onsdag 17. august 2011

Hormoner gone nuts!

Dagen her har vært lang. Sara har vært veldig mammaklein og helt klart ikke i form. Ikke noe feber på dagtid, men den kom tilbake i kveldinga. I skrivende stund er hun våken og innimellom litt lei seg på rommet sitt, men jeg har satt Håvar på saken. Hun har fått paracet, så hun er ikke varm nå, men likevel svetter hun så hun er helt våt i håret, så det er tydelig noe kroppen sliter med. Ikke greit å være liten og syk. :( Ikke har hun villet sove dupp i dag heller. Hun har sovet litt i bilen, og jeg prøvde å legge henne i vogna, men det var uaktuelt.

Personlig har jeg hatt en litt stri kveld. Max sliten gravidmams med helt spinnville hormoner som prøver å luure meg til å tro at jeg bør spise sjokolade...fordi det fortjener jeg vel?? Denne helt desperate trangen etter sjokolade har ført til at mestparten av kvelden min har gått med til å være sur og lei meg og helt forferdelig frustrert. Jeg har til og med ligget som en bortskjemt liten drittonge i senga mi og GRÅTT over at jeg ikke kan spise sjokolade! mye har kroppen min hatt lyst på sjokolade i kveld...Skikkelig ille. Det er jo ikke det at jeg ikke kan, men jeg vet at jeg ikke bør. I tillegg er det ikke så veldig snilt å sitte å gomle sjokolade når Håvar også prøver å holde seg til lavkarbo... Jeg ønsker jo ikke å gjøre ting verre for han heller. Heldigvis gikk det sakte men sikkert over. Jeg hadde en Atkinsbar liggende og en halvliter Cola Zero, så da jeg omsider greide å overbevise meg selv om at sjokolade var utelukket, og at det ble bar eller ingenting, så fikk jeg så godt som bedøvd behovet mitt for sjokkis, enn så lenge.

Jeg håper at lille slår seg til ro for kvelden nå, (ja, det gjelder forsåvidt lille i magen også, som er helt intenst vilter på kveldene for tida...) så det blir noen timer mer med søvn i natt. Jeg trenger alt overskudd jeg kan få, og det gjør jo Sara også. Hvis vi holder oss bare hjemme i morgen, så kanskje vi får samlet opp nokk trøtthet til en dupp midt på dagen også. Ikke duppe litt her og litt der liksom, som er fort gjort i bilen....

God natt! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar