tirsdag 19. juli 2011

Update uke 26

♥ Termin ~ etter ultralyd ble det 29. oktober. Ble skjøvet fram to dager.
♥ På vei ~ 25 uker og 6 dager. I morgen er jeg hele 26 uker, og 6 mnd på vei. :)
♥ Igjen til termin ~ 14 uker, 4 dager.
♥ Kjønn ~ En lillebror.  <3
♥ Utålmodig ~ Tidvis utålmodig ja. Godt med ferie nå da. Da flyger jo dagene, og når jeg plutselig skal tilbake på jobb så er jeg 28 uker på vei den uka...nesten 30 det. ;)
♥ Hodet festet ~ Nei.
♥ Aktivitet i magen ~ Ja! <3 Massemassemasse!
♥ Bestemt navn ~ Nei, men han går under navnet Jørgen, og det kan godt hende vi ender opp med det til slutt likevel. Navnet har vokst på meg. Dette er Håvars store ønske. :p Jeg kommer nok til å ta med ett par alternativer til sykehuset, så får vi se hva som passer til gutten. :)
♥ Vektøkning ~  Ja..greide å holde vekta i tre uker etter lavkarbostarten litt tidligere her, den fjerde uka fortsatte jeg med samme kosthold, men da ble det varmt, jeg samla mye vann, og jeg gikk plutselig opp ett par kg, veldig ufortjent følte jeg... og siden har det vært varmt, jeg har vært full av vann, vekta hopper opp og ned men mest opp...jeg har slurva med maten etter det, mye, så annet er ikke å vente....Jeg har ikke vært på vekta på ei uke nå tror jeg, og vet ikke om jeg tørr heller...blæh!
♥ Barnerom ~  Vi har allerede et. Sara sitt vil bli brukt til dem begge når minste er klar for å flytte ut av vårt.                                                                                                                                                         
♥ Utstyr ~ Har det aller meste. Har nå kjøpt ny sengekant som ikke er rosa, og har kjøpt inn det jeg følte vi mangla av babyklær i de minste størrelsene. 
♥ Mangler av utstyr ~  Har kommet fram til at vi må ha ett par dyner til, og litt mer guttete sengeklær. Han skal slippe å sove i rosa elefanter og nonstopfargede hjerter. ;)
♥ Vann i kroppen ~ Ja, plagsomt nå som det har vært varmt og sol i over en uke. Jeg svetter meg gjennom nettene mens føttene og fingrene koker og banker. Ledd verker.
♥ Melk i brystene ~Nei.
♥ Om fødselen ~ Gleder meg!! :) Epidural eller ikke..? Har hatt en samtale med jordmor om det, og kommer til å ta epidural hvis ting går treigt. Går det fortere enn sist satser jeg på samme runde som den gang og fødsel i vann. :) Tar det som det kommer med andre ord.
♥ Plager ~  Vann i kroppen, halsbrann når jeg ikke greier å holde meg til lavkarbo, bekkenet er blitt mer ustabilt. Bør ikke gjøre for mye husarbeid på en dag for å si det sånn. Da bli det hinkemarta til kvelds! Hjertebanken er heldigvis sjelden innom da, så sånn sett bør jeg vel ikke klage! ;)
♥ Strekkmerker ~ I'm a Zebra! ;) Vet ikke om jeg kommer til å merke det om det skulle komme noen nye heller jeg altså...men de jeg hadde fra før er definitivt blitt mer synlige nå, for nå driver vi å strekker magehud her! :p
♥ Oppegående ~ Jada.
♥ Sulten ~ Ja, som normalt akkurat nå vil jeg si...
♥ Høygravid ~ Nei.
♥ Matkikk ~ Nope. 
♥ Kynnere ~ Ja. Enkelte dager verre enn andre.
♥ Tungt ~ Ja, men med ferie og late dager nå, så går det greit. Spent på hvordan det blir  å starte på jobb igjen da... 
♥ Mage bilde 
Uke 18
 Uke 21+5
 Uke 25+5

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar