gravid, nei! La oss bare utelukke det her!

Dette er ikke konstant da... Får litt pauser innimellom hvor det er skikkelig godt å puste... hvor jeg får slappa av litt...disse "pausene" er prega av svimmelhet, men det har jeg vært i snart en uke nå, og selv om det også er ekkelt, så heller det enn hjertebank og pustebesvær... :S FY FADER!!

Hvis ikke all denne DRITTEN gir seg helt i løpet av dagen blir det ny tur til lege i morra, og da drar jeg ikke hjem derfra før de har tatt noen form for prøver. Full sjekk kanskje? Det hørtes lurt ut! Jeg kan ikke gå rundt sånn iallfall. Jeg skal tross alt ta meg av en 1-åring også, jeg er jo hjemme med henne to dager i uka, og det er blir veldig tungt når formen er sånn...

Var hos legen på torsdag også ja. Han konkluderte med at jeg hadde en betennelse i halsen (?) (Ikke det at han sjekka, men bare fordi jeg sa at jeg hadde hatt litt vondt i halsen på den ene siden..) og at det var derfor jeg var svimmel..tadaaaah! Ferdig!! Eh..jaha? Ja, fordi det kunne jo sette seg oppover halsen og nakken, og kanskje presse på litt sånn oppover mot mellomøret, og da kunne jeg jo bli litt svimmel....ikke sant?? Han mente også at jeg hadde ett hull i trommehinna mi...hm...hva gjør man med sånt da? Ble ikke nevnt mer...får håpe det gror igjen da...? Virka som han trodde jeg var litt sprø som satt der, litt svimmel, uten å ha VONDT noe sted...hehe. Har du vondt i hodet? Nei... Har du vondt i ørene? Nei... Har du vondt i halsen nå? Nei... Eh... Har du HATT vondt i ørene da? Nei... Har du følt at beina blir slått under deg? Nei... At de blir litt matte? Nei... (Vel, det var svarte på torsdag iallfall...i går på jobb var det nesten så beina ikke virka en periode, men det gikk over.) Ang. ørehulletmitt: Har du NOEN GANG hatt vondt i ørene da?? Eh...ja, jeg husker EN gang da...da var jeg lita...aldri siden... Okei...Finner ingen grunn til at jeg skal være svimmel ut fra mine svar iallfall, så da må d være den "betennelsa" da sikkert...

På slutten der så prøvde jeg å forklare at vi har endra kosthold...kan dette være jern eller vitaminmangel av noe slag..? Eller, så langt kom jeg vel ikke strengt tatt, for da han hørte jern og vitamin, så bare avbrøt han meg med: NEEEEIneineeineineinei!!! Det tror jeg ikke...da hadde det ikke vart i bare 4 dager, så neehehehehei! Nå nei!! Åsså tenker jeg..HÆ?? Hvor er logikken i det der? Såååå...hvis jeg drar tilbake på mandag, da har det jo vart en uke...kan det være det da? Siden jeg har hatt det lenger, eller???
Jernmangel var det første som slo meg, og de jeg har prata med om dette har ALLE, uten unntak spurt meg hvordan det er med jernet mitt...hverken de eller jeg er leger selvfølgelig, så hva vet vel vi..(tydligvis)....

Jeg har selvfølgelig googla dette med jern. Fra NHI.no:

"Generelle anemisymptomer er tretthet, svimmelhet, nedsatt fysisk yteevne, hjertebank, tungpust, hodepine, øresus."

Bortsett fra hodepine og øresus så er jeg vel der.


Jeg sier ikke at jeg er anemisk, som i at jeg har Anemi...det er vel blodmangel, og kan oppstå om man er tom for jern over lenger tid...tror jeg...?
Og jeg er klar over at disse symptomene kan være symptomer på flere ting, jeg bare tenker at det ville vært naturlig å i det minste sjekke det? Om for ikke annet enn å utelukke det, når det er så fort gjort???


Jaja...Jeg skal legge lille for en dupp nå, så skal jeg sitte som ett slakt i stolen og lade opp til resten av dagen..hvis jeg ikke går og legger meg jeg og...hm.

Ha en fin dag dere!

3 kommentarer:

  1. Hva med å prøve å spise vanlig mat en stund da og se om det går over! Leverpostei og brunost inneholder mye jern iallefall ;-)

    SvarSlett
  2. Huff, så trasi! Jerntilskudd kan du jo ta uansett, bruke ett flytaner ett æ som e mildar t magen enn tabletta. Hete Floradix tru æ, står atme ainner kosttilskudde i butikkan. Alt muli tå vitamina i den =) Vess du går over på vanli kosthold bli du kansje enda dåliar, sia kroppen din itj e vandt t d? Kræv å få tatt d som kan takas tå prøva i mårra ivertfall, å sjekk blodtrykk å =) God bedring!

    SvarSlett
  3. Spise jo Leverpostei da, å d å legg om t "vanlig" mat igjen e utelukket. Tru d kan bli vær ja, for da vil jo blodsukkeret bli mer ustabilt, å d e iallfall ikke bra for mæ. Når æ fra før e svimmel å har hjertebank, så tru æ d bli bare Texas...
    Skjeia jo forresten ut en kveld her m ett pizzastykke å en sjokolademuffins..når æ tænke mæ om så va æ akkurat likæns da som æ e no..svimmel, hjertebank å svett...nei hoff. Snedi koss kroppen reagert da ja, ætter å ha vårra "avholds" så læng.. Va meirsom å drekk sæ foill...følt mæ rusa, rætt å slætt.

    Det som kan værra, e at æ må ta kosttilskudd, å jern selvfølgelig...d vil no vis sæ. :) D e d no mang som må om man spise høykarbo å. Ingen grunn t å legg om kostholdet det iallfall. :)

    ELLER, så e d halsbetennelse...Hehe.
    Heill på å kjæm tebake derre onte i halsn ijænn no, i eine sia, i tillegg t at æ e sår i halsn av å host..Bli gode greier d her no ja. Må bli jølp å få i mårra!

    Ha en fortsatt fin kveld damer. :)

    SvarSlett