søndag 8. mai 2011

Sara har "gått på do"!!

Ja, er det ikke rart hva vi mødre er villig til å dele? Er det ikke rart hvilke ting mammahjertet kan bli stolt av?

For et par dager siden merka jeg meg at Sara sa "Bæsjebæsj" uten å ha gjort i bleia. Det var på tide å legge henne, så vi skifta uansett, og hun la seg. Da jeg var inne hos henne ett kvarter senere hadde hun faktisk bæsja...

I dag ga hun også "bæsjebæsj" uten å ha gjort noe, og jeg tenkte ikke mer over det...5 min senere hadde hun gjort i bleien. Hun har sagt dette en stund, både når ingenting har skjedd, når hun faktisk har gjort i bleien og ca hver gang vi skifter bleie uansett hva som er i den, så derfor reagerte jeg ikke så veldig på det.

Nå i kveld sa hun det igjen, og da bestemte jeg meg for å prøve å sette henne på do. Vi har en sånn der barne-doring, så vi prøvde den. Det ble litt fram og tilbake. Hun var ned flere ganger, men ville opp igjen, så hun fikk styre det helt selv. Vi sang, klappa kake, rodde til fiskeskjær og hadde det litt gøy mens vi satt der, og plutselig, etter å ha vært opp og ned fra do sikkert fem ganger, og midt i "row, row, row your boat" på engelsk, bæsja hun i do! Hun ble veldig, VELDIG overrasket over hva som plutselig skjedde, virka det som, og hun ville brått ned. Tror hun syntes det var litt rart og nesten litt skummelt... Etter å ha forsikra meg litt fort om at det ikke kom mer, så løfta jeg henne ned. Jeg jubla jo og sa at hun hadde vært kjempeflink, så det var ikke rart og skummelt så veldig lenge heldigvis! Det var HELT greit! Så så vi oppi do mens vi trekte opp og sa "Hade bæsjebæsj"! Dette syntes hun var veldig gøy, så det fortsatte hun å si til vi var ferdig vaska og påkledd igjen. Hehe!

Jeg vet ikke helt hva som er vanlig jeg, men jeg må si jeg synes at lille på 19 mnd er veldig flink som sier i fra om at hun skal bæsje. Vi kommer selvfølgelig til å fortsette å gå på do hvis hun fortsetter å gi beskjed, så vi får bare være litt lydhøre og følge med. :) La oss håpe hun syntes "opplevelsen" var grei og at hun fortsetter å si i fra... Hun er litt liten til at jeg vil drive aktiv pottetrening hvis hun ikke er interessert i det selv. Har hørt at det kan gi helt motsatt effekt også, så jeg er spent på om dette fortsetter nå. :)

Så enkle og litt rare ting som kan gjøre en mamma stolt! :)

Når blir det grilling snart, og fotballkamp! :)

Ble forresten ny sykkel på meg. En ny brukt en...
Skal ta bilde og vise dere når jeg har hentan! :)

Go' kveld!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar