torsdag 17. februar 2011

Huff, nei....

Det tenkte jeg i går ang. Kettle Bells....OOOG i dag om Powerbox!!! Blæh!
Jeg kommer liksom ikke ordentlig i gang...det var litt enklere før da jeg jobba mindre og kortere dager. Mer overskudd på kveldene til å stikke en tur, og i tillegg kunne jeg dra en og annen formiddag, fordi jeg jobba en del kveld..Da hadde jeg jo også Sara mer hjemme hos meg, så jeg kjente ikke så mye på den at jeg ofra tida med henne for min egen del...nå tenker jeg sånn. Hun er i barnehagen hver dag...jeg jobber hver dag, og lange dager..
Nå er jeg jo ikke hjemme før tidligst halv fem, for jeg er som regel ferdig fire på jobb, og så skal Sara hentes i barnehagen. Det er ikke alltid gjort på en, to, tre...Ofte når jeg henter henne er det så mye hun vil vise meg. Hun er så søt da! Peker på ting vi må gå å se på, og forteller masse om den tingen..på russisk...så er det en ny ting vi må se på å prate om. :) Å kle på for å dra hjem er ikke såå kult lenger, men når klærne først er på, så er det greit, for det betyr at hun kan få gå ut til bilen. Hehe! Noen ganger så tenker jeg at jeg skjønner ikke hvorfor jeg begynte med det...det ender alltid med tårer. Men hun er jo så lykkelig på tur til bilen da, der hun går, enten og holder i en finger, eller helt alene. Det er stort, dere! Store jenta mi. :) Når vi nærmer oss bilen er hun veldig flink til å "løpe" i motsatt retning, for hun vil jo ALDRI slutte å gå, den jenta. Hun går til hun sovner om hun får lov hun, det er jeg sikker på.
I jula...lærer å gå. :)

Hoho, snakk om å snakke seg heelt bort da. Det som er poenget her er jo at jeg har et par-tre timer sammen med lille før hun skal legge seg igjen, og de er dyrebare nå. Når lille er lagt kl halv sju, så har jeg omtrent ikke sittet på rævva de siste 12 timene, siden klokka vår ringer halv sju for tiden, og da er det slag i slag hele dagen...synes det er ok å være litt sliten å lat jeg da.. Vanskelig å få med seg jentene jeg trener sammen med er det også...de har planer noen kvelder, onsdagskveldene er jeg opptatt, så det blir plutselig så lite kvelder igjen å ta av...

Jeg kommer jo til å fortsette å trene, og jeg VIL jo trene, men det blir vel litt sporadisk en periode nå, tror jeg...tar det litt som det kommer. :) 

Da jeg skulle stelle lille i kveld kjikka hun på meg med de store knallblå uskyldige øynene sine og sa "baabe"?? Jenta ville bade! :) Aawh! Det er så gøy når man oppdager at hun har lært seg nye ord! Selvfølgelig fikk hun bade! :) Hihi!

Her er "Miss"! Saras nye bestevenn. En liten kattepus, som ikke er så ulik katta vår, som Sara jo er veldig glad i. Må tro denne pusen ble populær! Den får bli med på alt! Egentlig bryr hun seg ikke nevneverdig om bamser, men denne og en til har hun lagt sin elsk på. :) Awh!
 Ved matbordet..
Og i godstolen til pappa. :)

Gjorde en annen ny oppdagelse i dag også. ThomasToget!! Det har vi ikke sett før, iallfall ikke Sara..Jeg har jo sett det på barne-tv da jeg var lita. For å si det sånn, tror jenta ønsker seg togbane! Hehe! Hun var HEEELT i ekstase! Hun var som ei sol i ansiktet, hun lo høyt, klappa i hendene, peka og prata om de, og hyla av glede. Har aldri sett ett sånn engasjement over et tv-program noen gang! (Bortsett fra når papsen ser fotball da, hehe.) For det første så har vi jo merket oss det tidligere at hun er veldig interessert i å se på bilene når det kommer besøk hos oss, og når pappan kommer hjem fra jobb, også gøy å leke med biler, og det er kjempegøy å se på når traktoren kommer å brøyter hos oss. Kanskje er hun rett og slett litt guttete sånn..hun har jo å slekte på. ;) For det andre så har Thomas og vennene hans mange fine, rare og morsomme ansiktsuttrykk. Hun fryder seg over grimaser for tida, så dette var nok midt i blinken der også. :)

Ang sinnet, så kan jeg melde om middag, fat og bestikk spredt utover hele kjøkkenet i dag, og en MEGET frustrert mamma...De har altså ikke gitt seg, men etter hvert som formen kommer seg, sakte men sikkert, så blir "anfallene" færre, de varer ikke like lenge, og de stikker nokk ikke såå dypt....og godt er det. Det hadde gått fint på bhg i dag også. 

Velvel..
Jeg begynner å bli kvitt det meste av vann i kroppen nå, tror jeg. Vært mye flinkere til å drikke vann de siste to dagene, og det funker. :) Renner på do til stadighet. Har også passa på å spise grønnsaker og mer fett. :) Har allerede fått litt uttelling, men nå skal jeg ikke bli så fanatisk at det kommer daglige vektoppdateringer her. 
I morgen skal jeg forresten lage innbakt svinefilet!! Se her! Ser grisegodt ut! Som tilbehør skal  vi ha løk-og soppstuing, og blomkålris som er stekt i panna med smør, paprika og litt løk. Hva tror du? ;)

M'mmmm!

Ha en fin kveld! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar