torsdag 26. mai 2011

En ting dere ikke visste...

Formen er ganske fin om dagen!
Så lenge hjertebanken holder seg borte da.. 
Kjenner litt på det enkelte dager, men det går egentlig veldig bra. Bekkenet er ikke noe problem lenger heller. Tilrettelegging på jobb, og ikke minst svømminga har nok gjort susen, så selv om det kan kjennes enkelte dager, så er det aldri VONDTvondt lenger. JEEIII!!! 

MEN som dere ser begynner magen å bli stor, og kroppen er blitt tyngre, og det kjennes. Etter en hel dag på jobb er jeg utrolig sliten, får masse kynnere, har vondt i rygg, skuldre, nakke og hodet.
Jeg er fryktelig sliten de siste timene på jobb, og det verker i hele kroppen, og jeg fungerer dårlig etter jobb også, for å si det sånn. 
Jeg har jo ei lite jente her hjemme også som krever sitt, og når jeg føler at jeg heller vil stikke meg unna og HVIIIILE og SOOOOOVE enn å være sammen med henne på ettermiddagene, og når jeg kjenner jeg blir kjempeutålmodig og gretten for at det faktisk ikke er mulig å gjennomføre da papsen ofte jobber litt lenger om dagen, så er ikke dette noen god situasjon. Jeg får så utrolig dårlig samvittighet. Jeg vil bare det beste for snuppa mi, jeg vil ha overskudd til å kunne være den beste mamman jeg kan være, og sånn som det har vært den siste tiden nå, så måtte det noen endringer til, rett og slett.

 Altså, det har ikke pågått lenge dette altså, det er snakk om den siste uken...pluss noen dager... Har kjent at det har kommet gradvis. Jeg går og står hele arbeidsdagen på hardt gulv, løfter en del, selv om jeg ikke løfter så særlig tungt lenger så blir det litt innimellom, og selv om jeg gjør litt kontorarbeid omtrent hver dag, så kan jeg ikke sitte på kontoret og bare finne på ting å gjøre heller, så det begrenser seg hvor lenge jeg får hvilt der, og det begrenser seg også hvor mange turer på do jeg kan ta, bare for å "slønge rævva neppå", hvis du skjønner... 

Det ble så jeg ringte jordmor på tirsdag for å høre litt om svangerskapspenger, så var jeg innom der på onsdag, så vi fikk skrevet en søknad om disse pengene. I den står det at hun anbefaler at jeg ikke jobber lenger enn 6 timers-dager, og foreslår en 75% stilling. Det var slik jeg ønsket det også. Jeg ser ingen grunn til å kutte ut å jobbe enda, for som sagt så er formen stort sett fin den, dagene blir bare litt for lange. Såeh, plana nå tror jeg blir å jobbe fra 08-14 hver dag. Jeg jobber også 6 timer annenhver lørdag, så de ukene blir det vel kanskje en dag fri i tillegg... 
Starter med denne ordninga allerede i morgen, og det skal altså bli så herlig! :)

Sånn ellers så var jeg på siste svømmetrening i går. Nå tømmer de bassenget, uheldigvis, men om bekkenet blir vrangt igjen, så starter de vel opp igjen til høsten, så da får jeg hive meg med igjen da da. :)
I dag starta jeg dagen hos fysioterapeuten. Hun hadde laget ett treningsprogram med øvelser som skal styrke bekken og korsrygg. Jeg ble svett ja... Skal gjøre disse øvelsene 2-3 ganger i uka, så nå må jeg kjøpe meg gymball, og sette i gang hjemme, eller dra på Hot og gjøre de der...burde ha dratt dit å fått litt igjen for pengene jeg legger igjen der hver mnd også...huff.
JAJA!

Nå er det 3 dager, 11 timer og tre kvarter sånn ca til vi skal inn på ultralyd. :D
Uka her har gått fort til nå, så satser på at de siste dagene går like fort, noe jeg tror de gjør, siden jeg har planer hver dag resten av uka. Det er lurt! ;)

Sara sover forresten godt på morningene om dagen. I dag måtte jeg VEKKE henne ti på åtte! Herlig altså! :) Denne trenden er det bare å fortsette med. Jeg vet hva som venter etter en slik periode nemlig, så måtte denne vare leeenge! :)



Bildene er fra en tur i skogen forrige helg. :)

En siste ting!
Tingen dere ikke vet om meg... 
Jeg skal dele med dere en av mine største fobier...

  Offentlige dusjer! 
Jeg får helt rush i kropp av å tenke på det! Det har jo kommet sterkt tilbake nå som jeg har vært på svømming da...
For det første er jeg ikke komfortabel med å dusje sammen med vilt fremmede, men det er langt fra det værste...aner ikke hvorfor det er sånn, men det aller værste er dusjgulvet. Bare jeg tenker på det så kribler det i føttene, det er helt forferdelig!!! Det er jo helt sprengt... Jeg takler ikke offentlige dusjgulv liksom...? Jeg synes det er så utavdenneverden heslig! Tenker på hår jeg kanskje tråkker i, eller andre ekle ting...Jeg har vært sånn så lenge jeg kan huske, så gudene vet når denne fobien oppstod, men den er VELDIG sterk! 
*grøss*

Har dere noen merkelige fobier??

Nå sparker knøttet i magen! <3
Herlig følelse. 
:)

Trøtt jeg nå, og med tanke på at jeg støtt og stadig sovner av om dagen, så bør jeg legge meg nå tenker jeg...
(Heldigvis har jeg kommet meg på jobb til rett tid likevel, hittil!)
;)

God natta!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar