søndag 15. mai 2011

Så klart!

I dag er min "stå opp dag", da sov Sara til 07. I går var det Håvars dag, da sov hun til 08.30...så klart! Men snuppa er i storform hun, så jeg skal ikke klage. :) Formen min er mye bedre også, heldigvis. Håper den holder seg sånn en stund igjen nå! :)

Jeg merker veldig godt hormonene om dagen. Har sikkert mye med at formen har vært så som så..jeg tåler ingenting...gidder ikke no' tull, for å si det sånn. Samtidig så er det bare tull på meg innimellom...i går f.eks. satt jeg og sippa meg igjennom "Tori & Dean in Hollywood". Det er jo tull, men jeg syntes det hele var utrolig rørende tror jeg...man ser dem jo med barna sine, og de er så glade i hverandre...ja...BUHUUU! :p

Snart er 17. mai her dere. Gleder meg til å kle på snuppa bunaden! Vi prøvde den på fredag, og hun ble NYDELIG! Jeg ble helt rørt! (så klart..)

På 17. mai er jeg også 17 uker på vei. :) Tenk, bare 3 uker til jeg er halvferdig med dette svangerskapet! I går sa Håvar: "Åh, nå gruer jeg meg plutselig til du skal føde igjen"! "Ja, huff, stakkars deg", sa jeg. :p Hehe. Tror det var veldig vanskelig for han å se hvor vondt jeg hadde det på slutten forrige gang, uten å kunne gjøre noe med det, så det er vel det han gruer seg til, og det kan jeg forstå.. Selv så tenker jeg veldig lite på det...jeg gleder meg bare...ikke særlig traumatisert altså, heldigvis. :) Ikke for det, jeg var det en periode, og jeg husker godt hvorfor, men det har gått over... Det er noe med det der at man har gått i 16 timer med rier, også bestemmer knøttet seg for at når pressriene kommer, så skal hun ha det så veldig travelt plutselig, så fra de starta til hun var ute gikk det knappe ti minutter, så det var ganske intenst....og vondt. Det var de siste ti minuttene jeg sleit med å få fordøyd rett etter fødselen. Jeg er ikke særlig redd for den biten nå, men jeg har heller ikke bestemt meg ennå for om jeg vil ha epidural denne gangen, eller om jeg vil satse på badekar igjen... Forrige gang var jeg ikke interessert i å ta noe epidural, for jeg vare VELDIG innstilt på å føde i badekarte, og det var en veldig fin opplevelse til tross for smertene, men jeg vurderer det for å få slappet av mer underveis denne gangen...Samtidig så vil ikke siste etappe bli like intens tror jeg, hvis jeg slipper å ha så ufattelig vondt...Vi får se! :)

Det er fortsatt tidlig søndag morgen her...lurer på hva vi skal finne på i dag... Må vel vaske litt klær, og så må vi dra på besøk til noen tror jeg....

God søndag!

1 kommentar:

  1. haha,det er såå typisk (og urettferdig) at de våkner mye tidligere da du må stå opp :)

    Teo sov alltid lenger da pappaen hans og jeg bodde sammen,og det var pappaen sin tur til å stå opp. nå sover han fortsatt mye lenger når han er hos pappaen sin enn når han er her. Hvorfor? aaaner ikke! :)

    SvarSlett