søndag 10. juli 2011

En spennende kveld!

Nå har jeg lagt Sara. 
I sin nye seng.
Det gikk ikke knirkefritt, men i skrivende stund holder hun seg i det minste i sengen og er stille. 
Bare sutrer til litt innimellom. 
Det starta ganske heftig da. Hun hylskreik og raste..skulle ikke ligge i den der senga, og hun klartra ut av senga før jeg rakk å komme meg ut av rommet hver gang. Slik holdt vi på som katt og mus i kanskje ti minutter-ett kvarter, før jeg tenkte at det kanskje kunne bunne i usikkerhet..? Hun har jo aldri sett senga før, så hva vet vel jeg, hun skjønte vel ingenting... Jeg gikk iallfall inn og trøsta litt, sang noen sanger, la meg litt sammen med henne i senga, og etter en stund så roa hun seg. Etter å ha vært der inne i kanskje ett kvarter så gikk jeg ut igjen. Hun var ikke så gira på at jeg skulle gå fra henne da, så klart, men hun roa seg da etter 5 sekunder, og siden har hun holdt senga og stort sett vært bare stille. :)
Jeg har vært inne en tur etterpå fordi jeg hørte hun drev og romsterte, så jeg lurte på om hun hadde stått opp og funnet på noe, men hun romsterte bare i senga si. 
Da fikk hun masse skryt for at hun var så utrolig flink, siden hun ikke hadde stått opp, og det likte hun. Da gikk hun faktisk med på å legge seg til selv i senga og få på dyna. Hun er jo blitt litt stor jente da. :)
Nå er det gått en time totalt siden hun la seg, og den siste halve timen har det faktisk vært stille. :)

Bilde av sengen får dere få i morgen. Vi har vært på bursdag i Fevåg og kom sent hjem, så jeg kom ikke på å ta bilde av den midt oppi sengeflytting, kveldsmat, stell og legging. Sara sovna jo i bilen på tur hjem, og la seg halvannen time etter egentlig sengetid, så det kan nok også være en medvirkende grunn til at det ble litt feil alt ved legging i dag.

Nå skal jeg inn og se om lille som jeg tror har sovna nå, faktisk, så skal jeg ta en kvikk ryddings rundt meg her så jeg greier å slappe av med en film og litt snop ettepå. Håvar er borte i kveld også han nemlig. På jobb i kveld da. Lynnedslag og en hel dunge utstyr i noen tunneler og langs noen veier som har gått heden visstnok, så dette må han og en kollega fikse snarest.
Jaja. Enda godt jeg trives i mitt eget selskap! 

Snakkes. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar