mandag 8. august 2011

Legetur og barnehagestart!

I dag var jeg hos legen igjen. Etter å ha fortalt hvordan dagene er for tida, så ble det 80% sykemelding. Jeg skal nå jobbe 8 timer i uka. Forhåpentligvis blir det fordelt på to 4-timers dager, og forhåpentligvis kan jeg si meg ferdig med å jobbe lørdager og søndager nå. Neste time blir uti september, og da et det nesten 7 uker igjen til termin.

I dag starta Sara i barnehagen igjen. Jeg var spent på hvordan det kom til å gå siden hun har vært så veldig mammajente de siste ukene, og jeg så for meg forferdelige scenarioer hvor jeg måtte dra fra en hyl-skrikende Sara med knust mammahjerte og øynene fulle av tårer. Vel...jeg kunne vel ikke vært lenger fra virkeligheten, og jeg måtte le litt på tur ut døra... Da hun hadde fått matpakken sin så ble hun med en barnehagetante inn og satte seg ved bordet for å spise frokosten sin mens jeg pakket ut litt sko, støvler, regntøy osv. og mens jeg holdt på med det, hørte jeg "Hade Mamma"! <3 Hun var helt trygg fra første sekund, og det var HELT greit at jeg dro. GUD så deilig!!

Jeg fikk spm om å lage ett innlegg på hva man bør ha i barnehagen, og selv om jeg ikke er neon ekspert så har jeg hatt barnehageunge i ett år, så litt vet jeg. Lager ett eget innlegg på det, jeg. Hehe, Sara er den som alltid har MEST klær hengende og liggende i bhg av alle ungene der tror jeg... Jeg er veldig nøye at hun må ha klær til enhver anledning, til alle typer vær og i tilfelle og om at og hvis at osv....Litt ekstrem kanskje, men de gangene jeg har poengtert det selv i barnehagen, for jeg kjenner jeg blir litt oppgitt over meg selv noen ganger, så har de bare sagt at de heller vil ha for mye klær der enn for lite. Veldig greit å ha litt å velge i, ut i fra hvordan været blir utover dagen osv. Fint det! ;)

Barnehageinnlegg kommer! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar