torsdag 18. august 2011

Bakedag?

I dag er det planleggingsdag i barnehagen. Ikke at det spiller noen rolle, for lille er fortsatt pjusk, så vi hadde blitt hjemme uansett. Hun virker feberfri i dag også, men sånn ellers virker det som om formen faktisk er litt verre enn i går. Hun er veldig utilpass, og vil ha masse trøst og kos. Gråter lett. Vel, akkurat i dette øyeblikk har hun funnet seg en liten dukke som hun leker med alene, faktisk, så jeg fikk tid til å blogge litt kjapt. Kanskje formen er i ferd med å bedre seg litt...Vet jo hvordan det er selv. Blir nesten ikke verre enn med det samme man står opp. Hun spiser veldig lite om dagen da...Jeg får i henne en kvart brødskive ved hvert måltid, kanskje... Det blir litt yogurt og litt banan også, men hun får i seg mye drikke da, om ikke annet. Hun spør etter melk hele tiden, så hun får det og vann.

I dag tror jeg at jeg må lage litt lavkarbogodt så jeg slipper å gråte i kveld over sjokkis. Jeg må lage sjokolademousse og vafler iallfall...kanskje is også..? ;) Har jo en hel dag å slå ihjel, så da kommer det bare an på formen til lille, om det lar seg gjøre å bruke tid på kjøkkenet.

Jeg veide meg i morres nemlig, og ble faktisk positivt overrasket...på en måte da. Kg'ene har jo ikke forsvunnet, de får jeg bare leve med enn så lenge, men jeg ser jo så godt at det hjelper meg å spise lavkarbo, så der og da var jeg veldig glad for at jeg ikke gav etter for søtsuget i går kveld...Det gjør det jo lettere i dag... En liten ekstra motivasjon for å holde meg på matta. Jeg veier 5 kg mindre nå i uke 30 enn jeg gjorde i uke 25 forrige gang. Uke 25 var den eneste gangen jeg ble veid i forrige svangerskap, da ble jeg tvangsveid på sykehuset pga innleggelse osv., så jeg har ikke noe annet å sammenligne med, men bare å vite det er jo fint. :) Jeg har bare gått opp en kg siden vi starta på lavkarbo igjen i ferien min. Det er vel tre uker siden nå, så storslagent resultat er det ikke, men det er bedre enn å gå opp 5 kg på en uke som jeg tror jeg gjorde den ene ferieuka mi....Kroppen min suuuger til seg alt den får og legger det på seg. Det er liksom ikke noe slingringsmonn overhode. Frustrerende, men lite jeg kan gjøre med... Grunnen til det ekstreme søtsuget i går er jo ettervirkningene etter utskeielser i helga..

Vel, jeg får sjekke kontoen, skrive handleliste, ta med meg mini på butikken og handle inn til kokkeleringsdag. :) Lurer på om jeg skal prøve å sette på en av Disney-filmene hennes til henne litt seinere i dag, mens vi koser oss med vafler og kjeks kanskje... Det er en stund siden sist jeg prøvde, da var det ikke så stor interesse, men mye har skjedd på kort tid, så kanskje det går nå? :)

Ha en fin dag! <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar