søndag 14. august 2011

Slutt på duppinga?

På fredag spurte ene barnehagetanta til Sara om vi hadde vurdert å slutte med duppen. Grunnen til at hun spurte var at Sara ikke var særlig trøtt sånn rundt duppetiden. Hele den første uka har hun bare tøysa når de har prøvd å legge henne. Hun tar av seg selene og setter seg og, prater og ler. Rett og slett ikke trøtt. Hun har sovet alle dagene da, men hun sovner ikke før de triller på henne, og passer på at hun ikke setter seg opp osv. Alle dagene har duppen vart i en liten time før hun er "fit for fight" igjen. Jeg skrev jo det før hun starta her at jeg var spent på det der med duppen. Hun ligger jo fortsatt våken lenge på kveldene også...ikke nødvendigvis skriking, men er bare våken. Kan synge for seg selv, lese bøker eller prøve å leke seg i mørket...Kan holde på i opp til to timer etter leggetid...

Denne helge bestemte vi oss derfor for å prøve uten dupp. Det har gått rimelig smertefritt... Hun har sovet litt i bilen begge dagene, men det blir nok vanskelig å unngå, så det må hun bare få lov til. :) Ble en halvtime i dag i 17-tiden da vi dro hjem fra Fevåg, og så ble det litt kortere dupp i går på vei hjem fra Rissa. Bortsett fra at hun ble litt grinete og hadde behov for en litt rolig stund med mammakos, smokk og kos i 14-tiden i dag, så har hun gått i høygir i hele dag, og bare strålt om kapp med sola. Ikke noe stort behov for duppen nei.. I tillegg sovna hun jo selvfølgelig rimelig kjapt nå i kveld. Ti minutter etter legging ble det stille, og siden har jeg ikke hørt en lyd. Håper det ikke påvirker oppvåkningstidspunktet da..Hele denne uka har hun våkna eller blitt vekt rundt halv åtte. Fin tid det. :)

De får bare prøve da, de i barnehagen også, og se om hun kan gå en dag der uten dupp. Jeg vet ikke helt om det blir riktig å evt. forsyve duppen med timer heller, for det kan jo bli litt verre med legginga på kveldene igjen da, men vi og de får bare prøve oss frem og se det an.

I går var vi 16 damer samlet her. Jeg hadde dildoparty! Artig greie. :) Var rimelig sliten da alle var dratt da. Jeg hadde flydd rundt i hele huset hele dagen og tørket støv, rydda, støvsugd og vaska litt her og litt der, heldigvis med litt god hjelp etterhvert av to søte søstre, så rett før besøket kom ble jeg plutselig helt tom..og kvalm. Kunne sovna og kasta opp samtidig noen minutter der tror jeg. Bekkenet takka også delvis for seg, så resten av kvelden satt jeg mest mulig på stumpen. Formen kom seg raskt med litt frisk luft og en pust i bakken da, så kvelden gikk helt fint den. :)
Ja, jeg skjønner det nå. Det der må jeg rett og slett slutte med! Jeg må ta ting litt etappevis, og fordele husvask over flere dager tror jeg...eller betale noen! Haha! Noen frivillige?? :p

Natta her har vært trasig. Vondt bekken betyr at det er veldig vanskelig å finne en god stilling å ligg i, vondt å snu på seg og lite søvn.. VEEEELDIG trøtt og sliten i dag også altså, så i og med at Håvar har vært på jobb i dag, så har det vært deilig å kunne "feriere" litt i Fevåg i dag. Helt ok med 3 tanter der som kan bytte på å underholde energibobla mi. :)

I morgen har jeg fri, så da skal det slappes av. <3

Ha en finfin kveld. :)

PS:
Her er magebilde jeg lovte dere. 29+1!

PS 2: (Denne er til Siri Beate!)
Det kaaaan hende at Sara ønsker seg en sånn en til bursdag eller jul! ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar