mandag 15. august 2011

Fin ettermiddag også..

Har kjedet meg litt i dag tror jeg...er ikke hverdagskost å få servert tre blogginnlegg fra denne kanten på en dag.

Tenkte bare jeg skulle oppdatere dere på hvordan det hadde gått med Sara i barnehagen i dag...
Det hadde gått kjempeBRA! Hun hadde fått slappet av i fanget til en av de voksne midt på dagen med smokk og kos da behovet for litt ro og hvile meldte seg, og resten av dagen har hun vært som alle andre dager, blid som ei lerke. :)

De sier de ser så stor forskjell på henne fra før ferien. Har nok mye å gjøre med at de eldste barna som gikk på hennes avdeling før ferien har byttet til storbarn nå, og at hun er en av "storongene" i sin gruppe. Hun er mye roligere og mer tilfreds, lite sutring, om noe i det hele tatt, og den hylinga og skepsisen ovenfor de andre barna er helt borte. Ny gruppe med unger som hun tydeligvis passer bedre inn i. :) Det er godt å vite at situasjonen har bedret seg. :) Hun har alltid storkost seg i barnehagen altså. Veldig trygg på å være der, og løp alltid inn frivillig, aldri en tåre over at jeg dro. Det med hylinga var jo hennes måte å gi beskjed om å få være i fred på...noe hun som var minst av alle der følte hun hadde behov for tydligvis, og som hun jo måtte få lov til. Likevel er det godt at jeg vet at hun kanskje ikke føler behovet for å si fra på den måten lenger. Hun har mer språk nå og kan kanskje si fra på andre måter, i tillegg er det nesten bare jenter på hennes avdeling nå, tror jeg, så gemyttene blir vel kanskje automatisk litt roligere da..?  Hun er jo ei forholdsvis rolig jente. Lite bråk og ablegøyer liksom, og når de rundt henne er roligere også, så blir hun nok tryggere på dem.

Resten av dagen etter barnehagen har gått som en drøm den også. Ikke en sur mine til tross for at hun ikke har sovet i dag, overraskende nok. Jeg hadde forventet at hun kanskje ble litt sutrete til kvelds og at hun ville være mer sliten og trøtt, men hun var bare god og blid, helt til hun la seg. Helt til hun sovnet faktisk. :) Hun sovna på 5 minutter i dag. Tydeligvis trøtt når hun først kom seg i seng, men umulig å se det på henne. Godjenta. :)

Så fint som det går nå foreløbig, så tørr jeg nesten si at duppen er historie.

Poloen har fått seg nytt batteri i dag, så da får vi se i morgen om den fortsatt vil starte. Forhåpentligvis gjør den det...Hvis ikke får Håvar levere og hente i bhg i morgen også, og jeg får vel sykle til og fra jobb i pissregnet da...? Jeg blir kvalm av tanken, men jeg må jo komme meg på jobb på et vis.. Janei, jeg får bare krysse fingrene! :)

Skal finne senga straks. Trenger mye søvn før hele fire timer på jobb vet dere! :p

Natta! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar